KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Grzywna dla Vettela, ale wyniki bez zmian. Sprint przyniósł emocje, również wewnętrzne



Sprint do Grand Prix Austrii był momentami bardzo intensywnym widowiskiem z ciekawymi pojedynkami zarówno w czołówce jak i w środku stawki. Działo się również przed nim i po nim.

Kary

 

Po sesji aż 7 kierowców zostało wezwanych do sędziów – Sergio Perez, George Russell, Esteban Ocon, Mick Schumacher, Lance Stroll, Daniel Ricciardo i Sebastian Vettel. Chodziło o niedozwolone komunikaty, jakie mieli dostawać podczas drugiego okrążenia rozgrzewkowego przed sprintem – po zatrzymaniu się na torze Guanyu Zhou.

Ostatecznie sędziowie uznali, że żaden z komunikatów do tych kierowców nie przekraczał przepisów i wyniki Sprintu pozostały bez zmian.

Nie obyło się jednak bez innej decyzji – tym razem o karze. Grzywnę w wysokości aż €25 tys. w zawieszeniu do końca sezonu 2022 otrzymał Sebastian Vettel. Powodem było jego zachowanie podczas briefingu kierowców, który Niemiec opuścił przed jego zakończeniem, a wcześniej miał „wyrażać frustrację”. Widać zatem, że atmosfera była napięta, a Niemiec czerpie coraz więcej negatywnych emocji z F1.

Wyniki

 

W związku z tym wyniki sprintu wyglądają następująco:



wyniki sprint austria 2022

Przypominam, że na starcie do jutrzejszego wyścigu na koniec przesunięty zostanie Valtteri Bottas, jednak prawdopodobnie karę silnikową przyjmie też Fernando Alonso i to on wystartuje z 20. miejsca, a Fin ruszy z pozycji 19.

Skrót

Czasy sektorów

Sporym zaskoczeniem może być najlepszy czas w pierwszym sektorze Guanyu Zhou. Pokazuje to, jak mocna na prostych jest Alfa. Na drugim miejscu inny silnik Ferrari – Mick Schumacher.



W innych sektorach już bardziej standardowo, ale w żadnym z nich najlepszego czasu nie ma Max Verstappen. Pokazuje to, że Ferrari może być jutro na Red Bull Ring naprawdę mocne.

sprint sektory austria 2022

Pirelli podsumowuje

Porcja danych dotyczących opon z dzisiejszego wyścigu.

FXO-AgJXkAI6G2z

Ode mnie

 

Jeszcze przed startem mocno się zadziało bowiem kolejną awarię zaliczył Fernando Alonso. Hiszpan był bardzo zły na swojego pecha w tym roku i wyliczał, że stracił już 50-60 punktów z powodu awarii i innych zdarzeń losowych. Jutro wobec prawdopodobnej awarii silnika, powinien wziąć nową jednostkę. Start z końca nie wróży jednak dobrze, a przecież w kwalifikacjach Nando spisał się świetnie.



Kolejne problemy z niezawodnością zaliczyła Alfa i choć ostatecznie Zhou pojechał, jutro podczas wyścigu będą drżeć o swoje auta. Bottas dziś pojechał na dobrym poziomie i jutro z pewnością jest w walce o punkty.

Na czele teoretycznie bez niespodzianki – Verstappen pewnie wygrał, ale jest kilka przesłanek tego, że jutro w wyścigu nie musi być tak „nudno”. Max nieco gorzej wystartował i tylko agresywna obrona pozwoliła mu utrzymać prowadzenie. A i tak niewiele brakło do jego straty. Ferrari jest mocne i jeżeli jutro skupią się na walce z rywalami, a nie ze sobą nawzajem, to mogą namieszać. Potrzebna będzie jednak do tego dobra strategia…

Dodatkowym czynnikiem na plus dla ekipy z Maranello mogą być opony. Dziś ze swoimi miał problem Max Verstappen i jutro może mieć to bardzo duże znaczenie, choć warto już teraz uprzedzić, że prognozy pokazują 70% szans na deszcz podczas tego wyścigu, a to dużo. Na deszczu raczej nikt podejścia do Verstappena miał nie będzie.

Dziś swoje zrobił George Russell, utrzymując 4. miejsce, ale widać, że przez skrzydło z większym dociskiem, będzie miał spore problemy gdy znajdzie się za nim na Perez czy Hamilton. To z pewnością rodzi spore obawy w Mercedesie i może sprawić, że ekipa postawi na Lewisa Hamiltona.

Spodziewałem się dziś zobaczyć szybszego na prostych Ocona, jednak Francuz również wybrał strategię bezpiecznego dowiezienia punktów i można go za nią pochwalić. Jutro jednak przyjdzie mu się mierzyć z trudniejszymi rywalami.



Gdyby ktoś nam w ubiegłym roku powiedział, że Lewis Hamilton będzie przez wiele okrążeń próbował wyprzedzić Micka Schumachera z Haasa w walce o wysokie miejsca to raczej byśmy nie uwierzyli. A to właśnie się dziś działo. Mercedes nie ma dobrych prędkości na prostych, w przeciwieństwie do Haasa i efekt tego dziś widzieliśmy.

Schumachera naprawdę szkoda, szczególnie że realizowany przez wiele okrążeń dobry plan dawania mu DRSu wysypał się na dwóch ostatnich kółkach. Magnussen tłumaczy, że za późno dostał informację, jednak sam też mógł zagrać nieco bardziej zespołowo. Co więcej, Mick uważa, że był dziś szybszy od Magnussena. Tak czy inaczej kolejne punkty Haasa przy braku jakichkolwiek poprawek to bardzo dobra wiadomość dla widowiska.

McLareny zdołały znacznie poprawić swoje pozycje startowe – jutro ruszą z 10. i 11. miejsca, ale chyba liczyli na więcej i raczej nie mogą być zadowoleni z tempa, choć pocieszeniem jest to, że blisko Norrisa był dziś Ricciardo. Co więcej, daniel był znacznie szybszy momentami od Lando, ale ekipa nie przepuszczała go, chcąc by opony u Lando się schłodziły. Wygląda na to, że Australijczyk jest w swojej ekipie skreślony.

W Astonie degrengolada i 13. miejsce Lance Strolla to i tak dobry wynik biorąc pod uwagę torowe i padokowe wyczyny Vettela.



Albon dziś kilka razy podpadł sędziom i z dobrych walkifikacji i niezłego startu zrobił się słaby występ, choć nie tak słaby jak AlphaTauri, które gdzieś totalnie się zagubiło.

Jutro liczę na dobre emocje bo jak widać, jest potencjał do interesujących pojedynków.

Vlog

 

Na podsumowanie dzisiejszego sprintu oraz kwalifikacji WEC na Monzy zapraszam na godzinę 22:00.

Klasyfikacja kierowców:



PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenRed Bull Racing 454
2Charles LeclercFerrari308
3Sergio PerezRed Bull Racing305
4George RussellMercedes275
5Carlos SainzFerrari246
6Lewis Hamilton Mercedes240
7Lando NorrisMclaren Mercedes122
8Esteban OconAlpine92
9Fernando AlonsoAlpine81
10Valtteri BottasAlfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari49
11Sebastian VettelAston Martin Mercedes37
12Daniel RicciardoMcLaren Mercedes37
13Kevin MagnussenHaas25
14Pierre GaslyScuderia AlphaTauri23
15Lance StrollAston Martin Mercedes18
16Mick SchumacherHaas Ferrari12,5
17Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri12
18Guanyu ZhouAlfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari6
19Alex AlbonWilliams Mercedes4
20Nicholas LatifiWilliams Mercedes2
21Nyck de VriesWilliams Mercedes2
22Nico HulkenbergAston Martin Mercedes0

Klasyfikacja konstruktorów:

Poz.ZespółPkt
1RedBull Racing RBPT860
2 Mercedes409
3Ferrari406
4McLaren Mercedes302
5Aston Martin Aramco Mercedes280
6Alpine Renault120
7Williams Mercedes28
8AlphaTauri RBPT25
9Alfa Romeo Ferrari16
10Haas Ferrari12



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi