KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.
Motor Racing - Formula One World Championship - Turkish Grand Prix - Qualifying Day - Istanbul, Turkey

Drzwi do Alpine pozostają otwarte dla Ricciardo, jeżeli Piastri tam nie pojedzie



Szef Alpine, Otmar Szafnauer przyznaje, że do Enstone może wrócić Daniel Ricciardo, mimo dość burzliwego rozstania z ekipą przed przejściem do McLarena.

We wtorek Alpine najpierw ogłosiło Oscara Piastriego jako swojego kierowcę na sezon 2023, a potem on sam zdementował te wieści w swoich social media, pisząc, że nie będzie jeździł w tej ekipie w przyszłym roku.

Piastri miał podpisać wstępną umowę z McLarenem, gdzie miałby zająć miejsce Daniela Ricciardo. Problem w tym, że starszy z Australijczyków ma opcję jednostronnego przedłużenia kontraktu.

Jeżeli Piastri nadal nie będzie chciał jeździć w Alpine, a zespół nie dowiedzie swoich racji w sądzie, być może uda się przekonać Ricciardo do zamiany ekipy z Piastrim i wróci on do Enstone, gdzie jeździł w sezonach 2019 i 2020.



Ricciardo nie rozstał się z ówczesnym kierownictwem Alpine w dobrych stosunkach, ale jak deklaruje Otmar Szafnauer, nie jest tak, że drzwi do powrotu Daniela są zamknięte.

„Jak spojrzymy na przykład na Fernando, to przychodził i odchodził i podobnie dzieje się z innymi kierowcami. Nie sądzę, żeby w przypadku Daniela było to problemem” – mówi Szafnauer w rozmowie z Autosportem.

„Musimy się upewnić, że będziemy działać zgodnie z naszym planem, którym jest posiadanie najlepszych kierowców jakich możemy mieć i mamykilka opcji. Umieścimy najlepszego zawodnika obok Estebana byśmy mogli iść naprzód w realizacji naszych postanowień” – mówił po odejściu Alonso szef Alpine.



Wygląda na to, że ekipa przeczuwała problemy z Piastrim, gdyż jeszcze przed jego dementi w social mediach, Szafnauer przywoływał historie kierowców, którzy podpisywali umowy, które potem musieli respektować i to wbrew swojej woli.

„Jestem tu wystarczająco długo by widzieć takie sytuacje. Kiedy Jenson podpisał umowę z Williamsem, a skończył w BAR Honda, nie było z tym problemu. Oscar to nie Jenson i mam nadzieję, że nie podążymy tą drogą. Mamy nadzieję, że Oscar nie chce jeździć gdzie indziej, ale widywałem już przypadki, gdy kierowca wcześniej podpisał umowę z inną ekipą bezprawnie i musiał jeździć w tym zespole, z którym podpisał umowę jako pierwszym” – dodawał Szafnauer.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi