KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 British Grand Prix - Friday-4

F1: Treningi nadal godzinne. Mniej czasu dla mediów, ale ma być ciekawiej



Nie będzie wydłużenia czasu piątkowych sesji treningowych Formuły 1 w sezonie 2022. Weekendy wyścigowe mają być bardziej kompaktowe i dotyczy to przede wszystkich obowiązków medialnych kierowców.

2 tygodnie temu portal racingnews365.com pisał, że Formuła 1 zamierza wydłużyć czas piątkowych sesji treningowych z 60 do 90 minut. Najnowsze wieści, prezentowane przez f1i.com mówią jednak, że czas ten się nie zmieni i w piątek kierowcy nadal będą trenować dwa razy po godzinie.

Weekendy wyścigowe, w związku z 23-wyścigowym kalendarzem, mają być krótsze, a najważniejsze osoby z ekip – w tym zawodnicy i kierownictwo – będą mogły przyjeżdżać na tor później.



Tym, co się zmieni, będzie brak obowiązkowych aktywności medialnych kierowców w czwartki. Dotychczas uczestniczyli oni w konferencjach prasowcyh, które łącznie trwały 210 minut.

Teraz oficjalną konferencję prasową kierowców przeniesiono na piątkowy poranek, a jej czas został ograniczony do 120 minut.

I tak jednak wymusza to kolejne zmiany. Konferencje nie mogą skończyć się później niż 90 minut przed startem 1. treningu. Wymusza to zatem rozpoczęcie pierwszej sesji najwcześniej o godz. 12:30. Mogą to być jednak również późniejsze godziny, na przykład 13:00 lokalnego czasu.

Pomiędzy końcem 1. a początkiem 2. treningiem musi minąć minimum 120 minut, co oznacza, że drugie treningi mogą zaczynać się najwcześniej o godz. 15:30.



Nowością mają być sesje „show and tell”, które mają przybliżyć mediom i kibicom zmiany techniczne i działanie bolidów, a w których opowiadać o autach będą członkowie poszczególnych ekip.

Dotychczas konferencje prasowe szefów zespołów odbywały się w piątki, jednak według najnowszych plotek, zostaną przeniesione na sobotni poranek. Poza tym dużych zmian w sobotnim harmonogramie nie należy się spodziewać.

Tak mogą przedstawiać się harmonogramy weekendów wyścigowych w sezonie 2022:



Piątek:
godz. 9:00 – Konferencje prasowe, nagrania, kontrole techniczne
godz. 12:30 – 13:30 – Pierwszy trening
godz. 15:30 – 16:30 – Drugi trening
godz. 19:00 – Wywiady, briefingi

Sobota:
godz. 9:00 – Spotkania z fanami (wirtualne, na żywo), sesje autografów
godz. 10:00 – Konferencja szefów zespołów
godz. 12:00 – 13:00 – Trzeci trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje
godz. 17:00 – Wywiady, briefingi

Niedziela:
godz. 13:30 – Parada kierowców
godz. 15:00 – Start wyścigu



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi