KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Początki kariery Roberta Kubicy w F1

Niestety wygląda na to, że brama z napisem “Formuła 1” na dobre zamknęła się przed Robertem Kubicą. Choć wszyscy chcielibyśmy cieszyć się jeszcze występami polskiego kierowcy w królowej motorsportu, to specyfika tego rynku jest jaka jest i pozostaje nam wspominać wspaniałą historią napisaną przez kierowcę urodzonego w Krakowie. Zwłaszcza, że nic nie wskazuje na to, że w najbliższych latach (o ile jeszcze kiedykolwiek) doczekamy się następcy RK w Formule 1.

Pomimo tego, zakłady na Formułę 1 cieszą się olbrzymią popularnością. Już teraz, można chwycić opłacalny system bukmacherski i próbować obstawiać rozstrzygnięcia mistrzostw świata kierowców u legalnych bukmacherów. Legalni to tacy, którzy posiadają licencję Ministerstwa Finansów.

Jak to się wszystko zaczęło…

Wróćmy jednak do Roberta Kubicy. Ta wspaniała historia, a w tym przypadku to konkretnie jej początek, wymaga napisania kilku pięknych słów. Pierwsze zaproszenie do Formuły 1, Robert Kubica otrzymał już we wrześniu 2005 roku. Wówczas jednak, Polak nie otrzymał superlicencji na bycie trzecim kierowcą zespołu Minardi podczas wymagającego wyścigu o Grand Prix Chin. Na całe szczęście furtka do królowej motorsportu nie zamknęła się wówczas na dobre. Wystarczyło kilka miesięcy, by 1 grudnia 2015 roku Robert Kubica otrzymał zaproszenie na testy od Renault, a następnie, dość niespodziewanie wbrew prasowym spekulacjom, 20 grudnia tego samego roku podpisać kontrakt z BMW Sauber na sezon 2006.

Robert Kubica rozpoczął sezon jako trzeci kierowca, ale dość szybko, ze względu na uraz Jacquesa Villeneuve’a, dostał szansę debiutu. Było to Grand Prix Węgier. Na legendarnym Hungaroring pomimo perturbacji Kubica zakończył wyścig na 7 miejscu. Później został jednak zdyskwalifikowany, bowiem uznano jego bolid za lekki. Po weekendzie w Węgrzech w padoku gruchnęła zaskakująca wieść.

Jacques Villeneuve rozwiązał kontrakt z BMW Sauber, a Robert Kubica do końca sezonu pozostał podstawowym kierowcą. Władzom teamu za dobrą decyzję odwdzięczył się już 10 września 2016 roku, kiedy po raz pierwszy stanął na podium. Miało to miejsce podczas Grand Prix Włoch, a tor Monza po dzień dzisiejszy należy do najbardziej ulubionych miejsc Roberta Kubicy.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi