KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Perez nie przyznaje się do celowego wypadku w Monako




Sergio Perez zaprzecza spekulacjom o umyślnym spowodowaniu swojego wypadku podczas majowych kwalifikacji Formuły 1 w Monako.

Kierowca Red Bulla wiosną rozbił się na słynnym torze ulicznym pod koniec czasówki, w zakręcie Portier. Chwilę potem uderzył w niego Carlos Sainz. Wywieszono czerwoną flagę, która odebrała szanse na walkę o pole position Maxowi Verstappenowi, zespołowemu partnerowi Meksykanina. Mistrz świata wystartował wtedy z czwartego pola, za zawodnikami Ferrari i kolegą z teamu.

Cała sprawa wróciła teraz, bo Verstappen niespodziewanie odmówił przepuszczenia Pereza w ostatnim GP Sao Paulo i wsparcia go w walce o wicemistrzostwo. Tłumaczył Red Bullowi przez radio, że ma „swoje powody”. Nie zdradził publicznie jakie, ale od razu zaczęto podejrzewać, że za tym określeniem kryje się wspomniana kraksa Pereza i przekonanie, iż była zamierzona.

Zobacz także: Perez wierzy we współpracę z Verstappenem jak „dorośli ludzie”

Dlaczego „Checo” miałby uderzyć w barierę umyślnie? Według „teorii spiskowej” po to, by rywale nie mogli poprawić jego czasu.  32-latek co prawda nie wygrał tamtych kwalifikacji, ale dzień później zwyciężył wyścig.




Przed finałem sezonu 2022 w Abu Zabi dziennikarze wprost zapytali Pereza, czy jego wypadek w Monako nie był przypadkowy.

„Każdy popełnia błędy w Monako”. – odpowiedział. „Możesz sobie zobaczyć – chodzi mi o to, że w dzisiejszych czasach masz wszelkie informacje i możesz sobie to sprawdzić. Już prawie rozbiłem się wtedy na pierwszym zakręcie”.

„Wszyscy w Monako popełniają błędy w kwalifikacjach w tych samych miejscach. Nie było tak, że zrobiłem to specjalnie”.

„W Monako śrubuję czas okrążenia”. – kontynuował. „Możesz przejrzeć całe kółko, możesz zobaczyć, że prawie rozbiłem się już na pierwszym łuku. Po prostu dawałem z siebie wszystko, to był ostatni wyjazd w Q3. Ludzie zwyczajnie popełniają błędy”.

„Tak to jest, gdy goni się za jak najlepszym rezultatem. Ale można dostrzec, że od zakrętu nr 1 grałem z pedałem gazu, bo traciłem tam czas. Można zobaczyć, że już w pierwszym wirażu prawie uciekł mi bolid”.




Co myśli Verstappen?

Spytany, czy Verstappen posądza go o celowe rozbicie się, Perez udzielił odpowiedzi wymijającej.

„Przedyskutowaliśmy zdarzenia z Sao Paulo wewnętrznie”. – powiedział. „Zgodziliśmy się, że dla dobra zespołu, te dyskusje powinny pozostać niejawne. Tak jest najlepiej, więc nie tworzymy żadnych spekulacji i możemy pójść dalej”.

Perez poza tym oddalił sugestie, że po wypadku w Monako zdecydowano się w Red Bullu na przeprowadzenie analizy zdarzenia, jak i te, że przyznał się do umyślnego działania szefostwu stajni.

„To tylko spekulacje medialne, ludzie po prostu sieją plotki. Jak powiedziałem, wszyscy wiemy, co się dzieje w zespole i chcemy pozostawić to dla siebie”. – dodał.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Motorsport.com




Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi