KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Russell bottas f1

Bottas o personalnych pojedynkach z Russellem, Surer o korzyściach z odejścia Kimiego



Alfa Romeo to zespół o którym mówi się po rozpoczęciu sezonu 2022 bardzo dużo dobrego. Ekipa zaskakuje wynikami, a drugą młodość przeżywa w niej Valtteri Bottas. Jak podchodzi on do rywalizacji z kierowcami Mercedesa i czemu w Hinwil potrzebowali zmian personalnych?

Bottas vs Russell

 

Przed sezonem 2022 mało kto spodziewał się, że Valtteri Bottas będzie ustawiał się na starcie w tym samym rzędzie co Lewis Hamilton, a o pozycje będzie rywalizował z George Russellem. Świetna forma ekipy z Hinwil i gorsza Mercedesa sprawiły, że jest to możliwe.

Na Imoli Bottas stoczył pojedynek z George Russellem, który w kontekście ich zderzenia na tym torze w ubiegłym roku, był bardzo emocjonujący. Bottas zapytany, czy chodziło o personalny rewanż, mówi, że celem są wyłącznie punkty.



„Podążamy za punktami, jak zawsze i chcemy zmaksymalizować każdą okazję. W tamtym wyścigu George stanowił dla mnie dobry cel ponieważ przez większość czasu nie działo się wiele wokół mnie. Odrabiałem zatem do niego po kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu i to mnie napędzało. Ale motywem były punkty, a nie osobista rozgrywka” – mówi Fin.

Valtteri zauważa, że jego zespół cały czas ma problemy z przejechaniem czystego weekendu. Jeżeli będzie się to udawało, również podia zaczną być realistyczne.

„Prawda jest taka, że nie przejechaliśmy jeszcze żadnego czystego weekendu w tym sezonie. Mieliśmy problemy w którejś z sesji. Gdyby nie to, częściej bywalibyśmy bliżej podiów, oczywiście w zależności od toru. To jednak wspaniała motywacja mieć taki cel i naprawdę ciśniemy w tym kierunku. Staramy się robić postęp i być perfekcyjnymi” – dodaje Bottas.

Zmęczony Kimi

 

Według Marca Surera, byłego kierowcy Formuły 1 i komentatora, Alfa od dawna potrzebowała dawki pozytywnej energii.

„Kimi był zmęczony. Było to widać, szczególnie gdy przychodziło do okrążeń kwalifikacyjnych. W wyścigach dzięki swojemu doświadczeniu spisywał się dobrze. Ale w kwalifikacjach to nie był ten Kimi, którego znaliśmy” – mówił uczestnik 81 wyścigów w rozmowie z formel1.de.



Według niego również pozbycie się Giovinazziego wyszło Alfie na dobre i teraz może ona lepiej wykorzystywać osiągi nowego auta oraz silnika Ferrari.

„Silnik Ferrari ma więcej mocy – około 30 koni mechanicznych, a to 0,3 sekundy na okrążeniu. Jeżeli spojrzeć na to, jak blisko jest siebie środek stawki, to robi ogromną różnicę. Dzięki tym 3 dziesiątym, wysuwają się na czoło” – mówi Surer.

Według niego jednak nie tylko silnik „robi robotę”.

„Nie można zapominać o tym, że w życie weszły nowe przepisy a w Hinwil mają najlepszy tunel aerodynamiczny” – dodaje.

Łatwiejszy weekend

 

Choć Alfa zdobywa sporo punktów to jednak rzadko kiedy zalicza czysty weekend wyścigowy, zwłaszcza oboma bolidami. Awarie trapią Guanyu Zhou, a Valtteri Bottas choćby w Miami stracił 1,5 treningu po wypadku.



Szef ekipy liczy na bardziej bezproblemowy weekend w Barcelonie.

„Chciałbym mieć łatwiejszy weekend – spokojne i udane sesje. Jest tak blisko, że nikt nie jest w stanie powiedzieć, czy jesteśmy na 4, 5. czy 6. miejscu. Musimy się po prostu skupić na naszej pracy i rozwijać samochód. W Barcelonie czekają na nas kolejne poprawki. Musimy się na nich skupić i produkować części bo to teraz najistotniejsze. Musimy skupić się na sobie, nie myśleć o tym, na którym jesteśmy miejscu” – mówi Vasseur w rozmowie z motorsport.com.

Według Francuza wszyscy pracują obecnie najmocniej nad rozwojem podłogi, która jest „kluczowa” dla osiągów.

„Zobaczymy jednak po deklaracjach dla FIA w czwartek, co kto przywiezie. My zmierzamy w dobrym kierunku, nasze osiągi są coraz lepsze. W pewnym momencie jednak zaczniemy wchodzić w fazę, gdzie rozwój będzie ograniczany przez limity budżetowe. Musimy więc zdobywać jak najwięcej punktów, gdy są one dla nas dostępne. Póki co idzie nam całkiem dobrze” – dodaje Vasseur.

Źródło: formel1.de, autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi