W wyścigach trzeba liczyć na niezawodność auta, dobrą strategię zespołu i nieco szczęścia. W kwalifikacjach zmiennych jest mniej i po nich łatwej ocenić formę poszczególnych kierowców w porównaniu z ich partnerem zespołowym.
Za nami wszystkie sesje 2022 roku i możemy już wyciągnąć wnioski na temat formy w czasówkach w poszczególnych zespołach.
Największą dominację mieliśmy w McLarenie i nawet biorąc pod uwagę ubiegłoroczne wyniki, trzeba przyznać, że nikt nie spodziewał się, że Daniel Ricciardo będzie lepszy od Lando Norrisa w zaledwie 2 sesjach. Wszystkie pozostałe wygrał młody Anglik, zaliczając imponujący wynik.
Na kolejnych miejscach w skali dominacji w zespole raczej niespodzianek nie ma. Alex Albon tylko 3 razy był wolniejszy od Nicholasa Latifi, a Max Verstappen oddał Sergio Perezowi tylko 4 czasówki.
Mick Schumacher – niezależnie od słów Ralfa – wypada blado w kwalifikacjach na tle Kevina Magnussena.
W klasyfikacji generalnej będzie odwrotnie, ale w Mercedesie w kwalifikacjach dominował Lewis Hamilton – 13 do 9.
Najbliżej remisu było w Alpine – Fernando Alonso wygrał 11 razy, a Esteban Ocon 10. Esteban stawił tu czoła Fernando.
Muszę przyznać, że w dwóch ekipach spodziewałem się znacznie większej dominacji jednego kierowcy – Alfie Romeo i AlphaTauri.
W Hinwil Valtteri Bottas zaczął świetnie, ale ostatecznie przegrał aż 8 sesji z Guanyu Zhou, co każe nieco inaczej patrzeć na występ Chińczyka w sezonie 2022. Z drugiej strony, musimy pamiętać o problemach technicznych Bottasa, również w kwalifikacjach.
W AlphaTauri to raczej wynik zniżki formy Pierra Gasly niż znacznej poprawy dyspozycji Yukiego Tsunody. Francuz był lepszy w 13 sesjach od Japończyka.
Tak wygląda ostateczne zestawienie.
KWALIFIKACJE | ||||
---|---|---|---|---|
MERCEDES | Lewis Hamilton | 13 | 9 | George Russell |
RED BULL | Max Verstappen | 18 | 4 | Sergio Perez |
McLAREN | Daniel Ricciardo | 2 | 20 | Lando Norris |
ASTON MARTIN | Nico Hulkenberg | 1 | 1 | Lance Stroll |
ALPINE | Fernando Alonso | 11 | 10 | Esteban Ocon |
FERRARI | Charles Leclerc | 15 | 7 | Carlos Sainz |
ALPHATAURI | Pierre Gasly | 13 | 9 | Yuki Tsunoda |
ALFA ROMEO | Guanyu Zhou | 8 | 14 | Valtteri Bottas |
HAAS | Mick Schumacher | 6 | 16 | Kevin Magnussen |
WILLIAMS | Alex Albon | 18 | 3 | Nicholas Latifi |
ASTON MARTIN | Sebastian Vettel | 13 | 7 | Lance Stroll |
WILLIAMS | Nyck De Vries | 1 | 0 | Nicholas Latifi |
Jako ciekawostkę, przedstawiam jeszcze zestawienie najlepszych czasów sektorów w kwalifikacjach.
Z ciekawostek – tu George Russell wygrał z Lewisem Hamiltonem, co oznacza, że Anglik częściej popełniał bardziej kosztowne błędy w sektorach.
Największą dominację mieliśmy w McLarenie, a najbliżej remisu było w Mercedesie,
SEKTORY KWALIFIKACJI | ||||
---|---|---|---|---|
MERCEDES | Lewis Hamilton | 31 | 35 | George Russell |
RED BULL | Max Verstappen | 49 | 17 | Sergio Perez |
McLAREN | Daniel Ricciardo | 16 | 50 | Lando Norris |
ASTON MARTIN | Nico Hulkenberg | 3 | 3 | Lance Stroll |
ALPINE | Fernando Alonso | 40 | 22 | Esteban Ocon |
FERRARI | Charles Leclerc | 39 | 27 | Carlos Sainz |
ALPHATAURI | Pierre Gasly | 42 | 24 | Yuki Tsunoda |
ALFA ROMEO | Guanyu Zhou | 28 | 38 | Valtteri Bottas |
HAAS | Mick Schumacher | 22 | 44 | Kevin Magnussen |
WILLIAMS | Alex Albon | 48 | 15 | Nicholas Latifi |
ASTON MARTIN | Sebastian Vettel | 40 | 17 | Lance Stroll |
WILLIAMS | Nyck De Vries | 2 | 1 | Nicholas Latifi |