Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

Spa Inter Europol Competition 2022 wec

Inter Europol Competition: Za wczesny powrót do ścigania na Spa



Pierwsza część drugiego wyścigu Mistrzostw Świata Endurance na torze Spa-Francorchamps stała pod znakiem deszczu oraz żółtych i czerwonych flag. Niestety, drugi okres czerwonej flagi zakończył się za wcześnie.

Kuba Śmiechowski rozpoczął wyścig w prototypie Oreca LMP2 z numerem 34 zespołu Inter Europol Competition i przejechał podwójną zmianę, gdy doszło do załamania pogody i spadł ulewny deszcz. Po raz pierwszy czerwoną flagę wywieszono, gdy prototyp z numerem 44 uderzył w ścianę. Wyścig wznowiono pod żółtymi flagami, zgodnie z procedurą full course yellow (FCY), a Kubę Śmiechowskiego zastąpił w kokpicie Esteban Gutiérrez. Meksykanin jechał początkowo za samochodem bezpieczeństwa. Po restarcie spisywał się dobrze i awansował z dziewiątego na piąte miejsce na bardzo mokrym torze. Podczas kolejnego okresu FCY do samochodu wsiadł Alex Brundle. Zaraz po wyjeździe na tor Anglik stracił panowanie nad samochodem i uderzył w ścianę.



Alex Brundle: “Bardzo przepraszam zespół za ten incydent. Było bardzo dużo wody na nawierzchni, warunki były fatalne. Po wyjeździe z alei serwisowej nie wiedziałem, gdzie jest najwięcej wody. Samochód zaczął niespodziewanie kręcić się pomiędzy zakrętami 9 i 10. Nie byłem w stanie nic zrobić, aby zapobiec uderzeniu w barierę z opon. Uszkodzony został tył samochodu i nie mogłem jechać dalej. Powrócę mocniejszy w Le Mans.”

Sascha Fassbender (team manager): “Niestety, to nasz drugi z rzędu nieukończony wyścig WEC. Rywalizacja nie powinna być kontynuowana w takich warunkach. Zespół pracował bardzo ciężko przez cały tydzień. Pomimo tego co się stało, wiem, podążamy we właściwym kierunku. Strategia była bardzo dobra. Byliśmy już na szóstym miejscu, gdy doszło do wypadku. Samochód spisywał się dobrze przez cały weekend, podobnie jak kierowcy. Mogliśmy osiągnąć dobry wynik. Niestety, Alex stracił panowanie nad samochodem w deszczu. Czekamy teraz na rundę ELMS na Imoli i na Le Mans, gdzie zaatakujemy.”

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 27 maja
godz. 14:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – Drugi trening F1

Sobota, 28 maja
godz. 13:00 – Trzeci trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 29 maja
godz. 15:00 – WYŚCIG F1

Popularne tagi