Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica Prema WEC

14 rywali Premy, IEC i Kubicy w WEC, mega mocna stawka LMP2 w WEC



Cztery zespoły więcej pojawią się w stawce LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata na sezon 2022 w porównaniu z sezonem 2021. Nazwiska kierowców są bardzo mocne. Ciekawiej powinno być też w hypercarach.

Hypercary

 

Do tej kategorii zgłosiło się 6 ekip. Wniosek byKolles został odrzucony, gdyż ekipa nie zdołała homologować na czas swojego samochodu.

Dwie ekipy wystawi Toyota, bezkonkurencyjna w ostatnich latach. Kazukiego Nakajimę zastąpi w samochodzie numer 8 Ryo Hirakawa.



Alpine wystawi jeden samochód, przerobioną LMP1-kę Alpine A480 Gibson. Jedynym potwierdzonym kierowcą jest Andre Negrano. Z jednym autem zjawi się również Glickenhaus, który póki co potwierdził tylko Olivera Pla.

W sezonie 2022 do rywalizacji wróci Peugeot z dwoma autami, jednak nie jest jeszcze przesądzone, w którym wyścigu zadebiutuje ekipa. Stanie się to raczej w drugiej połowie sezonu, a zatem już po 24h Le Mans.

Wśród kierowców tej kategorii mamy m.in. Mike Conwaya, Kamui Kobayashi, Jose Marię Lopeza, Sebastiena Buemi, Brendona Hartleya, Paula di Restę czy Loica Duvala.

LMP2

 

Ta kategoria będzie nas interesowała najbardziej i zapewne właśnie w niej będzie najciekawsza rywalizacja. Zgłosiło się do niej aż 15 załóg czyli 4 więcej niż rok temu. To jej rekord wszech czasów. Wszystko za sprawą przygotowań wielu producentów do programów LMDh i Hypercar.

Stąd też dołączenie do kategorii Premy oraz AF Corse czyli ekip związanych z Ferrari, które przygotowuje się do programu Hypercar i nie ma jeszcze kierowców do niego – przynajmniej oficjalnie. Oczywiście w barwach Premy pojadą Robert Kubica, Louis Deletraz i Lorenzo Colombo. W ekipie AF Corse będziemy mieli Francoisa Perodo, Nicklasa Nielsena i Alessio Roverę. Będą oni jedną z trzech ekip Pro/Am w stawce (minimum 1 kierowca z kategorią brązową). W ubiegłym roku tych ekip było 5, co tylko świadczy o wzroście poziomu kategorii.



Stawka naszpikowana jest mocnymi ekipami: United Autosports, Vector Sport, G-Drive, JOTA, WRT czy Inter Europol Competition. O składzie polskiej ekipy pisałem wczoraj.

Wśród kierowców w LMP2 oprócz Roberta Kubicy będziemy mieli m.in. Felipe Nasr, Sebastiena Bourdais, Felipe Albuquerque, Estebana Gutierreza, Antonio Felixa da Costę czy Willa Stevensa – wszystkich z mniejszą lub większą przeszłością w F1. Do tego dochodzą m.in. Nico Muller, Alexander Lynn, Rene Binder, Oliver Jarvis czy Jonathan Aberdein. Do nich powinni dojść kolejni kierowcy z mocną przeszłością – głównie w barwach WRT – Stoffel Vandoorne, Robin Frijns czy Charles Milesi.

Patrząc na składy widać, że Prema powinna być w czołówce, choć tu bardzo dużo będzie zależało od Lorenzo Colombo. Będzie to raczej gorszy kierowca niż Yifey Ye, ale jeżeli szybko będzie się uczył, mogą być z niego ludzie. Zadanie będzie jednak znacznie trudniejsze niż w ubiegłym roku. Prema będzie startowała z numerem 9.



Więcej aut będziemy mieli również w LMGTE. Poniżej pełna lista zgłoszeń, która oczywiście będzie jeszcze uzupełniana.



zgloszenia wec 2022



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Bądź na bieżąco

Popularne tagi