Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica WRT

Kubica bagatelizuje jazdy z Iron Lynx. Co z jego obecnym testem?



Od wczoraj – zgodnie ze swoimi słowami – Robert Kubica testuje prototyp LMP2 z inną ekipą niż WRT i może to być element przygotowań do sezonu 2022. Póki co o tym teście wiemy niewiele, ale więcej dowiedzieliśmy się o jazdach Polaka z Iron Lynx w Bahrajnie.

Kubica pokonał w Ferrari 488 GTE Evo w Bahrajnie 12 okrążeń, będąc najszybszym spośród ekip LMGTE AM. Jego jazdy mogły być związane z rozmowami na temat startów w sezonie 2022 w LMP2 w WEC razem z ekipą tworzoną na potrzeby Ferrari przez Premę i właśnie Iron Lynx.

Kubica bagatelizuje jednak te testy, mówiąc w rozmowie z Wirtualną Polską, że to była czysto jazda dla zabawy.

„Trudno nazwać testami przejażdzkę 12 okrążeń z zakumplowanym zespołem. Znam tam parę osób, zespół jest prowadzony przez moich znajomych i gdy byliśmy razem na kolacji pół żartem pół serio zaproponowali mi żebym wsiadł się przejechać. Nigdy nie miałem okazji jeżdżenia autem GT, dlatego skorzystałem z tej okazji. Przejechałem 6 okrążeń rano i 6 okrążeń popołudniu i pierwszy raz w karierze mogłem sobie pojechać całkowicie dla funu” – powiedział Robert w rozmowie, której możecie wysłuchać tutaj.



Podczas środowej wizyty w Polsce, Kubica mówił, że od piątku będzie testował z inną ekipą niż WRT. Nie wiemy na 100% czy chodzi o Premę Iron Lynx, jednak właśnie ta ekipa pojawiła się wczoraj na torze Paul Ricard z prototypem LMP2.

Jedynym z kierowców, który zdradził swoją obecność na torze w social mediach był obecny kierowca F3, Juan Manuel Correa.



Correa testy

Nie można spodziewać się, że otrzymamy wiele informacji z toru na temat tych testów czy jakichkolwiek wyników, jednak jeżeli coś się pojawi, przekażę Wam to na blogu.

Kubica podkreśla, że nie dokonał jeszcze wyboru ekipy na przyszły rok.

„Na dziś wchodzą w grę 2-3 czołowe zespoły. Ważniejsze jest jednak, z jakimi partnerami pojadę. Zobaczymy, jak rozwinie się sytuacja, ale jestem pewien, że w przyszłym roku będę startował w konkurencyjnym samochodzi z konkurencyjnymi partnerami” – zdradza w rozmowie z wp.pl.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Bądź na bieżąco

Popularne tagi