KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kubica komentuje „wyścig o dwóch obliczach”: Przyblokowałem oś, on wrócił na linię



Robert Kubica nie był zadowolony z przebiegu 6h Monzy podczas swojego stintu i podkreślał kolejne pechowe wydarzenia, które uniemożliwiły Premie Orlen Team osiągnięcie lepszego wyniku. A co powiedzieli jego partnerzy z zespołu?

Robert Kubica jechał dziś jako trzeci w wyścigu 6h Monzy. Przejął auto od Lorenzo Colombo, gdy Prema Orlen Team była na 5. miejscu. Początkowo tempo było dobre.

„Ten wyścig miał dwa oblicza. Pierwsze było dobre i wszystko szło we właściwym kierunku. Potem był duży wypadek i samochód bezpieczeństwa zbił stawkę. Niektóre ekipy miały szczęście ze strategią, ale my straciliśmy wiele sekund. Gdy wsiadłem do auta, próbowałem nieco nadrobić, ale nie było łatwo jechać za innymi autami i wyprzedzać je. Wyprzedziłem Vector Sport, ale niestety podczas hamowania do 1. zakrętu przyblokowałem tylne koła, a samochód numer 1 wrócił na linię wyścigową, nie zostawiając mi miejsca. Doszło do kontaktu gdy on skręcał i za obrócenie go dostałem karę. Mógłbym się jeszcze zmieścić w tym zakręcie, ale nie wiedziałem, czy utknę za nim, dlatego przejechałem na prost, co kosztowało mnie kilka kolejnych sekund. Po tym wydarzeniu wszystko się skomplikowało, ale nadal ukończyliśmy wyścig na 6. miejscu. To drugi wyścig, w którym nie mamy szczęścia z neutralizacjami, ale jest jak jest” – powiedział Kubica.



Swoją jazdę Robert skomentował również  w rozmowie z onet.pl: „Wskoczyłem do auta. Wróciliśmy mniej więcej na szóstym-siódmym miejscu i starałem się nadrabiać straty. Cały czas jechałem w turbulentnym powietrzu za Sebastienem Bourdaisem, którego udało mi się wyprzedzić. Ciężko było dbać o opony i walczyć jadąc za kimś. Niestety parę okrążeń później, podczas hamowania do pierwszego zakrętu zblokowała mi się trochę tylna oś. Kierowca jadący z przodu trochę mnie zmylił, ponieważ okrążenie wcześniej jechał bliżej wewnętrznej. Tym razem wrócił mocno na linię wyścigową, co samo w sobie nie było wielkim problemem. Gorzej, że zblokował się ten tył i gdy on wjechał przede mnie, straciłem docisk aerodynamiczny. Uderzyłem go w pechowym momencie, bo on akurat hamował i skręcał. Za karę dostałem przejazd przez aleję serwisową. Znów straciliśmy cenny czas” – powiedział Kubica w rozmowie zamieszczonej tutaj.

Rewelacyjnie wyścig zaczął Louis Deletraz, przesuwając się z 6. na 1. miejsce.



„Podszedłem na spokojnie do startu, a potem zacząłem przebijać się przez stawkę. Wyszliśmy na prowadzenie i wypracowaliśmy sobie przewagę, a potem przekazałem samochód partnerom z zespołu. Wszyscy wykonywali świetną pracę, ale mieliśmy pecha z samochodem bezpieczeństwa. Kara rónież nie pomogła. To część wyścigów i myślę, że spisaliśmy się nieźle, po prostu to nie był nasz dzień. Następna runda będzie w Japonii, gdzie pojadę po raz pierwszy i nie mogę się doczekać jazdy po Fuji” – powiedział Szwajcar.

Jako drugi jechał Lorenzo Colombo, który w końcówce swojego stintu miał problemy.

„Dzień nie obrócił się na naszą korzyść. Zaczęliśmy naprawdę mocno z Louisem za kierownicą, pozostaliśmy spokojni na początku z kierowcami brązowymi w innych ekipach i potem podnieśliśmy tempo, wychodząc na prowadzenie. Podczas mojego stintu w wyścigu zaczęło się dziać – był samochód bezpieczeństwa i full course yellow. Inne ekipy na tym skorzystały, a my mieliśmy pecha. Tak się zdarza w 6-godzinnych wyścigach. Potem dostaliśmy karę, a te w WEC są bardzo dotkliwe. Teraz czekam na następną rundę w Japonii, gdzie nigdy nie byłem” – dodał Włoch.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi