Choć dla nas, kibiców, 6h Spa jest raczej wyścigiem do zapomnienia to Prema Orlen Team oraz Inter Europol Competition muszą wyciągnąć wnioski przed następnym startem – a będzie to najważniejszy start w sezonie. Zapraszam na podsumowanie wczorajszej rywalizacji.
Wyniki
Skrót
Oto zestawienie najlepszych czasów tego wyścigu. Daleka pozycja tych, którzy jechali tylko na deszczówkach, a należy do nich Robert Kubica.
Czasy sektorów wyścigu:
Optymalne okrążenia:
Wszystkie okrążenia Premy
Tak okrążenie po okrążeniu wyglądała jazda ekipy.
Czas w pit-stopach
Biorąc pod uwagę przygody Premy, nie spędziła ona aż tak dużo czasu w pit-stopie. Najkrócej była tam ekipa Team Penske.
Szczegółowy rozkład pit-stopów w kilku ekipach:
Statystyki
Tak przedstawiają się statystyki Premy Orlen Team w tym wyścigu:
Oto liczby Inter Europol Competition:
Wypowiedzi
Podsumowanie Premy znajdziecie tutaj.
Tutaj natomiast swój występ podsumował zespół Inter Europol Competition.
Ode mnie
O tym, jak chaotyczny i mało przyjemny do oglądania i jechania był to wyścig, można przekonać się patrząc na czas zielonych flag w trakcie 6 godzin rywalizacji. Było ich mniej niż niż okresów Full Course Yellow, samochodów bezpieczeństwa i czerwonych flag.
Trzeba przyznać, nie oglądało się tego przyjemnie, choć oczywiście na nasz odbiór duży wpływ miało to, co działo się z tempem Premy na mokrym torze. Po bardzo obiecującym początku wyścigu, zaczynaliśmy już myśleć o walce o zwycięstwo.
Prema była na prowadzeniu do auta wsiadł ten, który na deszczu potrafi radzić sobie świetnie czyli Robert Kubica. Na początku tempo było przeciętne, a wraz z każdym kolejnym kółkiem robiło się coraz gorzej. Robert tracił po kilka sekund na okrążeniu.
Gdy pokazywane były ujęcia auta Premy, widać było jak Kubica walczy w zakrętach, a wręcz zastraszający był brak prędkości przy podjeździe pod Radillon. Kubica był tam tak wolny, że jeden z rywali musiał uciekać poza linię toru by w niego nie uderzyć. Nie było to normalne.
Wiem, że są tacy, również tu, którzy szukają potwierdzenia, że „Kubica się skończył”, ale we wczorajszym wyścigu nie znajdą go i późniejsze tempo Deletraza oraz jego przygoda pokazują, że problemem był wczoraj sprzęt i jego zachowanie na mokrym torze.
Mimo wszystko da się znaleźć pozytywy po tym wyścigu. Pierwszym jest tempo Premy na suchym torze w kwalifikacjach i wyścigu. To była absolutnie pierwsza trójka i przed 24h Le Mans to bardzo dobry prognostyk.
Drugim jest jazda Lorenzo Colombo. Włoch był naprawdę szybki, a do tego potrafił skutecznie walczyć. Fakt, w 2 czy 3 momentach dopisało mu szczęście, że nie wypadł z toru, kilka razy był na krawędzi, ale koniec końców efekt był bardzo zadowalający. Widać, że tempem nie ustępuje on bardzo Kubicy czy Deletrazowi i to cieszy. Wystawienie go na pierwszą zmianę było ryzykiem bo był to jego drugi wyścig długodystansowy, ale dał radę.
Trzeci pozytyw to dobra strategia, która koniec końców pozwoliła Premie wyjść na prowadzenie. Podobnie było na Sebring, gdzie pech sprawił, że nie udało się stanąć na podium czy wygrać.
Z minusów jeżeli chodzi o tempo na pewno trzeba wymienić prędkości na prostych – te już na Spa dawały się we znaki, a na Le Mans będą jeszcze ważniejsze. To aspekt, nad którym Prema musi popracować.
Teraz czas na przygotowania do 24h Le Mans. Ten wyścig już za miesiąc i będzie ostatnią okazją do włączenia się do walki o mistrzostwo. Trzeba wygrać i odebrać rewanż za ubiegły rok. Kubica i Deletraz mają rachunki do wyrównania.
Coraz gorsza robi się sytuacja Inter Europol Competition. Dwa szybko zakończone wyścigi po wypadkach to fatalny start. Niestety, nie było też tempa, choćby takiego jak w ubiegłym sezonie, gdy polska ekipa była w stanie regularnie walczyć o pierwszą piątkę.
A co do deszczu i Spa to nie wiem co jest nie tak – czy umiejętności kierowców czy nowoczesne opony wyścigowe czy po prostu zbyt mocne ulewy w Ardenach, ale to już kolejny wyścig, który na tym torze przeradza się w trudne do oglądania widowisko.
Vlog
Zapraszam na omówienie tego wyścigu dziś o godz. 18:30:
Klasyfikacja
Hypercary:
Tak wygląda klasyfikacja LMP2 po dwóch rundach:
M | Zespół | Nr | Punkty |
---|---|---|---|
1 | JOTA | 38 | 137 |
2 | WRT | 31 | 116 |
3 | United Autosports | 23 | 113 |
4 | RealTeam by WRT | 41 | 96 |
5 | Prema Orlen Team | 9 | 94 |
6 | JOTA | 28 | 70 |
7 | United Autosports | 22 | 50 |
8 | Team Penske | 5 | 42 |
9 | Richard Mille Racing Team | 1 | 30 |
10 | Vector Sport | 10 | 21 |
11 | Inter Europol Competition | 34 | 20 |
12 | AF Corse | 83 | 12 |
13 | Algarve Pro Racing | 45 | 10 |
14 | Ultimate | 35 | 6 |
15 | ARC Bratislava | 44 | 0 |
fot. Prema Orlen Team