Cztery zespoły więcej pojawią się w stawce LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata na sezon 2022 w porównaniu z sezonem 2021. Nazwiska kierowców są bardzo mocne. Ciekawiej powinno być też w hypercarach.
Hypercary
Do tej kategorii zgłosiło się 6 ekip. Wniosek byKolles został odrzucony, gdyż ekipa nie zdołała homologować na czas swojego samochodu.
Dwie ekipy wystawi Toyota, bezkonkurencyjna w ostatnich latach. Kazukiego Nakajimę zastąpi w samochodzie numer 8 Ryo Hirakawa.
Alpine wystawi jeden samochód, przerobioną LMP1-kę Alpine A480 Gibson. Jedynym potwierdzonym kierowcą jest Andre Negrano. Z jednym autem zjawi się również Glickenhaus, który póki co potwierdził tylko Olivera Pla.
W sezonie 2022 do rywalizacji wróci Peugeot z dwoma autami, jednak nie jest jeszcze przesądzone, w którym wyścigu zadebiutuje ekipa. Stanie się to raczej w drugiej połowie sezonu, a zatem już po 24h Le Mans.
Wśród kierowców tej kategorii mamy m.in. Mike Conwaya, Kamui Kobayashi, Jose Marię Lopeza, Sebastiena Buemi, Brendona Hartleya, Paula di Restę czy Loica Duvala.
LMP2
Ta kategoria będzie nas interesowała najbardziej i zapewne właśnie w niej będzie najciekawsza rywalizacja. Zgłosiło się do niej aż 15 załóg czyli 4 więcej niż rok temu. To jej rekord wszech czasów. Wszystko za sprawą przygotowań wielu producentów do programów LMDh i Hypercar.
Stąd też dołączenie do kategorii Premy oraz AF Corse czyli ekip związanych z Ferrari, które przygotowuje się do programu Hypercar i nie ma jeszcze kierowców do niego – przynajmniej oficjalnie. Oczywiście w barwach Premy pojadą Robert Kubica, Louis Deletraz i Lorenzo Colombo. W ekipie AF Corse będziemy mieli Francoisa Perodo, Nicklasa Nielsena i Alessio Roverę. Będą oni jedną z trzech ekip Pro/Am w stawce (minimum 1 kierowca z kategorią brązową). W ubiegłym roku tych ekip było 5, co tylko świadczy o wzroście poziomu kategorii.
Stawka naszpikowana jest mocnymi ekipami: United Autosports, Vector Sport, G-Drive, JOTA, WRT czy Inter Europol Competition. O składzie polskiej ekipy pisałem wczoraj.
Wśród kierowców w LMP2 oprócz Roberta Kubicy będziemy mieli m.in. Felipe Nasr, Sebastiena Bourdais, Felipe Albuquerque, Estebana Gutierreza, Antonio Felixa da Costę czy Willa Stevensa – wszystkich z mniejszą lub większą przeszłością w F1. Do tego dochodzą m.in. Nico Muller, Alexander Lynn, Rene Binder, Oliver Jarvis czy Jonathan Aberdein. Do nich powinni dojść kolejni kierowcy z mocną przeszłością – głównie w barwach WRT – Stoffel Vandoorne, Robin Frijns czy Charles Milesi.
Patrząc na składy widać, że Prema powinna być w czołówce, choć tu bardzo dużo będzie zależało od Lorenzo Colombo. Będzie to raczej gorszy kierowca niż Yifey Ye, ale jeżeli szybko będzie się uczył, mogą być z niego ludzie. Zadanie będzie jednak znacznie trudniejsze niż w ubiegłym roku. Prema będzie startowała z numerem 9.
Coś od Roberta Kubicy i @TeamORLEN po dzisiejszych ogłoszeniach 🙂#Kubica #ORLEN #ORLENTeam @PKN_ORLEN #WEC pic.twitter.com/ywUJR6R92A
— Powrót Roberta (@powrotroberta) January 12, 2022
Więcej aut będziemy mieli również w LMGTE. Poniżej pełna lista zgłoszeń, która oczywiście będzie jeszcze uzupełniana.