KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
large-2021 Turkish Grand Prix - Friday

Członek zarządu Saubera odszedł – nie zgadzał się z polityką Vasseura



Przed Grand Prix Meksyku – kiedy było już wiadomo, kto zostanie drugim kierowcą Alfa Romeo Racing Orlen, rezygnację z funkcji prezesa Saubera złożył Pascal Picci. Jednym z powodów rezygnacji był skład zespołu na sezon 2022, z którym wychowany w Szwajcarii Włoch częściowo się nie zgadza.

Picci był ważną postacią w momencie ratowania Saubera w 2015 roku, gdy ekipę przejmowało Longbow Finance. Po 5 latach odszedł z ekipy.

„Nie chciałem być utożsamiany z zarządzaniem Freda Vasseura w przyszłości. Nie mogę mówić nic więcej” – wyjaśnia Picci.

„Jestem jednak spokojny o przyszłość zespołu, ponieważ jego właściciele są entuzjastami, pasjonatami, których priorytetem jest ochrona załogi, która tworzy zespół. Moja rezygnacja nie ma nic wspólnego z obawami o pracowników Saubera” – dodaje.



Okazuje się, że sprzedaż Saubera Michaelowi Andrettiemu była tematem, a szczególnie mocno była ona rozważana po Grand Prix Belgii, gdzie w „wyścigi” George Russell zajął 2. miejsce, pozbawiając praktycznie Alfę Romeo Racing Orlen szans na 8. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Oferta Andrettiego, zwłaszcza dotcząca gwarancji dla pracowników, była jednak za niska.

Picci potwierdza również różnice zdań z Fredericiem Vasseurem, dotyczącą składu ekipy na 2022 rok.

„Sposób, w jaki wybrali zostali kierowcy, był jednym z powodów, które poróżniły mnie i obecny management” – mówi Włoch.

Jak pisze Franco Nugnes, który rozmawiał z Piccim, kością niezgody miał być zakres wpółpracy z Ferrari, która dotychczas obejmowała również umieszczanie w Alfie jednego z kierowców Ferrari Driver Academy. Teraz znacznie bliżej Maranello jest Haas. W efekcie z Hinwil pożegnał się Antonio Giovinazzi.

„Przykro mi, że Antonio nie ma już tu. Cieszę się jednak, że przybył Zhou. Znam Guanyu i jego rodzinę od czasów, gdy chcieliśmy aby jeździł w Sauber Driver Academy. Znam też możliwości komercyjne, jakie otwiera jego przyjście” – mówi Picci.

Z jego słów jasno wynika, że chciał on składu Giovinazzi i Zhou, zamiast „spadochroniarza” z Mercedesa, Valtteriego Bottasa. Picci uważa, że taka decyzja nie spodoba się w Maranello.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi