KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kwalifikacje niespodzianek. Emocje w wyścigu gwarantowane



Choć pozycja startowa w Abu Zabi jest bardzo ważna, to trudno oprzeć się wrażeniu, że w tym wyścigu będzie ona miała małe znaczenie. Red Bull nie osiądzie na laurach, Mercedes nie ustąpi. Jak wyglądają najważniejsze liczby kwalifikacji i co można powiedzieć po tej sesji? Zapraszam na podsumowanie.

Wyniki

 

wyniki kwalifikacji grand prix abu zabi 2021

Skrót



Maksymalne prędkości

Tu zaskoczenie – Max Verstappen zdecydowanie najszybszym kierowcą tych kwalifikacji. Według wyliczeń tunel aerodynamiczny, który zrobił mu Perez, dał Verstappenowi 0,22 sekundy i zapewne stąd ta świetna prędkość. Hamilton z jednym z najsłabszych wyników.

predkosci kwalifikacje gp abu dhabi 2021

Czasy sektorów

W pierwszym sektorze Max i Lewis pojechali niemal identycznie. Dużo Lewis stracił w drugim sektorze, w którym miał dopiero 4. wynik.

najlepsze czasy sektorow 2021

Alfa podsumowuje

 

„To typowy przykład mieszanych uczuć po dzisiejszych kwalifikacjach. Antonio prawdopodobnie osiągnął dziś maksimum potencjału naszego samochodu, odzwierciedlając to, co działo się w treningach. Kimi uzyskiwał bardzo dobry czas w Q1, na 5. czy 6. miejsce, ale niestety stracił całą przewagę w trzecim sektorze. To rozczarowujące bo mogliśmy mieć pewnie dwoma samochodami w Q2 – różnice były bardzo małe. Nadal jednak możemy czuć się komfortowo z tym tempem, które może nam dać szansę na walkę jutro. Cel jest ten sam – skończyć ten sezon mocno” – powiedział Fred Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen swoje ostatnie kwalifikacje w karierze ukończył na 18. miejscu, uzyskując czas 1:24.779.



„Moje pierwsze okrążenie w Q1 było całkiem dobre, czas wyglądał w porządku, ale w zakręcie 13 zaliczyłem uślizg i było po wszystkim. Szkoda, bo zachowanie samochodu było dobre. Jutro jest nowy dzień, zaczynamy z dalekiej pozycji, ale spróbujemy przejechać dobry wyścig i dowieźć mocny rezultat” – powiedział Fin.

Antonio Giovinazzi wystartuje z 14. pozycji po uzyskaniu czasu 1:24.251.

„Myślę, że uzyskaliśmy wynik bliski naszego dzisiejszego maksimum. Może 12. czy 13. miejsce były możliwe, ale Q3 były za daleko. Musiałem przejechać na oponach pośrednich, gdyż chcieliśmy ich spróbować. Mój drugi przejazd na oponie miękkiej został zepsuty przez ruch – moje opony i hamulce były zbyt zimne i nie poprawiłem się. Nadal jednak możemy awansować z 14. miejsca przy dobrym pierwszym okrążeniu i dobrej strategii. Chcę cieszyć się tym finałowym wyścigiem sezonu i pożegnać zespół dobrym rezultatem” – dodał Włoch.

Ode mnie

 

Wyniki kwalifikacji można w kilku miejscach uznać za zaskakujące i mowa nie tylko o Verstappenie. Wiemy, że Holendra stać na wiele, ale pomógł również Red Bull i to w chaotyczny sposób. Problem z tylnym skrzydłem, zmiany w ostatniej chwili, a potem świetne przygotowanie miejsca na torze oraz tunelu aerodynamicznego przez Pereza – trzeba powiedzieć, że zmaksymalizowali tę sesję. Pytanie czy rzeczywiście potrafili wykrzesać maksimum z miękkich opon czy raczej uśpili czujność Mercedesa i wykorzystali to w najważniejszym momencie.

Nie wierzę, że Mercedes nie zrobiłby tunelu aero Hamiltonowi, gdyby realnie czuł, że mogą przegrać kwalifikacje.

Bardzo ważne wydarzenia dla tej rywalizacji miały miejsce już w Q2. Verstappen – podobnie jak 7 innych kierowców, którzy weszli do Q3 – awansował na miękkich oponach. Wszystko za sprawą spłaszczonej pośredniej opony, co było wynikiem błędu Verstappena. W ten sposób Mercedes i Red Bull będą musieli jutro pojechać na innej strategii i to daje nam niemal gwarancję dużych emocji.



Nie wierzę, że którykolwiek z zespołów będzie próbował sterować tym wyścigiem poprzez swoich lub zależnych od siebie kierowców. Nie sądzę, by taki plan był przygotowywany, choć nie wykluczam, że w trakcie wyścigu coś takiego może się pojawić. Możliwości jest sporo, zwłaszcza po stronie Red Bulla. Hamilton doganiający w końcówce Red Bulla to aż kusi by np. Tsunodzie zaczął krytycznie przegrzewać się silnik i musiałby zatrzymać auto na poboczu, powodując wirtualną neutralizację. Ale to tylko wyobraźnia i wątpię, aby ktoś zakładał takie zagrywki.

To będzie niesamowicie ciekawa batalia, w którą – szczególnie na starcie – może wmieszać się Lando Norris. Anglik startuje z czystszej strony toru na szybszych oponach od Hamiltona. Jeżeli dostanie się pomiędzy liderów, może mocno pokrzyżować szyki Hamiltonowi.

Pytanie, kto będzie miał najlepsze tempo. Treningi wskazywały na Red Bulla, jednak pytanie, czy ekipy nie zmieniły priorytetów ustawień. Przekonamy się za kilka godzin. Nie mam wątpliwości, że to będzie wielkie widowisko. Ten sezon nie może zakończyć się normalnie…

Co do innych niespodzianek, to za takie należy uznać pokonanie Gaslyiego przez Tsunodę oraz Russella przez Latifiego.

Vlog



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi