KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Styria

Tylko połowa planowanych sprintów kwalifikacyjnych w sezonie 2022, a może nawet mniej



Wszystko wskazuje na to, że zespoły ostatecznie nie dogadały się w sprawie zwiększenia limitu wydatków w sezonie 2022 ze względu na większą liczbę wyścigów sprinterskich. Oznacza to… zmniejszenie ich liczby o minimum połowę.

O sprawie informuje Auto Motor und Sport. Jak piszą niemieccy dziennikarze, 7 na 10 zespołów zgodziło się na propozycję przeprowadzenia w sezonie 2022 aż 6 sprintów kwalifikacyjnych. Aby zostały one ostatecznie zatwierdzone potrzeba jednak zgody 8 ekip.

Przeciwne były Mercedes, Red Bull i Ferrari, które żądały zwiększenia limitu budżetowego o $2,65 mln by pokryć wydatki na przeprowadzenie wyścigów sprinterskich oraz ewentualne naprawy.



Działania trójki ekip nie podobają się szefom innych zespołów. Krytykował je m.in. Zak Brown: „Kilka zespołów, szczególnie jeden, chciało powiększenia limitu wydatków o $5 mln, co było niedorzeczne. Nie stał za tym żaden racjonalny fakt. Gdy zaczyna się z nimi dyskusje w tej sprawie, zaczynają mówić: a co będzie gdy… itd. To nonsens” – mówi Brown.

W podobnym tonie wypowiadał się Gunther Steiner, który podkreślał, że ryzyko zniszczeń w 3. treningu, w którym przejeżdża się tyle samo kilometrów co w sprincie, jest prawie identyczne.

„Jedynym, co ich interesuje, jest utrzymanie przewagi nad małymi zespołami. A to mogą mieć dzięki wyższemu limitowi budżetowemu” – mówił Steiner.



W związku z tym, zespoły miały otrzymać informację, że w sezonie 2022 odbędą się maksymalnie 3 wyścigi sprinterskie, co zostało już wcześniej zatwierdzone.

Nie wiadomo, które rundy będą gościć tę innowację. Pierwotnie planowano ją podczas GP Bahrajnu, Emilii – Romanii, Kanadzie, Austrii, Holandii i Brazylii. Wiadomo już na pewno, że w Bahrajnie się go nie doczekamy.

Biorąc pod uwagę, że za 6 dni obejrzymy pierwszy bolid na rok 2022, o nowym sezonie nadal nie wiemy dużo – nie znamy oficjalnego harmonogramu wyścigowego czy liczby sprintów. Czekamy na oficjalne informacje.

Źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi