KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
ocon alonso styria

Wrażenia po połówce: Alpine



Choć Alpine od dawna zapowiada walkę o podia w F1, to pewnie przed sezonem w ciemno braliby 4. miejsce w klasyfikacji generalnej. Problem w tym, że teraz czekają ich same problemy.

Zespół

 

Oczekiwania

Rewolucja techniczna w Formule 1 zawsze daje dużą możliwość roszad, ale raczej nikt nie spodziewał się, że Alpine zbuduje bolid zdolny do walki z Ferrari, Mercedesem czy Red Bullem. Celem nieoficjalnym była ponowna walka z McLarenem przy pomocy doświadczonego Alonso oraz rozwiązanie „problemu bogactwa” z Oscarem Piastrim.

Jak wyszło?

Biorąc pod uwagę aspekt sportowy, w Enstone mogą być z siebie zadowoleni. Zbudowali naprawdę szybkie auto, które potrafi zaskakiwać, szczególnie na szybkich torach. Strata do czołówki jest oczywiście duża, ale z czwartego miejsca w generalce mogą być zadowoleni. Z drugiej strony, gdyby w McLarenie dwóch kierowców punktowało tak jak Norris, tak wysokiej pozycji by nie było.



Alpine jednocześnie ma problemy z niezawodnością, które kosztowały ich trochę punktów. Różnie bywa też ze strategią.

Przyszłość

Ona zdecydowanie nie ryskuje się w różowych barwach. Zamieszanie z kierowcami sprawi, że trudniej będzie skupić się na drugiej połowie sezonu. Atmosfera w ekipie też nie będzie rewelacyjna.

Pod znakiem zapytania stanie motywacja Fernando Alonso, który jednocześnie będzie musiał być odcięty od prac nad przyszłym rokiem. Czy Esteban Ocon to udźwignie?

Pytanie również co z przyszłym rokiem. Wszystko wskazuje na to, że Alpine będzie miało słabszy skład w 2023.

Moja ocena:7/10



Kierowcy

 

Esteban Ocon

Na papierze wygląda to bardzo dobrze – Ocon ma więcej punktów od Alonso, jeździ równo i cieszy swoich kibiców. Gdy przyjrzeć się mocniej, widać, że Alonso wiele razy miał pecha z awariami czy gorszymi strategiami.

Esteban robi swoje, ale bez błysku i polotu, nie demonstrując nadzwyczajnego talentu. Nie popełnia błędów, jest szybki i w miarę regularny, ale raczej nie jest to to, na co liczyliśmy w jego przypadku.

Moja ocena: 7/10

Fernando Alonso

Hiszpan to żywy dowód na to, że w wieku 40 lat nadal można być konkurencyjnym w Formule 1. Już sam fakt, że po dwóch latach przerwy był na równi z Oconem był wart docenienia. W tym roku – mimo straty punktowej – wydaje się być jeszcze lepszym zawodnikiem. Jest też, a raczej był też, liderem zespolu i dostarcza emocji również na konferencjach prasowych.



I choć według mnie źle robi, przechodząc do Astona, to trzeba docenić to, co robi w tym sezonie.

Moja ocena: 8/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 4
Punkty: 99
Najwyższa pozycja na starcie: 2
Najwyższa pozycja w wyścigu: 5
Obecność w Q3: 18
Odpadnięcie w Q2: 5



 Esteban OconFernando Alonso
Pozycja810
Punkty5841
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu55
Najwyższa pozycja na starcie52
Wyżej w wyścigu85
Wyżej w kwalifikacjach57
Lepszy czas wyścigu94
Wizyty w Q3711
Odpadnięcie w Q241
Średnia pozycja w kwalifikacjach10,619,46
Średnia pozycja na mecie8,7710,23
Ukończone wyścigi12 na 1311 na 13
Wyprzedzenia4856
Przejechane kilometry38063513
Koszty dla zespołu$1,935 mln$1,085 mln
Zarobki$5 mln$20 mln

Waszym zdaniem

 

Zapraszam Was do wyrażenia swojego zdania na temat postawy Alpine i kierowców ekipy w pierwszej części sezonu 2022.



Jak oceniasz postawę Alpine po 13 rundach sezonu 2022?

Czy według Ciebie pozycja Alpine odzwierciedla potencjał ich samochodu w tym sezonie?

Czy według Ciebie Alpine ma jeszcze szanse na poprawę swojej pozycji na koniec sezonu?

Jak oceniasz postawę Estebana Ocona po 13 wyścigach tego sezonu?

Jak oceniasz postawę Fernando Alonso po 13 wyścigach sezonu 2022?

Alpine po połówce 2022
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:

Oceniliście McLarena

 

Ekipa z Woking otrzymała średnią 5,71 w Waszym głosowaniu. Według 45% z Was pozycja McLarena „mniej więcej” odzwierciedla potencjał ich samochodu w tym sezonie. 36% z głosujących zaznaczyło opcję „Tak”.

51% z Was uważa, że McLaren może jeszcze poprawić swoją pozycję w klasyfikacji generalnej. 23% z Was uważa, że tak się nie stanie.

Lando Norrisa oceniliście na 7.45, a Daniela Ricciardo na 3.23.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi