KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Pozytywy i wnioski do wyciągnięcia – co było z Premą i Kubicą?



Choć dla nas, kibiców, 6h Spa jest raczej wyścigiem do zapomnienia to Prema Orlen Team oraz Inter Europol Competition muszą wyciągnąć wnioski przed następnym startem – a będzie to najważniejszy start w sezonie. Zapraszam na podsumowanie wczorajszej rywalizacji.

Wyniki

 

wyniki 6h Spa wec 2022

Skrót



Oto zestawienie najlepszych czasów tego wyścigu. Daleka pozycja tych, którzy jechali tylko na deszczówkach, a należy do nich Robert Kubica.

best lapy 6h spa

Czasy sektorów wyścigu:

sektory 6h spa

Optymalne okrążenia:

idealne lapy 6h spa

Wszystkie okrążenia Premy

Tak okrążenie po okrążeniu wyglądała jazda ekipy.



wszystkie okrazenia prema

Czas w pit-stopach

Biorąc pod uwagę przygody Premy, nie spędziła ona aż tak dużo czasu w pit-stopie. Najkrócej była tam ekipa Team Penske.

czas w boksach 6h spa 2022

Szczegółowy rozkład pit-stopów w kilku ekipach:

pit stopy szczegolowe

Statystyki

 

Tak przedstawiają się statystyki Premy Orlen Team w tym wyścigu:



statsy premy 6h spa

Oto liczby Inter Europol Competition:

statsy iec

Wypowiedzi

 

Podsumowanie Premy znajdziecie tutaj.

Tutaj natomiast swój występ podsumował zespół Inter Europol Competition.

Ode mnie

 

O tym, jak chaotyczny i mało przyjemny do oglądania i jechania był to wyścig, można przekonać się patrząc na czas zielonych flag w trakcie 6 godzin rywalizacji. Było ich mniej niż niż okresów Full Course Yellow, samochodów bezpieczeństwa i czerwonych flag.

statystyki WEC 6h spa

Trzeba przyznać, nie oglądało się tego przyjemnie, choć oczywiście na nasz odbiór duży wpływ miało to, co działo się z tempem Premy na mokrym torze. Po bardzo obiecującym początku wyścigu, zaczynaliśmy już myśleć o walce o zwycięstwo.

baner formula drive wpis

Prema była na prowadzeniu do auta wsiadł ten, który na deszczu potrafi radzić sobie świetnie czyli Robert Kubica. Na początku tempo było przeciętne, a wraz z każdym kolejnym kółkiem robiło się coraz gorzej. Robert tracił po kilka sekund na okrążeniu.

Gdy pokazywane były ujęcia auta Premy, widać było jak Kubica walczy w zakrętach, a wręcz zastraszający był brak prędkości przy podjeździe pod Radillon. Kubica był tam tak wolny, że jeden z rywali musiał uciekać poza linię toru by w niego nie uderzyć. Nie było to normalne.

Wiem, że są tacy, również tu, którzy szukają potwierdzenia, że „Kubica się skończył”, ale we wczorajszym wyścigu nie znajdą go i późniejsze tempo Deletraza oraz jego przygoda pokazują, że problemem był wczoraj sprzęt i jego zachowanie na mokrym torze.

Mimo wszystko da się znaleźć pozytywy po tym wyścigu. Pierwszym jest tempo Premy na suchym torze w kwalifikacjach i wyścigu. To była absolutnie pierwsza trójka i przed 24h Le Mans to bardzo dobry prognostyk.

Drugim jest jazda Lorenzo Colombo. Włoch był naprawdę szybki, a do tego potrafił skutecznie walczyć. Fakt, w 2 czy 3 momentach dopisało mu szczęście, że nie wypadł z toru, kilka razy był na krawędzi, ale koniec końców efekt był bardzo zadowalający. Widać, że tempem nie ustępuje on bardzo Kubicy czy Deletrazowi i to cieszy. Wystawienie go na pierwszą zmianę było ryzykiem bo był to jego drugi wyścig długodystansowy, ale dał radę.

Trzeci pozytyw to dobra strategia, która koniec końców pozwoliła Premie wyjść na prowadzenie. Podobnie było na Sebring, gdzie pech sprawił, że nie udało się stanąć na podium czy wygrać.



Z minusów jeżeli chodzi o tempo na pewno trzeba wymienić prędkości na prostych – te już na Spa dawały się we znaki, a na Le Mans będą jeszcze ważniejsze. To aspekt, nad którym Prema musi popracować.

Teraz czas na przygotowania do 24h Le Mans. Ten wyścig już za miesiąc i będzie ostatnią okazją do włączenia się do walki o mistrzostwo. Trzeba wygrać i odebrać rewanż za ubiegły rok. Kubica i Deletraz mają rachunki do wyrównania.

Coraz gorsza robi się sytuacja Inter Europol Competition. Dwa szybko zakończone wyścigi po wypadkach to fatalny start. Niestety, nie było też tempa, choćby takiego jak w ubiegłym sezonie, gdy polska ekipa była w stanie regularnie walczyć o pierwszą piątkę.

A co do deszczu i Spa to nie wiem co jest nie tak – czy umiejętności kierowców czy nowoczesne opony wyścigowe czy po prostu zbyt mocne ulewy w Ardenach, ale to już kolejny wyścig, który na tym torze przeradza się w trudne do oglądania widowisko.

Vlog

 

Zapraszam na omówienie tego wyścigu dziś o godz. 18:30:



Klasyfikacja

 

Hypercary:

klasyfikacja Hypercarów po spa

Tak wygląda klasyfikacja LMP2 po dwóch rundach:

MZespółNrPunkty
1JOTA38137
2WRT31116
3United Autosports23113
4RealTeam by WRT4196
5Prema Orlen Team994
6JOTA2870
7United Autosports2250
8Team Penske542
9Richard Mille Racing Team130
10Vector Sport1021
11Inter Europol Competition3420
12AF Corse8312
13Algarve Pro Racing4510
14Ultimate356
15ARC Bratislava440

fot. Prema Orlen Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi