Kierownictwo Formuły 1 rozważało pomysł zamówienia animowanego programu telewizyjnego dla dzieci, związanego z F1, aby zainteresować sportem młodszą publiczność.
Dyrektor FOM ds. praw medialnych i tworzenia treści, Ian Holmes, podczas środowego eventu BlackBook Motorsport Forum w Londynie mówił, w jaki sposób FOM chciało poszerzyć bazę fanów sportu o tych najmłodszych – poza zdobywaniem nowych odbiorców dzięki serialowi Netflixa Drive to Survive.
„Chcemy, aby ludzie angażowali się w nasz sport w taki sposób, w jaki chcą” – powiedział Holmes. „Chcemy mieć pewność, że nasza oferta jest tak szeroka, jak to tylko możliwe”.
„Drive to Survive był bardzo udanym projektem, ale chcemy również angażować na przykład w dzieci. Myślimy o serii animacji. Chcemy zrobić coś do podróży, czy cokolwiek to będzie – musi mieć związek z Formułą 1” – dodaje Holmes.
Sukces Drive to Survive spowodował bum na Formułę 1 w USA, w którym w przyszłym roku odbędą się aż 3 wyścigi. Teraz przed serią stoi zadanie zatrzymania tych fanów i wychowywania młodszych pokoleń widzów.
„Przede wszystkim chcemy mieć jak najwięcej różnych możliwości kontaktu z tym sportem. Dlatego musimy upewnić się, że produkując treści – poza i wokół Drive to Survive – angażujemy fanów, którzy przybywają z tych kierunków” – mówi Holmes.
Źródło: racefans.net
Patryk Kucharski