KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Alonso królem wyprzedzań, Sainz bronił się najlepiej



Mimo że nie ukończył 6 wyścigów, to jednak wyprzedzał zdecydowanie najczęściej. Fernando Alonso królem wyprzedzeń minionego sezonu Formuły 1. Kierowców Haasa wyprzedzano w nim łącznie 200 razy.

Pirelli podało w tym tygodniu, że w sezonie 2022 mieliśmy 30% wyprzedzeń niż w sezonie 2021, co miało być zasługą nowych bolidów, których aerodynamika pozwala na podążanie za innymi zawodnikami.

Formuła 1 nie ogłosiła jeszcze swojego zwycięzcy „Crypto King Overtakes Award”, jednak po raz kolejny znakomitą robotę wykonali kibice. Użytkownik Reddita „catchingsonething” przez cały sezon prowadził statystyki wyprzedzeń, posługując się swoim kluczem.

Nie brał on pod uwagę zmian pozycji na pierwszym okrążęniu (w przeciwieństwie do danych F1) oraz minięć zawodników mających problemy techniczne itp. Nie były uwzględniane również sprinty.



Biorąc pod uwagę takie założenia, w sezonie 2022 mieliśmy 997 wyprzedzań – średnio 45,3 na wyścig. To największa średnia od sezonu 2016.

Najwięcej wyprzedzeń mieliśmy podczas GP USA na torze Circuit of the Americas – 83, a najmniej w Monako – 13.

Oto pełne zestawienie:
GP USA – 83
GP Abu Dhabi – 79
GP Bahrajnu – 78
GP Brazylii – 77 (Sprint – 39)
GP Belgii – 75
GP Austrii – 68 (Sprint – 22)
GP Węgier – 62
GP Włoch – 58
GP Miami – 52
GP Hiszpanii – 48
GP Kanady – 35
GP Australii – 34
GP Francji – 34
GP Arabii Saudyjskiej – 32
GP Wielkiej Brytanii – 31
GP Japonii – 28
GP Meksyku – 24
GP Emilii – Romanii – 23 (Sprint – 18)
GP Holandii – 24
GP Azerbejdżanu – 23
GP Singapuru – 16
GP Monako – 13

Kierowcy

 

W sezonie 2022 najczęściej skutecznych manewrów wyprzedzania zaliczył Fernando Alonso – 71. Sporo okazji do wyprzedzania miał w tym sezonie wyjątkowo Lewis Hamilton, który znalazł się na drugim miejscu tego zestawienia, ale z aż 8-ma wyprzedzaniami mniej.



Co ciekawe, na trzecim miejscu znalazł się Guanyu Zhou, jedno wyprzedzanie mniej od Hamiltona i jedno więcej od Sainza.

Jak taką dominację w sezonie, sporo wyprzedzał też Max Verstappen.

Najmniej wyprzedzeń zaliczyli Alex Albon, Daniel Ricciardo i Nicholas Latifi. Zwłaszcza w przypadku Ricciardo ta statystyka jest dość bolesna.

Spójrzcie na pełne zestawienie:



KierowcaLiczba wyprzedzeń
Fernando Alonso71
Lewis Hamilton63
Guanyu Zhou62
Carlos Sainz61
Lance Stroll57
Max Verstappen57
Charles Leclerc56
Kevin Magnussen56
Mick Schumacher54
Esteban Ocon52
Yuki Tsunoda51
Pierre Gasly50
Sebastian Vettel50
Lando Norris49
George Russell49
Sergio Perez42
Valtteri Bottas35
Alex Albon33
Daniel Ricciardo29
Nicholas Latifi19
Nico Hulkenberg2
Nyck De Vries0

Najwięcej razy w sezonie 2022 dał się wyprzedzić Kevin Magnussen i to bardzo dobrze podsumowuje jego rok – szybki w kwalifikacjach, ale mało skuteczny i często zagubiony w wyścigach.

To, że Haas miał słabe tempo wyścigowe w porównaniu z kwalifikacyjnym widać też po drugim w tej klasyfikacji, Micku Schumacherze, który dał się wyprzedzić 99 razy.

Na 3. miejscu znalazł się Nicholas Latifi. Stosunkowo często wyprzedzany był Pierre Gasly.



Mimo że Nico Hulkenerg wziął udzuał w zaledwie 2 wyścigach, to został wyprzedzony 17 razy – więcej niż w całym sezonie Max Verstappen, George Russell czy Carlos Sainz.

Oto zestawienie:

KierowcaWyprzedzony razy
Kevin Magnussen101
Mick Schumacher99
Nicholas Latifi79
Lance Stroll67
Guanyu Zhou63
Alex Albon62
Pierre Gasly60
Daniel Ricciardo58
Sebastian Vettel58
Lando Norris57
Valtteri Bottas53
Fernando Alonso52
Esteban Ocon52
Yuki Tsunoda52
Lewis Hamilton29
Charles Leclerc21
Sergio Perez20
Nico Hulkenberg17
Max Verstappen15
George Russell13
Carlos Sainz7
Nyck de Vries2

Na podstawie danych użytkownika „catchingsonething” – Reddit.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi