KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

O przyszłości F1: Lżejsze bolidy, zmiany przepisów, więcej punktów za sprinty i nowi producenci?



Zanim znów pochłonie nas walka Maxa Verstappena z Lewisem Hamiltonem o mistrzostwo świata w sezonie 2021, warto spojrzeć w przyszłość, która w kilku aspektach zapowiada się bardzo ciekawie. Pytanie, czy nie skończy się jedynie na obietnicach.

Mistrz sprintów?

 

6 z 23 weekendów wyścigowych w sezonie 2022 będzie odbywało się w formacie sprintów kwalifikacyjnych. Ross Brawn, dyrektor sportowy F1, przyznaje, że może zostać stworzona specjalna nagroda dla „mistrza sprintów kwalifikacyjnych”.

Jednym z największych zarzutów dotyczących nowego formatu sprintów kwalifikacyjnych było przyznawanie zwycięzcy sobotniego „wyścigu” tytułu zdobywcy pole position. Jak mówi Ross Brawn, ta zasada zostanie prawdopodobnie zmieniona i to kierowca najszybszy w piątkowych kwalifikacjach będzie mógł dopisać do swoich statystyk ten tytuł.

Kolejną kwestią, która może zostać zmieniona jest liczba przyznawanych punktów za sprinty. Aby zachęcić kierowców do odważniejszego ścigania w soboty, może być ich więcej i mogą trafiać do większej liczby kierowców, jednak będzie to przedmiotem dyskusji.



Zmienić może się również nazewnictwo sobotnich „wyścigów”.

Brawn otwarcie mówi, że każdy z organizatorów wyścigów w sezonie 2022 jet zainteresowany przeprowadzaniem sprintów kwalifikacyjnych u niego, gdyż „nie ma minusów” takiego rozwiązania.

Wreszcie lżejsze?

 

Choć trzeba będzie na to jeszcze poczekać. Jak pisze Scott Mitchell na łamach the-race.com, Formuła 1 chce obniżyć wagę bolidów od początku kolejnej ery silnikowej czyli w 2026 roku. Pomóc ma w tym brak MGU-H w silnikach.

„Są duże” – przyznaje Ross Brawn, dyrektor sportowy F1. „Od 2026 roku będziemy mieli nowe silniki, a wraz z nimi przyjdą nowe samochody. Musimy się wraz z tym zastanowić czy możemy gdzieś oszczędzić na wadze? Czy możemy mieć mniejsze auta? Wierzymy, że tak. Uważamy, że specyfikacja na 2026 rok da nam szansę na bardziej kompaktowe samochody” – dodaje Brawn.

Brawn uważa, że następujący w technologii hybrydowej postęp sprawi, że będzie możliwe obniżenie wagi.



Niebawem decyzja Porsche

 

Thomas Laudenbach – szef motorsportu Porsche przyznaje, że producent „poważnie rozważa” program w Formule 1, a decyzja ma zapaść niebawem. Nieoficjalnie mówi się, że ma ona zostać podjęta pod koniec listopada.

Bardzo prawdopodobne jest, że Porsche wejdzie do F1 jako producent silników, ale możliwy jest również większy program, zakładający przejęcie jednego z istniejących zespołów.

Podczas rozmów dotyczących nowej formuły silnikowej byli obecni zarówno przedstawiciele Audi jak i Porsche i mówiło się, że Volkswagen – do którego należą pakiety większościowe obu producentów – zdecyduje, który z nich ma wejść do F1. Teraz jednak nie wyklucza się wejścia obu. Mocno pomóc miałaby w tym pomóc współpraca z Red Bullem, któremu Porsche miałoby dostarczać silniki. Nie jest też wykluczone, że współpracą byłby zainteresowany McLaren.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi