KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Max Verstappen, Sergio Perez

FIA rozpoczęła przyjmowania zgłoszeń od nowych ekip F1. Wiemy kiedy decyzja i ile ekip może dołączyć



FIA nie przejmuje się zdaniem zespołów i wykonuje kolejne kroki, które mogą sprawić, że stawka Formuły 1 powiększy się w jednym z trzech wskazanych sezonów.

W ubiegłym miesiącu szef FIA, Mohammed ben Sulayem wyraził wolę rozpoczęcia oficjalnego procesu przyjmowania zgłoszeń. Od razu po jego wypowiedzi pojawił się sprzeciw ekip, które podnosiły, że obecna stawka jest kompletna i liczy się jakość, a nie ilość.

Ekipy podnosiły również, że kwota wpisowego w wysokości $200 mln, przeznaczanego dla innych zespołów w ramach „wykorzystania technologii” jest za mała. Padały kwoty nawet $600-$700 mln.

Powiększaniu stawki ma sprzeciwiać się 8 ekip, a tylko dwie – McLaren i Alpine – mają popierać starania Andretti Autosport, które do F1 chce wejść wspólnie z Cadillaciem.



Dziś, jak informuje portal racefans.net, FIA zaprosiła chętnych do składania aplikacji. Dostępne są maksymalnie dwa miejsca, a potencjalny zespół może wybrać, w którym sezonie F1 chce dołączyć do stawki. Do wyboru są 2025, 2026 (początek nowej ery technicznej w F1) oraz 2027.

FIA informuje, że zdecyduje o wyborze kandydatur mając na względzie „długoterminowy interes mistrzostw” oraz w zgodzie z regulacjami i porozumieniami.

Kandydatury będą oceniane na bazie 8 kategorii kryteriów, w tym możliwościach technologicznych i zapleczu zespołu oraz zdolności do respektowania przepisów technicznych, sportowych i finansowych.

Aplikanci będą musieli również udowodnić, że spełniają finansowe kryteria by uczestniczyć w Formule 1 oraz przedstawić 5-letni, szczegółowy business plan, doświadczenie zespołu i zestawienie poprzednich osiągnięć motorsportowych. Trzeba będzie udokumentować również doświadczenie kluczowych osób w zespole.



Co ciekawe, FIA zastrzegła w swoim komunikacie, że „posiadacz praw komercyjnych”, a zatem Liberty Media, nie może nakładać dodatkowych kryteriów czy warunków dla aplikujących.

FIA przewiduje, że ostatecznym terminem na składanie aplikacji będzie 30 kwietnia, a decyzja w sprawie przyjęcia zgłoszeń powinna nastąpić do końca czerwca.

Oznacza to w skrócie, że już w połowie tego roku możemy dowiedzieć się, że nawet 2 ekipy dołączą do stawki F1 i to już w 2025 roku, choć bardziej prawdopodobny jest sezon 2026.

Źródło: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi