KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

$200 mln to za mało. „Zdecydowana większość” obecnych zespołów F1 sprzeciwia się nowym



Czy początek sezonu 2023 przyniesie nam nowy, duży spór w Formule 1, dotyczący liczby zespołów w stawce. FIA wydaje się zmierzać do poszerzenia grona ekip, przeciwne temu są nie tylko obecne ekipy, ale i Formuła 1.

Wczoraj szef FIA, Mohammad ben Sulayem opublikował na Twitterze oświadczenie, zgodnie z którym jest zdziwiony nieprzychylną reakcją dotyczącą ewentualnego dołączenia do F1 kolejnych zespołów.

Ostatnio dużo mówi się o wejściu Andretti Autosport wraz z Cadillaciem. Projekt ten ma już nawet dostawcę silników.

Jak informuje Reuters, rzecznik Formuły 1 powiedział, że wejście nowego zespołu musi zostać zatwierdzone zarówno przez FIA jak i przez F1 i powinno zostać ocenione przez „wszystkich zaangażowanych udziałowców”.



Szef Formuły 1, Stefano Domenicali mówił kilka miesięcy temu, że najważniejsza dla serii jest jakość ekip, a nie ich liczba.

Jedna z osób z kierownictwa F1 powiedziała w piątek Reutersowi, że „przeważająca większość” zespołów jest przeciwko rozszerzaniu stawki i dalszemu podziałowi udziału w zyskach ze sprzedaży praw komercyjnych.

Ta sama osoba sugeruje również, że udział General Motors w projekcie Andrettich to bardziej „przykrywka” i używanie marki niż pełne zaangażowanie producenta.



Co więcej, źródła z Formuły 1 sugerują, że ustalona przez Concorde Agreement kwota $200 mln, jaką musi wnieść nowy zespół dla innych ekip jako „rekompensata za użycie technologii” jest zbyt mała przy obecnej wycenie wartości ekip.

Reuters sugeruje, że może czekać nas teraz wielomiesięczna batalia związana z dołączeniem nowych ekip, a nawet jeżeli się to uda to nowe zespoły w stawce mogą pojawić się najwcześniej w 2026 roku.

Źródło: reuters.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi