To była intensywna niedziela, ale nie może zabraknąć na blogu podsumowania występu Roberta Kubicy w 8h Bahrajnu, szczególnie, że był to występ świetny. A dla High Class Racing mógł być jeszcze lepszy. Swój sukces w Długodystansowych Mistrzostwach Świata przypieczętowała w sobotę również ekipa Inter Europol Competition.
Wyniki
5. miejsce IEC z Jakubem Śmiechowskim w składzie i 8. High Class Racing z Robertem Kubicą to ich najlepsze wyniki w sezonie 2021.
Skrót
Czasy okrążeń
W ciągu tygodnia High Class Racing zrobiło duży postęp jeżeli chodzi o ustawienia. Widać to po czasach kierowców. W 6h Bahrajnu zawodnicy tej ekipy mieli następujące miejsca w tabeli najszybszych czasów wyścigów:
14. Kubica
24. Fjordbach
33. Andersen
W minioną sobotę były to miejsca:
2. Kubica
11. Fjordbach
29. Andersen
Wynik Kubicy jest rewelacyjnym czasem biorąc pod uwagę zespół. Do Normana Nato Robert stracił 50 tysięcznych.
Sektory
Kubica w ostatnim sektorze miał 5. czas i to licząc wszystkie auta, również Hypercary.
Optymalne czasy
Tu widać, że Kubica na swoim kółku „złożył” bo wynik High Class Racing to 4. wynik w LMP2, tuż przed IEC. Na ostatnim miejscu w całym wyścigu – licząc LMGTE – ekipa Iron Lynx.
Strategia
High Class Racing wyciągnęło wnioski z pierwszego wyścigu w Bahrajnie i w sobotę wykorzystywali każdy okres Full Course Yellow na zjazd do boksów. To wymusiło zmianę pierwotnie planowanego czasu jazdy kierowców oraz splash w ostatnich 30 minutach wyścigu.
Strategia wykorzystywania neutralizacji sprawiła, że Robert Kubica przejechał najmniej okrążeń i spędził najmniej czasu za kółkiem. Można zatem zakładać, że optymalizując tę strategię, można było zyskać jeszcze pozycję.
Idealnie swoją strategię wycyrklował Inter Europol Competition – Jakub Śmiechowski spędził za kółkiem jedynie 30 sekund więcej niż musiał.
Czas w alei serwisowej
Tylko JOTA, która zajęła 2. miejsce, miała taką samą strategię co High Class Racing i zjeżdżała do alei serwisowej 12 razy. Jej kierowcy spędzili jednak w boksie 48 sekund mniej niż HCR. Najkrótcej w alei serwisowej był Racing Team Nederlans – 2 minuty i 10 sekund krócej od HCR. Inter Europol Competition z trzecim najkrótszym czasem w boksach.
Widać zatem, że na samych postojach oraz przy lepszym wykorzystywaniu Kubicy do odrobienia były nawet 3 minuty. Czyli w idealnym świecie byłoby 2. miejsce. Ale to czysta spekulacja.
Wszystkie czasy HCR
Mistrz regularności. Wystarczy spojrzeć na czasy Roberta by przekonać się, jak równo potrafi jeździć.
Ode mnie
Na takie występy Roberta Kubicy zawsze czekamy. Rewelacyjne tempo w kwalifikacjach, jeszcze lepsze w wyścigu i mega równa oraz bezbłędna jazda. A wszystko to w jego pierwszym sezonie w LMP2, pierwszych występach w WEC i to z jedną z najsłabszych ekip.
Wiele osób miało zastrzeżenia do niektórych aspektów jazdy Roberta Kubicy. Sezon w ELMS wiele z nich skreślił, a dwa ostatnie występy wśród najlepszych kierowców LMP2 na świecie chyba ostatecznie wymazały narzekania na tempo kwalifikacyjne. Kubica nadal jest kierowcą kompletnym, który w tydzień potrafi poprawić tempo auta bardziej niż ekipa bez nieco przez cały sezon. I może są to słowa na wyrost, ale tylko nimi można podkreślić dobry występ Kubicy, do którego dostosowali się również jego partnerzy z ekipy.
Na dużą uwagę zasługuje również występ Inter Europol Competition. Polski zespół w debiucie w pełnym sezonie WEC wyprzedził znacznie bardziej doświadczone ekipy, zajmując znakomite 5. miejsce. Ten wyścig pokazał, że potrafią być bardzo szybcy i że wyciągnęli wnioski z pierwszego, pechowego występu w Bahrajnie.
Zarówno IEC jak i Kubicy trzeba życzyć dobrych możliwości realizacji planów. Jeżeli one nadejdą, to widać, że sobie poradzą.
Vlog
O występie Roberta Kubicy oraz jego testach w Iron Lynx mówiłem we vlogu. Zapraszam do wysłuchania.
Oto ostateczna kolejność sezonu 2021 WEC.
Poz. | Zespoły | Punkty |
---|---|---|
1 | TEAM WRT | 151 |
2 | Jota Sport | 131 |
3 | Jota Sport | 123 |
4 | UNITED AUTOSPORTS USA | 107 |
5 | INTER EUROPOL COMPETITION | 84 |
6 | Racing Team Nederland | 67 |
7 | DRAGONSPEED USA | 50 |
8 | REALTEAM RACING | 42,5 |
9 | RICHARD MILLE RACING TEAM | 31 |
10 | High Class Racing | 25 |
11 | ARC Bratislava | 8 |