KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank

Tak Verstappen jechał po mistrzostwo



W porównaniu z Lewisem Hamiltonem, w kokpicie Maxa Verstappena było spokojniej. Jak Holender zareagował na przestrzelony zakręt Hamiltona na 1. okrążeniu i zamieszanie pod koniec wyścigu? Przeczytajcie!

Verstappen

 

Po starcie i wyprzedzeniu Hamiltona, na widok, że Anglik nie oddaje mu pozycji, Verstappen mówi przez radio: „Musi to oddać”. Inżynier spokojnie prosi kierowcę by zmienił ustawienia i balans hamulców. Następnie Max jest proszony by dogrzał opony.

„Ściął łatwo ten zakręt” – mówi Verstappen, ale zespół odpowiada że widział to i zajmuje się sprawą.

„DRS możliwy. Max, skup się, nie będzie dochodzenia w sprawie skrótu z pierwszego okrążenia. Skoncentruj się i wygrajmy to na torze” – mówi inżynier. „To nie-wia-ry-go-dne” – odpowiada Holender, cedząc sylaby. „Co oni tam robią?” – dodaje.

Na 8. okrążeniu Verstappen jest pytany o balans i odpowiada, że jest w porządku, ale zgłasza, że tylne opony zaczynają mieć problemy. „OK, użyj dostępnych ci narzędzi” – odpowiada inżynier.



Co jakiś czas kierowca dostaje polcenia zmiany ustawień, a na 12. kółku mówi, że tylne opony mają duże problemy. Prosi też o „mniej przedniego skrzydła” podczas pit-stopu. Kierowca Red Bulla zjeżdża na 13. okrążeniu, a po wyjeździe chwilkę walczy z Norrisem i szybko się z nim upora.

Verstappen nie dostaje komunikatu, że Perez będzie starał się blokować Hamiltona, jednak widzi, jak szybko zbliża się do Pereza i Hamiltona. Gdy wyprzedzi swojego kolegę z zespołu i będzie sekundę za Lewisem, powie: „Checo jest legendą!”. „Absolutne zwierzę” – dodaje inżynier.

Verstappen jest informowany, gdzie traci do Hamiltona i jakie są między nimi różnice. Zapytany o balans, ponownie będzie prosił o „mniej”.

„Zarządzamy bardziej niż Lewis w zakrętach 2. i 3.” – mówi inżynier na 30. okrążeniu. Kilka kółek później mamy wirtualną neutralizację i Verstappen jest ściągany do boksów. Max dostaje polecenia zmiany ustawień oraz informację, że Hamilton nie zjechał. Max pyta o różnicę do Hamiltona.

Po kilku okrążeniach inżynier mówi, że Max jedzie sekundę szybciej od Hamiltona, a na następnym okrążeniu, że odrobił 0,7 sekundy. „Jego opony mają 24 okrążenia, planuje przejechać na tych oponach 44 okrążenia” – mówi inżynier.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Co jakiś czas inżynier daje kierowcy sugestie zmian ustawień oraz informuje o stracie do Hamiltona i liczbie pozostających do końca okrążeń.

„Żółte flagi w zakręcie 14, Latifi jest w murze, części porozwalane po całym sklepie” – mówi inżynier gdy kierowca Williamsa wypadnie z toru.

„Samochód bezpieczeństwa, trzymaj deltę i trzymaj się blisko w zakręcie 14” – mówi inżynier, polecając po chwili kierowcy zjazd do alei serwisowej.

„Ile okrążeń zostało?” – pyta Max i dostaje informację, że 4 licząc z tym. „Williams jest na dźwigu, ale nadal zostań po lewej stronie zakrętu” – mówi inżynier.

„Zdublowani są na całym torze, powinni się oddublować” – mówi Verstappen. „Przejadą, gdy dostaną informację” – odpowiada inżynier.

Następnie inżynier poleca kierowcy zostanie w linii, gdyż zdublowani dostali zgodę na wyprzedzanie. Chodziło zatem również o tych, jadących za Holendrem. Po chwili pada jednak komunikat: „Nie, przepraszam, odwołuję to. Zdublowane samochody nie będą mogły się oddublować”.

– Tak, oczywiście, typowa decyzja – mówi Verstappen.
– Klasyka! – dodaje inżynier.
– Nie jestem zaskoczony – mówi Max, śmiejąc się.



Inżynier poleca kierowcy dogrzewanie opon i hamulców, po czym mówi, że wszystkie samochody przed nim będą mogły wyprzedzić Hamiltona, a wszyscy za nim, zostaną za Verstappenem.

Max dostaje polecenia zmiany ustawień, a potem inżynier mówi: „To jest to”.

Gdy Max wyprzedzi Lewisa, a Anglik będzie chciał się mu zrewanżować, inżynier powie mu przez radio: „Uważaj na wężykowanie, zostań w linii wyścigowej, uważaj na wężykowanie!” Później padnie jeszcze komunikat, by użył przycisku overtake.

„Tylko spokojnie przez zakręt 14” – mówi inżynier.

Co ciekawe, pierwszym, który wygłosi komunikat do Verstappena po zakończeniu wyścigu będzie Alex Albon, który będzie darł się przez radio: „O mój Panie, om mój Panie, Max! Jesteś mistrzem świata, jesteś mistrzem świata!”

„Tak, tak, tak! O mój Boże!” – krzyczy kilka razy Verstappen. „Max Verstappen, jesteś mistrzem świata, jesteś mistrzem świata” – krzyczy Christian Horner. Inżynier wykrzyczy, że absolutnie na to zasłużył. „Kochamy cię, absolutnie cię ku*wa kochamy” – padnie komunikat w odpowiedzi na takie samo wyznanie Maxa.

patronite

„To niesamowite chłopaki. Czy możemy to robić przez najbliższe 10-15 lat razem?” – zapyta kierowca. Gdy minie początkowa euforia, dostanie polecenie zmiany ustawień.

„Cały sezon miałeś pecha, cały sezon, teraz mały moment szczęścia dla ciebie” – dodaje inżynier.

Inni

 

Formuła 1 do swojego zestawienia 10 najlepszych onboardów GP Abu Zabi wybrała te:

Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu wyścigu:

A to najlepsze według serii komunikaty radiowe z całego weekendu:



Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi