KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kierowcy F1 smakują się w Suzuce. „Najlepszy tor na świecie, zdecydowanie”



Kierowcy Formuły 1 są zachwyceni powrotem na tor Suzuka. Po piątkowych treningach od niejednego zawodnika można było usłyszeć, że to po prostu najlepsza pętla na świecie.

Przez pandemię F1 nie ścigała się w Japonii od trzech lat. Zawodnicy są więc spragnieni Suzuki, jak i japońskich fanów, na swój sposób fanatycznych.

Kultowy tor, zbudowany pierwotnie jako ośrodek testowy Hondy, jest dynamiczny, techniczny i… po prostu świetnie się na nim jeździ. Trudno znaleźć kierowcę, który nie podziela tego zdania.

Ekscytacja zawodników była w piątek jeszcze większa także dlatego, że pierwszy raz ruszyli na Suzukę bolidami nowej generacji. Dziś jeszcze nie mogli wcisnąć przysłowiowego „gazu do dechy” ze względu na mokry asfalt, ale podczas sobotnich kwalifikacji powinno być sucho, więc szykuje się jazda na limicie.



Zobacz także: GP Japonii – podsumowanie piątkowych treningów

„Niesamowicie jest tu wrócić”. – komentował najszybszy dzisiaj George Russell. „Ten tor jest taki kultowy… i na pewno jest jednym z najlepszych na świecie. Pierwszy sektor jest taki szybki, taki płynny, jazda tutaj zawsze daje radość. No i fani, już zapomniałem jak są entuzjastyczni”.

Drugi kierowca Mercedesa, były siedmiokrotny mistrz świata Lewis Hamilton, czuje w Japonii zapach historii. Na Suzuce przed laty w dramatycznych okolicznościach rozstrzygały się losy tytułów. Najbardziej pamiętne są starcia Ayrtona Senny i Alaina Prosta.

„Wyjechanie tutaj na pierwsze okrążenie jest zawsze wyjątkowe. Myślisz wtedy o tych wszystkich legendach” . – mówił najbardziej utytułowany zawodnik wszech czasów.

„Dojeżdżasz do ostatniej szykany i myślisz, jak zderzyli się w niej Ayrton i Prost, to samo pierwszy zakręt. Przejeżdżasz przez miejsce, które ma w sobie tak wiele historii. W takim momencie myślisz, jak bardzo jesteś uprzywilejowany mogąc to robić”.

„Poza tym, miło zobaczyć tutejszych kibiców, a po torze po prostu jeździ się naprawdę fajnie. Wciąż miałem frajdę, tylko nie taką, gdy jest sucho!”



„Najlepszy tor na świecie, zdecydowanie”

Dla Sergio Pereza bez dwóch zdań nie ma toru, który może się z Suzuką równać.

„Ta pętla zawsze jest wyzwaniem. Gdy jest mokro, jeszcze większym. Jest wspaniała – to najlepszy tor na świecie, zdecydowanie”. – stwierdził.

Rozochocony jest także Daniel Ricciardo.

„Dziś rano przejechaliśmy pierwsze okrążenie na oponach w pełni deszczowych i nawet w tych warunkach, i tak naprawdę, naprawdę miałem frajdę”. – powiedział Australijczyk.

„Niektóre tory są dobre tylko w suchych warunkach, gdy ciśniesz za kierownicą, ale tutaj, pierwszy sektor daje ci satysfakcję nawet gdy jest mokro, więc jestem bardzo, bardzo zadowolony, że wróciliśmy”.

Fernando Alonso, niespodziewanie najszybszy w pierwszej piątkowej sesji, dodał: „Kocham tutaj jeździć. Nawet w mokrych warunkach, ten dzień dał mi wiele radości. Szybkie zakręty, duża przyczepność, fani. Wiesz, wszystko było dziś idealne. Jutro, miejmy nadzieję z nieco większą ilością słońca, będzie jeszcze lepiej!”



Ostatni raz Vettela, czy nie ostatni?

Zakochany w Suzuce jest również Sebastian Vettel. Dla Niemca może to być pożegnalny start na tym torze, bo po sezonie 2022 odchodzi z F1. Dziennikarze pytali, czy jednak nie skusiłby się na powrót w przyszłości tutaj. Odpowiedź byłego 4-krotnego mistrza świata była ciekawa…

„Nie wiem, nigdy nie mów nigdy”. – odparł. „To wspaniały tor z wielu powodów. Kto wie, co przyniesie przyszłość. Oczywiście kocham jeździć, a na tym torze zawsze czułem się żywo. Pasja jest wciąż żywa, więc zobaczymy, do jakiego samochodu wsiądę”.

Być może Vettel spróbuje sił na Suzuce w innej serii wyścigowej. Pół żartem pół serio powiedział, że kiedyś mógłby zaliczyć na japońskim obiekcie nawet pojedynczy start jeszcze bolidem F1.

„Może w przyszłości jeden z zawodników się rozchoruje – nie życzę tego nikomu, ale nie miałbym nic przeciwko, żeby wskoczyć na wyścig na Suzukę. W każdej chwili”. – deklarował. Zastrzegł jednak: „Zobaczymy, co przyniesie przyszłość – na ten moment nie mam takich planów”.

Dopytywany, czy mówił poważnie, odpowiedział: „Jeśli ktoś chciałby zakontraktować kierowcę na jedne zawody, poważnie bym to rozważył!”

Wyznał też: „Myślę, że to mój ulubiony tor w kalendarzu. Na innych wyścigach nie mam takich myśli, wiedząc że to będą moje ostatnie występy – ale tutaj jest jakoś inaczej. Czekam na Grand Prix i niedzielny wyścig”.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: F1.com (link 1, link 2)



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi