KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wolff i Vasseur odradzają Andrettiemu F1. Mario odpowiada



Michael Andretti nadal ma ochotę dołączyć do Formuły 1, tworząc 11 ekipę. Spotyka się jednak ze sprzeciwem ze strony innych ekip.

Amerykanin od wielu miesięcy próbuje dołączyć do F1. Pierwotnie chciał kupić jedną z ekip, prowadził nawet zaawansowane rozmowy z Sauberem w sprawie zakupu zespołu z Hinwil, ale ostatecznie nie doszło do sprzedaży. Powodem był brak gwarancji bankowych na prawie $200 mln, które miałyby zabezpieczać interesy pracowników ekipy.

Andretti jednak nie rezygnuje i myśli o stworzeniu dodatkowej ekipy i zapłaceniu $200 mln zespołom jako opłaty na wejście. Miał się on nawet porozumieć z Renault w sprawie dostawy silników.

Toto Wolff jest jednak przeciwny zwiększaniu liczby zespołów w F1. Szef Mercedesa wątpi aby Andretti wniósł dodatkową wartość do Formuły 1.



„Nie pokazał tego jeszcze i może to brzmieć oschle, ale wartością Formuły 1 jest również ograniczona liczba zespołów. Nie chcemy obniżać standardów po prostu dodając kolejne zespoły” – mówił w maju Wolff.

Niedawno dodał on jednak, że chciałby dołączenia Audi do F1 i że ekipa wniosłaby większy wkład do F1.

„Andretti to wielkie nazwisko i myślę, że dokonali wspaniałych rzeczy w USA, ale to jest sport i to jest biznes i musimy zrozumieć, co każdy może wnieść do sportu” – mówi Wolff.

Te słowa nie podobają się rodzinie Andrettich, która uważa, że Wolff ma zbyt dużą władzę w Formule 1. Były mistrz świata F1 i ojciec Michaela – Mario, podał dalej tweeta, w którym zadawano pytanie, czy szef Mercedesa nie ma zbyt dużego wpływu na F1, komentując: „To trzeba powiedzieć, najwyższy czas”.



Ze słowami Wolffa zgadza się jednak Frederic Vasseur – szef Alfa Romeo F1 Team Orlen, choć swoje zdanie wyraża w mniej bezpośredni sposób.

„Nie chcę mówić o Andrettich bo nie mam nic do nich osobiście, ale dodawanie kolejnego zespołu, robiącego to samo co inni nie wnosi dodatkowej wartości do F1 i nie wiem czy ma sens. Zwłaszcza, że to średnioterminowy proces. Zespół może dołączyć za 2-3 lata, a nie wiemy, jaka będzie wtedy sytuacja w F1” – mówi Francuz.

„Jeżeli mielibyśmy 11 zespołów 2-3 lata temu, myślę, że 2-3 zespoły mogłyby upaść ze względów finansowych. A wówczas zadziałałby efekt domina. Nie sądzę aby narodowość zespołu stanowiła wartość dodaną. Jednym z obecnie największych rynków dla F1 jest Holandia, a nie mamy holenderskiego zespołu” – dodaje Vasseur.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi