KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Bahrain

Red Bull jechał sekundę wolniej w końcówce GP Bahrajnu. Leclerc: Szalone



O ile przewaga Red Bulla w kwalifikacjach nad Ferrari – 0,3 sekundy – była do przewidzenia, o tyle w wyścigu tempo Maxa Verstappena i Sergio Pereza było tak mocne, że zespół spowalniał ich jeszcze bardziej niż zwykle.

Po pierwszym weekendzie wyścigowym Formuły 1 w Bahrajnie trudno upatrywać innego faworyta do zgarnięcia tytułów mistrzowskich w sezonie 2023 niż Red Bull.

Rywali, zwłaszcza Ferrari, zaskoczyło bardzo tempo wyścigowe ekipy z Milton Keynes. Verstappen przyjechał z przewagą prawie 38 sekund nad zawodnikiem innego zespołu – Fernando Alonso z Astona Martina. Gdyby Charles Leclerc dojechał do mety, przewaga kierowcy Red Bulla byłaby niewiele niższa.

Co więcej, Red Bull miał polecić na 10 ostatnich okrążeniach wyścigu swoim kierowcom, aby zmienili ustawienia trybów silnika, co poskutkowało pogorszeniem tempa o sekundę na okrążeniu. Gdyby nie to, przewaga tempa wyniosłaby prawie sekunde na okrążeniu.



Z tego, jak daleko jest jego zespół, zdaje sobie sprawę Charles Leclerc.

„Nie jesteśmy wystarczająco szybcy. Jesteśmy daleko za Red Bullem więc musimy naciskać i zrozumieć, co znaleźli podczas przerwy poniewać obecnie są na innej planecie jeżeli chodzi o tempo wyścigowe. Na teraz nie wiemy tego. Jesteśmy szybcy w kwalifikacjach, ale nie jesteśmy wystarczająco szybcy w wyścigu. Myślę, że Red Bull znalazł gdzieś coś dużego i musimy się dowiedzieć, co to” – mówił Monakijczyk, cytowany przez f1i.com.

„Jest to bardzo trudno zrozumieć, bo przecież samochód między kwalifikacjami a wyścigiem się nie zmienia. Ale z jakiegoś powodu na jednym okrążeniu jesteśmy sekundę za nimi w tempie wyścigowym. To szalone. Ta różnica jest czymś, czemu musimy się przyjrzeć” – dodaje kierowca.



Ferrari w Bahrajnie miało duży problem ze zużyciem opon. Leclerc mówi jednak, że nie jest to przyczyną słabego tempa.

„Po prostu jesteśmy wolni. Degradacja opon może stanowić drobny czynnik, ale ogólnie po prostu brakuje nam osiągów. Musimy naciskać bardziej by wycisnąć więcej osiągów z samochodu. Wtedy jednak pojawia się degradacja. Red Bull wydaje się mieć znacznie lepsze osiągi i są w stanie lepiej zarządzać oponami” – mówi kierowca Ferrari.

„Wszystko to nie będzie miało jednak znaczenia, jeżeli nie będziemy dojeżdżać do mety” – kończy Monakijczyk.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi