KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras
blank
3 - GP BAHRAIN F1/2023 - SABATO 04/03/2023

Vasseur z większą władzą z Ferrari. Może zrobić „czystkę”, ale kluczowe osoby już odchodzą



Jak donoszą włoskie media, Ferrari przechodzi restrukturyzację kadrową w Formule 1, pod rządami swojego nowego szefa Frederica Vasseura. W ostatnim czasie zespół opuściło już kilka znaczących nazwisk, na czele z kierownikiem koncepcji bolidu, Davidem Sanchezem.

Vasseur, który pracuje w F1 zaledwie kilka lat (przedtem był szefem Renault, a następnie Saubera/Alfy Romeo), ale wcześniej miał długą karierę w teamach startujących w juniorskich seriach, przejął stery Scuderii od Mattii Binotto na sezon 2023 – i podobno od razu wprowadza własne porządki. Miał dostać na to zielone światło od władz legendarnej marki.

Włoscy dziennikarze piszą wręcz o „rozmontowywaniu” przez Vasseura załogi, która została po starym szefie. Być może to przesadne określenie, ale faktem jest, że w stajni z Maranello doszło już do szeregu przetasowań personalnych.

Odejście na kluczowym stanowisku

 

Ekipę opuścili między innymi Gino Rosato (ten gość z brodą, pokazywany często pośród mechaników Ferrari na mecie zwycięskiego dla zespołu wyścigu), Jonathan Giacobazzi i wspomniany na początku Sanchez. Najwięcej mówi się o tym ostatnim, bo zajmował bardzo ważne stanowisko. Francuz pracował dla Ferrari ponad dziesięć lat (najpierw piastował wysokie posady w dziale aerodynamiki) i przypisywano mu istotny udział w odzyskaniu przez zespół konkurencyjności sześć lat temu.



Otwartym pozostaje pytanie, w jaki sposób doszło do rozstania wyżej wymienionych panów z najbardziej utytułowanym teamem w F1, ale są pogłoski, że jednak nie zostali zwolnieni, a odeszli sami.

Cała historia dzieje się w nienajlepszym dla Ferrari momencie, bo zespół ma inne zmartwienia. Na starcie nowego sezonu okazało się, iż znowu musi gonić Red Bulla.

Zobacz także: Ferrari ma wstępne wyniki śledztwa w sprawie silnika Leclerca

Wracając do Sancheza, spekuluje się o możliwym powrocie inżyniera znad Sekwany do McLarena, w którym pracował wcześniej. Zapewne minie jednak sporo czasu, zanim będzie mógł pojawić się u starego/nowego pracodawcy, ponieważ w F1 normą stały się zapisy uniemożliwiające ważnemu człowiekowi, który odchodzi z zespołu, szybkie podjęcie zatrudnienia u konkurencji.

Co z innymi opuszczającymi szeregi stajni spod znaku wierzgającego rumaka? Rosato jest łączony z Aston Martinem, zaś Giacobazzi z pracą dla Ferrari poza F1.



Zmieniony główny strateg

 

Roszad w Ferrari było więcej. Przypomnijmy, że przed sezonem zmieniono głównego stratega ekipy. Będący nim wcześniej Inaki Rueda został przeniesiony do pracy w fabryce. Zastąpił go Ravin Jain, Tutaj zaskoczenia nie ma, wszak w zeszłym roku pitwall Scuderii popełniał rażące błędy.

Vasseur chce rządzić twardą ręką?

 

Zanim kierowcy zaczęli w Bahrajnie tegoroczną rywalizację, Vasseur oznajmił mediom, że oczekuje poprawy od każdego w Ferrari. Historycznie to cały czas zdecydowanie najlepszy zespół w Formule 1, ale nie zdobył mistrzostwa od 2008 roku.

„Każdy pojedynczy obszar każdej pojedynczej załogi w zespole musi ulec poprawie”. – powiedział nowy szef. „To ważne. To DNA mojej działalności”.

„Musimy mieć nastawienie, że próbujemy jutro wykonać lepszą robotę niż dzisiaj. Nie mówię tylko o inżynierze wyścigowym, czy o szefie aerodynamiki. Musi tak do tego podchodzić każdy pracownik ekipy, łącznie z produkcją”.



„Jeśli gość na produkcji może wytwarzać komponenty nieco szybciej, albo robić odrobinę lżejsze części, albo produkować je troszkę taniej, wówczas będzie to wsparcie dla rozwoju samochodu”.

„Trzeba zarazić takim myśleniem każdego w zespole”.

Z kolei po przegranej w pierwszym wyścigu sezonu – nie tylko z Red Bullem, ale i z Aston Martinem, Vasseur mówił: „Powiedziałem zespołowi dwa tygodnie temu, przed testami w Bahrajnie, że Grand Prix tutaj nie rozstrzygnie całego sezonu. Wynik nie liczy się w żadnym przypadku, zarówno jeśli chodzi o zimowe testy, jak i o wyścig”.

„Teraz najważniejsze jest, aby wypracować jasny obraz sytuacji, ustalić w czym sobie nie radzimy, odpowiednio to przeanalizować i wprowadzić w życie silniejszą odpowiedź”.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Motorsport.com, info własne

fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi