KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2021 Abu Dhabi Grand Prix, Friday - Sebastian Kawka

Wolff: FIA chroni nas przed samymi sobą



Choć spodziewano się, że Mercedes będzie tym zespołem, który najbardziej ucierpi po wprowadzeniu nowej dyrektywy technicznej dotyczącej porpoisingu, to jego szef, Toto Wolff, cieszy się z nowych przepisów.

Wejście w życie dyrektywy technicznej na temat porpoisingu będzie miało miejsce podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, a obecnie FIA zbiera dane, mające pomóc dobrać właściwe wytyczne dla zespołów.

Po wprowadzeniu dyrektywy pojawiły się wątpliwości jej dotyczące, również wśród zespołów.

„Wielu zespołom nie podobały się limity wydatków i walczyły z nimi. Podobnie było z innymi przydatymi przepisami, które ekipy blokowały dla własnych celów” – mówi Wolff.



Zwraca on uwagę, że obecne przepisy przywróciły Formule 1 efekt przypowierzchniowy, który wcześniej był obecny w latach 80-tych.

„Podobnie jak wtedy, również teraz mamy porpoising – w mniejszym lub większym stopniu, ale faktem jest, że stanowi on zagrożenie dla kierowców i dlatego nie możemy zostawić tej kwestii do własnej oceny zespołów” – zauważa szef Mercedesa.

To właśnie jego ekipa ma największy problem z dobijaniem auta do nawierzchni, powodującym oscylacje pionowe dla kierowców. Mimo pozytywnych oznak podczas GP Kanady, ekipie nadal nie udało się wyeliminować problemu. Teraz, podczas kolejnych wyścigów F1, grozi im obligatoryjne podnoszenie wysokości samochodów.

„Jeżeli wszystkim udałoby się wyeliminować to zjawisko porpoisingu, wówczas nie było by tu tematu. Bierzemy jednak w obecnej sytuacji pełną odpowiedzialność za zdrowie naszych kierowców. Nie jest to obszar, w którym ekipy powinny protestować, gdyż uważają, że mogą zyskać przewagę” – mówi Wolff.



„Niektóre zespoły z czołówki nie miały tego problemu i mówili o tym do mediów kierowcy, na przykład Sergio. Jest jednak wielu kierowców, którzy odczuwają ból i jest to kwestia zdrowotna. Dlatego postrzegam ogłoszenia FIA jako konieczne zmiany” dodaje Austriak.

Wolff mówi, że niektórzy z kierowców bardzo ożywili się w trakcie omawiania tego tematu, co utwierdza go w przekonaniu, że dyrektywa techniczna chroni zespoły przed samymi sobą.

„Widzimy, że wielu kierowców głośno wypowiadało się o tej kwestii – bólu, problemów z widzeniem. To pokazuje, że zmiana regulacji technicznych obroni nas przed własnymi działaniami” – mówi Toto Wolff.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi