W jednym finale spotkamy się dziś w naszych ligach LMP2/GT3. Emocji na Sebring nie powinno zabraknąć.
Pojedziemy dziś 1 finał, składający się z 23 osób. Odbędzie się w nim 65-minutowy trening, 10-minutowe kwalifikacje (3 okrążenia) i 45-minutowy wyścig. Limit incydentów w każdej z nich w wyścigu to 21. Po jego przekroczeniu nastąpi dyskwalifikacja zawodnika w danej sesji. Po osiągnięciu 17 incydentów zawodnik będzie musiał odbyć karę. Start lotny.
Sebring jest torem, na którym będzie dość łatwo wyprzedzać wolniejsze klasy, ale przypominam:
- To samochód szybszej klasy jest odpowiedzialny za czyste wyprzedzanie. Auta GT3 nie powinny zmieniać swojej linii jazdy ani hamować.
- Wyprzedzamy jedynie tam, gdzie będzie to bezpieczne dla obu aut
- Te same zasady dotyczą dublowań
godz. 20:00 – Finał A – poprzedzony 65 minutami treningu
godz. 22:05 – Trening przed ligą F3 (Okayama)
Finał będzie streamowany na blogowym Twitchu.
Fin Pos | Car Class | Name | Fastest Lap Time | Laps Comp | Inc | Kara |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dallara P217 | Greg Stan | 1:46.505 | 18 | 6 | |
2 | Dallara P217 | Marcin Klimczak | 1:46.912 | 18 | 9 | |
3 | Dallara P217 | Leszek Kazusek | 1:46.949 | 18 | 6 | |
4 | Dallara P217 | Jacek Wojciechowski2 | 1:47.284 | 13 | 19 | |
5 | Dallara P217 | Radek Lapacz | 1:47.284 | 19 | 11 | |
6 | Dallara P217 | Konrad Mederowski | 1:48.141 | 13 | 7 | |
7 | Dallara P217 | Maksymilian Czapiewski | 1:48.276 | 19 | 12 | |
8 | Dallara P217 | Mateusz Cieslicki | 1:48.415 | 13 | 18 | |
9 | Dallara P217 | Bart³omiej Kêdzia | 1:48.422 | 6 | 19 | |
10 | Dallara P217 | Lukasz Wojkowski2 | 1:48.628 | 20 | 7 | |
11 | Dallara P217 | Marek Krzyszkowski | 1:50.654 | 10 | 11 | |
12 | Dallara P217 | Michael Wlodek | 1:51.106 | 12 | 11 | |
13 | GT3 Class | Jan Niesio³owski | 1:59.539 | 1 | 0 | |
14 | GT3 Class | Maciej Bochuzynski | 2:00.155 | 13 | 1 | |
15 | GT3 Class | Pawel Pociecha | 2:00.982 | 14 | 15 | |
16 | GT3 Class | Andrzej Skowronek | 2:01.109 | 8 | 6 | |
17 | GT3 Class | Jacek A Megger | 2:01.739 | 6 | 5 | |
18 | GT3 Class | Grzegorz Koziara | 2:02.405 | 11 | 8 | |
19 | GT3 Class | Bartlomiej Gad | 2:02.551 | 8 | 16 | |
20 | GT3 Class | Maciej Weiss | 2:03.028 | 14 | 13 | |
21 | GT3 Class | Bart Rulko | 2:03.307 | 13 | 42 | kara |
22 | GT3 Class | Adam Kaczmarek | 2:05.220 | 1 | 3 | |
23 | GT3 Class | Szymon Mroczek | dopisany, zakaz startu w kwalifikacjach |
Hasło do finałów zostaną wysłane w wiadomościach prywatnych na starym forum iRacing do godz. 19:30. Link do forum tutaj.
Dublowanie
Przypominam – w iRacing obowiązuje zasada, że to dublujący (szybszy) ma zadbać o bezpieczne dublowanie. Dublowany powinien jechać swoją linią, ewentualnie nieco zwolnić na prostych żeby puścić szybszych.
Generalka i punktacja
Pod uwagę przy liczeniu klasyfikacji generalnej całej ligi brane będą 4 z 6 rund każdego kierowcy. Najlepsza 15-tka wyłoniona w ten sposób pojedzie w wielkim finale. Punkty z niego zawsze będą liczone do ostatecznych wyników.
W każdej rundzie obowiązuje następująca punktacja:
1. miejsce: 100 pkt
2. miejsce: 92 pkt
3. miejsce: 86 pkt
4: 82
5: 78
6: 74
7: 70
8: 66
9: 64
10: 62
11: 60
12: 58
13: 56
14: 54
15: 52
16: 51 i dalej co 1 mniej
Dodatkowe punkty:
1. miejsce w kwalifikacjach (tylko w w finale A): 6
2. miejsce w kwalifikacjach (tylko w w finale A): 4
3. miejsce w kwalifikacjach (tylko w w finale A): 2
Najlepszy czas (w każdym z wyścigów): 3
Najwięcej zyskanych pozycji w porównaniu ze startem (w każdym wyścigu): 3
Przy liczeniu wyników całego sezonu obowiązywały będą punkty karne za przekroczenie progów incydentów. Pierwsze 50 incydentów będzie „darmowe”. Po przekroczeniu tej liczby zawodnik otrzyma 3 punkty karne. Każde kolejne 5 incydentów to punkt karny (np. 57 incydentów na koniec sezonu to 4 punkty karne). Liczyć będą się jedynie incydenty z wyścigów. W przypadku osób, które awansowały z Finału B do Finału A, liczone będą incydenty z Finału, w których było ich więcej. Jeden punkt karny to jeden punkt odjęty od wyniku punktowego danego zawodnika na koniec sezonu – już po odjęciu 3 najgorszych rund. Jeżeli jednak ktoś przejechał wszystkie rundy, zostaną mu odjęte 2 punkty mniej, a jeżeli ktoś przejechał 5 lub 6 rund, zostanie mu odjęty 1 punkt mniej (przykład: Ktoś zebrał 7 punktów karny, ale przejechał wszystkie rundy. Wówczas od jego wyniku odejmiemy 5 punktów – system ten ma sprawić, że bardziej regularni uczestnicy nie będą karani za przystąpienie do większej liczby rund).
Kalendarz naszych lig
Data | Liga | Runda | Tor | Oficjalna seria towarzysząca | Data i godzina w grze |
---|---|---|---|---|---|
21 września | Mazda | 1 | Tsukuba - 2000 Full | MX5 Global Mazda | 2021-05-17 12:00:00 |
21 września | FR 3.5 | 1 | Okayama - Full Course | Formula 3.5 Championship | 2021-09-18 07:30:00 |
28 września | LMP2/GT3 | 1 | Spa - Grand Prix Pits | LMP2 Prototype Ricmotech Challenge | 2021-09-25 14:05:00 |
05 października | F3 | 1 | Suzuka - Grand Prix | F3 Vertagear Championship | 2021-10-02 07:30:00 |
12 października | Mazda | 2 | Summit Point Raceway - Summit Point Raceway | MX5 Global Mazda | 2021-05-17 15:05:00 |
12 października | FR 3.5 | 2 | Monza - Grand Prix | Formula 3.5 Championship | 2021-10-02 13:50:00 |
19 października | LMP2/GT3 | 2 | Watkins Glen - Boot | LMP2 Prototype Ricmotech Challenge | 2021-10-16 16:55:00 |
26 października | F3 | 2 | Laguna Seca - Full Course | F3 Vertagear Championship | 2021-10-23 16:20:00 |
2 listopada | Mazda | 3 | Oran Park Raceway - Grand Prix | MX5 Global Mazda | 2021-11-15 07:30:00 |
2 listopada | FR 3.5 | 3 | Hockenheim - Grand Prix | Formula 3.5 Championship | 2021-10-30 10:50:00 |
9 listopada | LMP2/GT3 | 3 | Suzuka - Grand Prix | GT Sprint VRS | 2021-11-06 08:15:00 |
16 listopada | F3 | 3 | Zandvoort - Grand Prix | F3 Vertagear Championship | 2021-11-13 11:40:00 |
23 listopada | Mazda | 4 | Oulton Park - Fosters | MX5 Global Mazda | 2021-05-17 12:00:00 |
23 listopada | FR 3.5 | 4 | Nurburgring - Grand Prix | Formula 3.5 Championship | 2021-11-20 11:25:00 |
30 listopada | LMP2/GT3 | 4 | Sebring - International | LMP2 Prototype Ricmotech Challenge | 2021-11-27 12:00:00 |
7 grudnia | F3 | 4 | Okayama - Full Course | - | 2021-05-15 07:30:00 |
14 grudnia | Mazda | 5 | TBA | - | - |
14 grudnia | FR 3.5 | 5 | Sebring - International | - | 2021-05-15 07:30:00 |
21 grudnia | LMP2/GT3 | 5 | Road America - Full Course | - | 2021-05-15 07:30:00 |
4 stycznia | F3 | 5 | Summit Point Raceway - Summit Point Raceway | - | 2021-05-15 07:30:00 |
11 stycznia | Mazda | 6 | TBA | - | - |
11 stycznia | FR 3.5 | 6 | TBA | - | - |
18 stycznia | LMP2/GT3 | 6 | Monza - Grand Prix | - | 2021-05-18 07:30:00 |
25 stycznia | F3 | 6 | Oulton Park - International | - | 2021-05-19 07:30:00 |
1 lutego | Mazda | 7 | TBA | - | - |
1 lutego | FR 3.5 | 7 | TBA | - | - |
8 lutego | LMP2/GT3 | 7 | LeMans - 24 Heurers du Mans | - | 2021-05-18 07:30:00 |
15 lutego | F3 | 7 | Monza - Grand Prix | - | 2021-05-19 07:30:00 |
Jak zacząć?
Minimalnym Kosztem udziału w naszej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1
Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć “back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu “PRHotlaps” (bez cudzysłowu). Cena powinna Wam się obniżyć do $4,88 a ostatecznie wyjdzie $5,88 czyli $27 mniej niż normalna cena za 3 miesiące.
Będziecie też mieli pole “Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: donmateo21@wp.pl – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.
Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 18 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:
Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.