Od strony strategicznej i nie tylko, był to bardzo ciekawy wyścig. Jak wyglądają jego najważniejsze dane i co można z nich wyczytać? Zapraszam na podsumowanie.
Wyniki
Skrót
Best lapy
Lando Norris wykorzystał „darmowy” pit-stop i dzięki temu zgarnął punkt za najlepsze okrążenie wyścigu. Yuki Tsunoda na miękkich oponach nawet nie zbliżył się do jego wyniku. Trzeci wynik dość zaskakujący – Fernando Alonso.
Sektory
Bardzo trudno coś wyczytać z nich, biorąc pod uwagę różne strategie i „tłok” jaki tworzył się na torze.
Prędkości
Ci, którzy mieli dużo czystego powietrza przed sobą (czyt. z nikim nie walczyli w ostatniej fazie wyścigu), uzyskiwali najwyższe prędkości.
Pit-stopy
Na pięciu pierwszych miejscach w zestawieniu, pięć różnych ekip, ale najszybszy był Red Bull przy postojach Pereza. Co ciekawe, najlepszy pit-stop Verstappena był ponad sekundę wolniejszy.
Ponownie bardzo słabe pit-stopy w Haasie i Alfie Romeo, ale fatalnie wypadł Williams.
Czas w alei serwisowej
To, ile na błędzie Ferrari stracił Charles Leclerc pokazuje dopiero zestawienie czasu spędzonego w alei serwisowej. Podczas jego drugiego zjazdu, spędził w alei serwisowej 28 sekund, a zjeżdżający przed nim Sainz tylko 24,6 sekundy. Gdyby nie to, byłby przed Verstappenem.
Co ciekawe, podwójny pit-stop kosztował też trochę czasu Verstappena – około 2,5 sekundy.
Strategie
Deszczowe – przejściowe – twarde – pośrednie. Taka była najpopularniejsza strategia podczas GP Monako. Zastosowało ją 5 kierowców.
Przejść bezpośrednio z pełnych opon deszczowych na slicki zdecydowało się wczoraj 7 kierowców.
Opony
Bardzo rzadko zdarza się, aby w jednym wyścigu wykorzystane zostały wszystkie mieszanki opon Pirelli. A właśnie tak było wczoraj.
Ode mnie i wypowiedzi
Działy te pojawią w osobnych wpisach w najbliższych godzinach.
Vlog
Klasyfikacje
Kierowców:
Poz | Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | ![]() | Red Bull Racing | 454 |
2 | Charles Leclerc | ![]() | Ferrari | 308 |
3 | Sergio Perez | ![]() | Red Bull Racing | 305 |
4 | George Russell | ![]() | Mercedes | 275 |
5 | Carlos Sainz | ![]() | Ferrari | 246 |
6 | Lewis Hamilton | ![]() | Mercedes | 240 |
7 | Lando Norris | ![]() | Mclaren Mercedes | 122 |
8 | Esteban Ocon | ![]() | Alpine | 92 |
9 | Fernando Alonso | ![]() | Alpine | 81 |
10 | Valtteri Bottas | ![]() | Alfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari | 49 |
11 | Sebastian Vettel | ![]() | Aston Martin Mercedes | 37 |
12 | Daniel Ricciardo | ![]() | McLaren Mercedes | 37 |
13 | Kevin Magnussen | ![]() | Haas | 25 |
14 | Pierre Gasly | ![]() | Scuderia AlphaTauri | 23 |
15 | Lance Stroll | ![]() | Aston Martin Mercedes | 18 |
16 | Mick Schumacher | ![]() | Haas Ferrari | 12,5 |
17 | Yuki Tsunoda | ![]() | Scuderia AlphaTauri | 12 |
18 | Guanyu Zhou | ![]() | Alfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari | 6 |
19 | Alex Albon | ![]() | Williams Mercedes | 4 |
20 | Nicholas Latifi | ![]() | Williams Mercedes | 2 |
21 | Nyck de Vries | ![]() | Williams Mercedes | 2 |
22 | Nico Hulkenberg | ![]() | Aston Martin Mercedes | 0 |
Konstruktorów:
Poz. | Zespół | Pkt | |
---|---|---|---|
1 | ![]() | RedBull Racing RBPT | 623 |
2 | ![]() | Mercedes | 305 |
3 | ![]() | Ferrari | 285 |
4 | ![]() | Aston Martin Aramco Mercedes | 221 |
5 | ![]() | McLaren Mercedes | 172 |
6 | ![]() | Alpine Renault | 84 |
7 | ![]() | Williams Mercedes | 21 |
8 | ![]() | Haas Ferrari | 12 |
9 | ![]() | Alfa Romeo Ferrari | 10 |
10 | ![]() | AlphaTauri RBPT | 5 |
Wykorzystanie elementów silnika:
Kierowca | Kraj | Zespół | ICE (limit 3) | TC (3) | MGUH (3) | MGUK (3) | ES(2) | CE (2) | Ex (8) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Valtteri Bottas | ![]() | Alfa Romeo F1 Team Orlen | 6 | 7 | 7 | 4 | 2 | 3 | 7 |
Guanyu Zhou | ![]() | Alfa Romeo F1 Team Orlen | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 7 |
Esteban Ocon | ![]() | Alpine | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 6 |
Fernando Alonso | ![]() | Alpine | 6 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 6 |
Lance Stroll | ![]() | Aston Martin Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Sebastian Vettel | ![]() | Aston Martin Mercedes | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Charles Leclerc | ![]() | Ferrari | 6 | 6 | 5 | 5 | 3 | 4 | 9 |
Carlos Sainz | ![]() | Ferrari | 6 | 5 | 5 | 6 | 3 | 4 | 7 |
Kevin Magnussen | ![]() | Haas Ferrari | 6 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 8 |
Mick Schumacher | ![]() | Haas Ferrari | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 8 |
Lando Norris | ![]() | Mclaren Mercedes | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |
Daniel Ricciardo | ![]() | McLaren Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Lewis Hamilton | ![]() | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 |
George Russell | ![]() | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Sergio Perez | ![]() | Red Bull Racing | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 7 |
Max Verstappen | ![]() | Red Bull Racing Honda | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 7 |
Yuki Tsunoda | ![]() | Scuderia AlphaTauri Red Bull | 6 | 6 | 6 | 6 | 2 | 3 | 7 |
Pierre Gasly | ![]() | Scuderia AlphaTauri Red Bull | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 7 |
Alex Albon | ![]() | Williams Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 |
Nicholas Latifi | ![]() | Williams Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Punkty karne:
Kierowca | Punkty | Najbliższe punkty wygasają... | Reprymendy |
---|---|---|---|
Lance Stroll | 7 | 23/10/23 - 2 pkt | |
Sergio Perez | 7 | 02/10/23 - 2 pkt | 1 |
Pierre Gasly | 5 | 9/10/23 - 2 pkt | |
George Russell | 4 | 23/10/23 - 2 pkt | |
Nico Hulkenberg | 3 | 28/05/24 - 2 pkt | 1 |
Yuki Tsunoda | 2 | ||
Guanyu Zhou | 2 | 22/07/24 - 2 pkt | |
Lando Norris | 2 | 13/11/23 - 1 pkt | |
Nyck de Vries | 2 | 02/07/24 - 2 pkt | |
Fernando Alonso | 2 | 12/11/2023 - 2 pkt | |
Max Verstappen | 2 | 13/11/23 - 2 pkt | 2 |
Lewis Hamilton | 2 | 03/09/24 - 2 pkt | |
Carlos Sainz | 2 | 02/04/24 - 2 pkt | |
Esteban Ocon | 1 | ||
Alexander Albon | 1 | 23/10/23 - 1 pkt | |
Charles Leclerc | 1 | 09/10/23 - 1 pkt | |
Logan Sargeant | 0 | 14/09/24 - 2 pkt | 1 |
Oscar Piastri | 0 | 1 |
Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!