Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

Russell bottas f1

Bottas o personalnych pojedynkach z Russellem, Surer o korzyściach z odejścia Kimiego



Alfa Romeo to zespół o którym mówi się po rozpoczęciu sezonu 2022 bardzo dużo dobrego. Ekipa zaskakuje wynikami, a drugą młodość przeżywa w niej Valtteri Bottas. Jak podchodzi on do rywalizacji z kierowcami Mercedesa i czemu w Hinwil potrzebowali zmian personalnych?

Bottas vs Russell

 

Przed sezonem 2022 mało kto spodziewał się, że Valtteri Bottas będzie ustawiał się na starcie w tym samym rzędzie co Lewis Hamilton, a o pozycje będzie rywalizował z George Russellem. Świetna forma ekipy z Hinwil i gorsza Mercedesa sprawiły, że jest to możliwe.

Na Imoli Bottas stoczył pojedynek z George Russellem, który w kontekście ich zderzenia na tym torze w ubiegłym roku, był bardzo emocjonujący. Bottas zapytany, czy chodziło o personalny rewanż, mówi, że celem są wyłącznie punkty.



„Podążamy za punktami, jak zawsze i chcemy zmaksymalizować każdą okazję. W tamtym wyścigu George stanowił dla mnie dobry cel ponieważ przez większość czasu nie działo się wiele wokół mnie. Odrabiałem zatem do niego po kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu i to mnie napędzało. Ale motywem były punkty, a nie osobista rozgrywka” – mówi Fin.

Valtteri zauważa, że jego zespół cały czas ma problemy z przejechaniem czystego weekendu. Jeżeli będzie się to udawało, również podia zaczną być realistyczne.

„Prawda jest taka, że nie przejechaliśmy jeszcze żadnego czystego weekendu w tym sezonie. Mieliśmy problemy w którejś z sesji. Gdyby nie to, częściej bywalibyśmy bliżej podiów, oczywiście w zależności od toru. To jednak wspaniała motywacja mieć taki cel i naprawdę ciśniemy w tym kierunku. Staramy się robić postęp i być perfekcyjnymi” – dodaje Bottas.

Zmęczony Kimi

 

Według Marca Surera, byłego kierowcy Formuły 1 i komentatora, Alfa od dawna potrzebowała dawki pozytywnej energii.

„Kimi był zmęczony. Było to widać, szczególnie gdy przychodziło do okrążeń kwalifikacyjnych. W wyścigach dzięki swojemu doświadczeniu spisywał się dobrze. Ale w kwalifikacjach to nie był ten Kimi, którego znaliśmy” – mówił uczestnik 81 wyścigów w rozmowie z formel1.de.



Według niego również pozbycie się Giovinazziego wyszło Alfie na dobre i teraz może ona lepiej wykorzystywać osiągi nowego auta oraz silnika Ferrari.

„Silnik Ferrari ma więcej mocy – około 30 koni mechanicznych, a to 0,3 sekundy na okrążeniu. Jeżeli spojrzeć na to, jak blisko jest siebie środek stawki, to robi ogromną różnicę. Dzięki tym 3 dziesiątym, wysuwają się na czoło” – mówi Surer.

Według niego jednak nie tylko silnik „robi robotę”.

„Nie można zapominać o tym, że w życie weszły nowe przepisy a w Hinwil mają najlepszy tunel aerodynamiczny” – dodaje.

Łatwiejszy weekend

 

Choć Alfa zdobywa sporo punktów to jednak rzadko kiedy zalicza czysty weekend wyścigowy, zwłaszcza oboma bolidami. Awarie trapią Guanyu Zhou, a Valtteri Bottas choćby w Miami stracił 1,5 treningu po wypadku.



Szef ekipy liczy na bardziej bezproblemowy weekend w Barcelonie.

„Chciałbym mieć łatwiejszy weekend – spokojne i udane sesje. Jest tak blisko, że nikt nie jest w stanie powiedzieć, czy jesteśmy na 4, 5. czy 6. miejscu. Musimy się po prostu skupić na naszej pracy i rozwijać samochód. W Barcelonie czekają na nas kolejne poprawki. Musimy się na nich skupić i produkować części bo to teraz najistotniejsze. Musimy skupić się na sobie, nie myśleć o tym, na którym jesteśmy miejscu” – mówi Vasseur w rozmowie z motorsport.com.

Według Francuza wszyscy pracują obecnie najmocniej nad rozwojem podłogi, która jest „kluczowa” dla osiągów.

„Zobaczymy jednak po deklaracjach dla FIA w czwartek, co kto przywiezie. My zmierzamy w dobrym kierunku, nasze osiągi są coraz lepsze. W pewnym momencie jednak zaczniemy wchodzić w fazę, gdzie rozwój będzie ograniczany przez limity budżetowe. Musimy więc zdobywać jak najwięcej punktów, gdy są one dla nas dostępne. Póki co idzie nam całkiem dobrze” – dodaje Vasseur.

Źródło: formel1.de, autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi