Pod wieloma względami to nie był typowy wyścig i dane rywalizacji na Marina Bay Circuit potwierdzają to. Zobaczcie pełne wyniki GP Singapuru.
Wyniki
Skrót
Best lapy
George Russell został ściągnięty do boksów w końcówce by uzyskać najlepszy czas okrążenia na oponach miękkich i udało mu się to, a wynik miał o aż 1,7 sekundy lepszy od rezultatu Sergio Pereza.
Zaskakująco dobry czas, biorąc pod uwagę swoją ogólną dyspozycję w tym wyścigu uzyskał Carlos Sainz.
Najgorszym czasem, spośród tych, którzy dojechali do mety, „popisał się” Kevin Magnussen.
Czasy sektorów
Mimo słabego czasu ogólnie, Max Verstappen miał drugi wynik w 1. sektorze. Zaskakuje 4. czas Micka Schumachera w ostatniej sekcji toru.
Prędkości
Tylko jednemu kierowcy udało się przekroczyć 300 km/h w tym wyścigu i był nim Max Verstappen. Pomiędzy kierowcami, którzy ukończyli wyścig było 20 km/h różnicy bo Daniel Ricciardo miał 283,8 km/h.
Czas w alei
George Russell spędził tam wczoraj aż ponad 2 minuty w wyścigu. Najkrócej był tam podczas pojedynczej wizyty – dość tradycyjnie – Max Verstappen – 29,4 sekundy.
Pit-stopy
Znów najszybsi byli mechanicy Red Bulla, ale bardzo dobrze spisywali się również członkowie Mercedesa i Astona Martina. Gorzej od Haasa spisywało się Ferrari.
Strategie
Kierowcy nie wykorzystywali pierwszych neutralizacji na zjazdy do boksów. Opony przejściowe to chyba najlepsze opony stworzone kiedykolwiek przez Pirelli.
Królikiem doświadczalnym w tym wyścigu został George Russell, który już na 21. okrążeniu zjechał po opony na suchą nawierzchnię i przez pierwsze 10 okrążeń uzyskiwał fatalne czasy.
Gdy Russell odpalił i jego czasy zaczęły być najlepsze spośród wszystkich, zaczęły się masowe zjazdy do boksów. Pomny wydarzeń z Rosji 2021 McLaren długo trzymał swoich kierowców i to się opłaciło bowiem zarówno Norris jak i Ricciardo oszczędzili kilkanaście sekund, zmieniając opony podczas neutralizacji.
Opony
Trzy mieszanki były w użyciu w ten weekend. Różnica między przejściówkami i oponami miękkimi wyniosła prawie 10 sekund. Spora była różnica między oponami miękkimi a pośrednimi.
Vlog