KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Emilia Romagna - Practice & Qualifying

Domenicali reaguje na zakaz FIA: „Nie będziemy kneblować kierowców!”



Spór pomiędzy FIA a Formułą 1 nabiera nowego znaczenia po tym, jak Stefano Domenicali – szef Formuły 1 – skrytykował ustanowiony przez FIA zakaz politycznych wypowiedzi kierowców.

Kilkanaście dni temu pisaliśmy Wam o wprowadzeniu przez FIA zakazu politycznych wypowiedzi kierowców Formuły 1. W najnowszej aktualizacji Międzynarodowego Kodeksu Sportowego znalazły się przepisy, które mówią, że kierowcy nie mogą „dokonywać i prezentować politycznych, religijnych czy personalnych oświadczeń i komentarzy, naruszających ogólną zasadę neutralności, promowaną przez FIA i jej przedstawicieli”. Wyjątkiem są sytuacje, gdy uzyska się pisemną zgodę FIA.

Kierowcy są ostrzegani, że niedostosowanie się do tych przepisów będzie traktowane jako złamanie regulaminu, a to może grozić poważnymi konsekwencjami. Wprowadzona została definicja „naruszenia”, którym to mianem określane jest „ogólne używanie języka werbalnego czy pisanego, gestów i znaków, które są obraźliwe, agresywne, nieuprzejme i szorstkie i mogą powodować poniżenie, obrażenie lub być niewłaściwe”.

Jednym z orędowników zmian był prezydent FIA, Mohamed Ben Sulayem, który niedawno stwierdził, że wolałby by kierowcy byli jak Niki Lauda czy Alain Prost, którzy „troszczyli się tylko o ściganie”.



Reakcja F1

 

Kierowcy byli pytani o te zmiany i większość z nich wypowiadała się ostrożnie, przede wszystkim twierdząc, że takie zakazy nie były potrzebne.

Ostrzej zareagował szef Formuły 1, Stefano Domenicali.

„Formuła 1 nigdy nie będzie nikogo kneblować” – powiedział Domenicali w rozmowie z The Guardian, dodając, że kierowcy powinni być w stanie wyrażać swoje poglądy.

„Mówimy o przepisach, a ich twórcą jest FIA. Wierzę, że FIA doprecyzuje to, co zostało ogłoszone, pisząc co można, a czego nie można robić” – mówi szef Formuły 1.

„Jestem pewien, że FIA podzieli ten sam pogląd co F1, ale są oni jednocześnie częścią Komitetu Olimpijskiego więc są protokoły, którym podlegają” – dodaje Domenicali.

Źródło: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi