KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

large-2021 Dutch Grand Prix - Friday (2)

Kto się pochyli z DRS-em?



W przeciwieństwie do ubiegłego roku, w 2022 kierowcy będą mogli używać systemu DRS w ostatnim, pochylonym zakręcie toru Zandvoort. Pytanie, czy wszyscy się na to odważą i czy wszystkie auta na to pozwolą.

Przed GP Holandii 2022 dokonana została drobna zmiana na mapie toru Zandvoort, zgodnie z którą kierowcy będą mogli aktywować system DRS 40 metrów po zakręcie 13, a sporo przed 14 i jechać z otwartym skrzydłem aż do hamowania w pierwszym zakręcie. Punkt detekcji tej strefy będzie znajdował się 20 metrów po zakręcie 12.

Zakręt 14 jest pochylony pod kątem 18 stopni, co ułatwi jazdę z otwartym skrzydłem, ale i tak nie jest pewne, czy wszyscy będą korzystać z tej opcji. Oczywiście dzięki niej wyprzedzanie na dość ciasnym Zandvoort powinno być łatwiejsze.

Nie wiadomo jednak, czy kierowcy będą decydować się na używanie systemu zmniejszającego opór, a jednocześnie docisk.



„Z pewnością pozwolę komuś innemu by spróbował tego pierwszy” – mówi zachowawczo Daniel Ricciardo.

Nie ma się czemu dziwić – zakręt 14 otacza bariera i jakakolwiek utrata przyczepności może skończyć się bardzo niedobrze dla kierowcy lub bolidu.

„Z jednej strony mam nadzieję, że to proste ponieważ będzie oznaczało, że możemy używać DRS-u i zyskiwać. Mam nadzieję, że będzie dobrze. Ale dopóki nie spróbujemy, nie będziemy wiedzieć. Liczę na to, że uda się tego użyć w wyścigu” – dodaje kierowca McLarena.

Ciekawy tego rozwiązania jest też Sergio Perez.



„To z pewnością będzie interesujące podczas pierwszego użycia. Te samochody tracą mniej siły docisku podczas podążania za innymi. W ubiegłym roku wyprzedzanie było tu trudne więc może to pomoże w tym roku” – mówi Meksykanin.

Być może już w 1. treningu (godz. 12:30) przekonamy się, czy DRS w zakręcie 14 będzie łatwy do użycia.

Co ciekawe, na takie zmiany nie zdecydowano się w F2 i F3, w których kierowcy będą mogli aktywować DRS dopiero po ostatnim zakręcie. Liam Lawson uważa, że to błąd i skoro zakręt z łatwością przejeżdża się na pełnym gazie, to również oni powinni móc tam używać DRS-u.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi