KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank

Mega szybki i regularny. HCR zrobiło duży postęp w tydzień



To była intensywna niedziela, ale nie może zabraknąć na blogu podsumowania występu Roberta Kubicy w 8h Bahrajnu, szczególnie, że był to występ świetny. A dla High Class Racing mógł być jeszcze lepszy. Swój sukces w Długodystansowych Mistrzostwach Świata przypieczętowała w sobotę również ekipa Inter Europol Competition.

Wyniki

 

5. miejsce IEC z Jakubem Śmiechowskim w składzie i 8. High Class Racing z Robertem Kubicą to ich najlepsze wyniki w sezonie 2021.

wyniki 8h bahrajn

Skrót

Czasy okrążeń

W ciągu tygodnia High Class Racing zrobiło duży postęp jeżeli chodzi o ustawienia. Widać to po czasach kierowców. W 6h Bahrajnu zawodnicy tej ekipy mieli następujące miejsca w tabeli najszybszych czasów wyścigów:
14. Kubica
24. Fjordbach
33. Andersen



W minioną sobotę były to miejsca:
2. Kubica
11. Fjordbach
29. Andersen

Wynik Kubicy jest rewelacyjnym czasem biorąc pod uwagę zespół. Do Normana Nato Robert stracił 50 tysięcznych.

czasy 8h bahrajnu

Sektory

Kubica w ostatnim sektorze miał 5. czas i to licząc wszystkie auta, również Hypercary.

sektory 8hb bahrajnu

Optymalne czasy

Tu widać, że Kubica na swoim kółku „złożył” bo wynik High Class Racing to 4. wynik w LMP2, tuż przed IEC. Na ostatnim miejscu w całym wyścigu – licząc LMGTE – ekipa Iron Lynx.

optymalne 8h bahrajnu

Strategia

High Class Racing wyciągnęło wnioski z pierwszego wyścigu w Bahrajnie i w sobotę wykorzystywali każdy okres Full Course Yellow na zjazd do boksów. To wymusiło zmianę pierwotnie planowanego czasu jazdy kierowców oraz splash w ostatnich 30 minutach wyścigu.



Strategia wykorzystywania neutralizacji sprawiła, że Robert Kubica przejechał najmniej okrążeń i spędził najmniej czasu za kółkiem. Można zatem zakładać, że optymalizując tę strategię, można było zyskać jeszcze pozycję.

koniec 2802

Idealnie swoją strategię wycyrklował Inter Europol Competition – Jakub Śmiechowski spędził za kółkiem jedynie 30 sekund więcej niż musiał.

983t0u9-3g

Czas w alei serwisowej

Tylko JOTA, która zajęła 2. miejsce, miała taką samą strategię co High Class Racing i zjeżdżała do alei serwisowej 12 razy. Jej kierowcy spędzili jednak w boksie 48 sekund mniej niż HCR. Najkrótcej w alei serwisowej był Racing Team Nederlans – 2 minuty i 10 sekund krócej od HCR. Inter Europol Competition z trzecim najkrótszym czasem w boksach.

Widać zatem, że na samych postojach oraz przy lepszym wykorzystywaniu Kubicy do odrobienia były nawet 3 minuty. Czyli w idealnym świecie byłoby 2. miejsce. Ale to czysta spekulacja.



czasy w pit-stopach a

Wszystkie czasy HCR

Mistrz regularności. Wystarczy spojrzeć na czasy Roberta by przekonać się, jak równo potrafi jeździć.

wszystkie czasy HCR 8h bah

Ode mnie

 

Na takie występy Roberta Kubicy zawsze czekamy. Rewelacyjne tempo w kwalifikacjach, jeszcze lepsze w wyścigu i mega równa oraz bezbłędna jazda. A wszystko to w jego pierwszym sezonie w LMP2, pierwszych występach w WEC i to z jedną z najsłabszych ekip.



Wiele osób miało zastrzeżenia do niektórych aspektów jazdy Roberta Kubicy. Sezon w ELMS wiele z nich skreślił, a dwa ostatnie występy wśród najlepszych kierowców LMP2 na świecie chyba ostatecznie wymazały narzekania na tempo kwalifikacyjne. Kubica nadal jest kierowcą kompletnym, który w tydzień potrafi poprawić tempo auta bardziej niż ekipa bez nieco przez cały sezon. I może są to słowa na wyrost, ale tylko nimi można podkreślić dobry występ Kubicy, do którego dostosowali się również jego partnerzy z ekipy.

Na dużą uwagę zasługuje również występ Inter Europol Competition. Polski zespół w debiucie w pełnym sezonie WEC wyprzedził znacznie bardziej doświadczone ekipy, zajmując znakomite 5. miejsce. Ten wyścig pokazał, że potrafią być bardzo szybcy i że wyciągnęli wnioski z pierwszego, pechowego występu w Bahrajnie.

Zarówno IEC jak i Kubicy trzeba życzyć dobrych możliwości realizacji planów. Jeżeli one nadejdą, to widać, że sobie poradzą.

Vlog

 

O występie Roberta Kubicy oraz jego testach w Iron Lynx mówiłem we vlogu. Zapraszam do wysłuchania.



Oto ostateczna kolejność sezonu 2021 WEC.

Poz.ZespołyPunkty
1TEAM WRT151
2Jota Sport131
3Jota Sport123
4UNITED AUTOSPORTS USA107
5INTER EUROPOL COMPETITION84
6Racing Team Nederland67
7DRAGONSPEED USA50
8REALTEAM RACING42,5
9RICHARD MILLE RACING TEAM31
10High Class Racing25
11ARC Bratislava8



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi