2:2 – taki jest obecnie bilans zwycięstw pomiędzy Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem w Grand Prix Meksyku. To, kto wyjedzie z Autodromo Hermanos Rodriguez z większą liczbą, jest niesamowicie ważne dla losów walki o mistrzostwo świata w sezonie 2021.
Harmonogram
Czwartek, 4 listopada
godz. 19:30 – 23:00 – Kofenrencja prasowa
Piątek, 5 listopada
godz. 16:50 – 17:15 – Trening Panamericana Series
godz. 18:30 – 19:30 – Pierwszy trening F1
godz. 19:55 – 20:20 – Trening F4 NACAM Championship
godz. 20:00 – 21:00 – Konferencja prasowa F1
godz. 20:45 – 21:10 – Trening Freightliner GTM
godz. 22:00 – 23:00 – Drugi trening F1
Sobota, 6 listopada
godz. 16:55 – 17:20 – Kwalifikacje Freightliner GTM
godz. 18:00 – 19:00 – Trzeci trening F1
godz. 19:25 – 19:50 – Kwalifikacje – F4 NACAM Championship
godz. 21:00 – 22:00 – Kwalifikacje F1
godz. 22:00 – 23:00 – Konferencja prasowa F1
godz. 22:30 – 23:00 – Pierwszy wyścig Freightliner GTM
godz. 23:30 – 23:55 – Kwalifikacje Carrera Panamerica
Niedziela, 7 listopada
godz. 15:35 – 16:10 – Wyścig Carrera Panameria
godz. 16:35 – 17:10 – Wyścig F4 NACAM Championship
godz. 17:35 – 18:10 – Drugi wyścig Freightliner GTM
godz. 18:50 – 19:15 – Prezentacja kierowców
godz. 20:00 – 22:00 – WYŚCIG F1
Program TV
Wyścig będzie oczywiście transmitowało Eleven Sports – Zakupicie go tutaj. Pełny harmonogram transmisji znajdziecie tutaj.
Wyścig będzie można też oglądać w F1 TV Pro, które ma już w pełni zaktualizowaną aplikację z lepszą jakością i możliwością oglądania przez Airplay i Google Chromecast. Innymi nowościami są prędkość 50 klatek na sekundę, wyższa jakość, możliwość przewijania transmisji na żywo czy nowa wyszukiwarka materiałów dostępnych w aplikacji. Zakupicie ją tutaj.
Alfa zapowiada
“Trzy najbliższe wyścigi będą testem dla całego zespołu, szczególnie pod koniec tak długiego sezonu. Są one jednocześnie dużą szansą, gdyż wiemy, że będą okazje do zdobywania punktów w każdym z nich. Meksyk to bardzo szczególny tor, a rozrzedzone powietrze stanowi wyzwanie pod względem ustawień. Widzieliśmy w przeszłości, że strategia odgrywała tu znaczą rolę, szczególnie w kontekście zarządzania oponami. Przed nami zatem robota do wykonania w kokpicie i poza nim by upewnić się, że zmaksymalizujemy zyski w tym wyścigu. Aż 6 razy zajmowaliśmy 11. miejsce w tym sezonie, trzy razy więcej niż jakikolwiek inny zespół w stawce więc nie jest zaskoczeniem, że w niedzielę ponownie będziemy walczyć o punkty” – powiedział Fred Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.
Kimi Raikkonen dwukrotnie stawał na podium w Grand Prix Meksyku i zdobył na tym torze 38 punktów.
“Mamy nadzieję, że będziemy w stanie zdobyć punkty w Meksyku. Byliśmy ich naprawdę blisko w ostatnich kilku wyścigach więc nasze tempo powinno pozwolić nam na walkę, jednak jak zawsze najważniejsze będzie złożenie wszystkiego w całość w trakcie weekendu. Tor jest bardzo śliski tor i łatwo tu o błąd, szczególnie w kwalifikacjach, jednak gdy poskładasz okrążenie, może to dać duży efekt. Sobota będzie bardzo istotna. Będą okazja do wyprzedzania na długich prostych, jednak gdziekolwiek indziej będzie bardzo trudno wyprzedzać, gdyż tor robi się miejscami bardzo kręty i wąski” – powiedział Fin.
Antonio Giovinazzi w Meksyku jeszcze nie punktował.
“Świetnie jest wrócić do Meksyku. To jeden z torów, na których publiczność staje się częścią widowiska. W tym aspekcie czuję się prawie jak we Włoszech i to daje mi mnóstwo energii w czasie weekendu wyścigowego. Mamy trzy wyścigi z rzędu i 3 kolejne szanse na zdobycie punktów. Byliśmy ich blisko w ostatnich wyścigach więc mocno liczymy na to, że otrzymamy nagrodę za swoją pracę. Duch w zespole jest bardzo mocny i wszyscy mocno naciskamy w tym samym kierunku i będziemy aż do ostatniego zakrętu w Abu Dhabi.
O torze
Tor liczy sobie 4304 metry, a jazda po nim odbywa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Najdłuższa prosta liczy aż 1250 metrów, a kierowcy osiągają na niej aż 345 km/h. Średnia prędkość z jaką pokonywane jest okrążenie to 190 km/h. Rekordzistą toru jest Valtteri Bottas, który w 2018 roku przejechał pętlę w czasie 1:18.741. W kwalifikacjach do GP Meksyku 2019 jednak Max Verstappen uzyskał czas 1:14.758.
Największą ciekawostką toru jest jego położenie – aż 2240 metrów nad poziomem morza, co robi ogromną różnice dla silników F1, zazwyczaj pracujących blisko poziomu morza. Kierowcy przejeżdżają przez 47% okrążenia z gazem w podłodze, zużywając 1.48 kg paliwa na okrążenie. Tor wymaga średniej przyczepności i średniego chłodzenia.
Na ten rok zaplanowano 71 okrążeń, które dadzą 305,354 dystansu wyścigowego.
Więcej informacji o torze oraz historii wyścigów tam rozgrywanych znajdziecie tutaj.
Statystyki
Dotychczas rozegrano 20 wyścigów o Grand Prix Meksyku. Żaden kierowca nie wygrał więcej niż 2 wyścigów. Po 2 zwycięstwa mają Jim Clark, Alain Prost, Nigel Mansell, Max Verstappen i Lewis Hamilton. Holender jest jedynym zawodnikiem, który wygrał tam dwa wyścigi z rzędu.
Na podium w tych 20 wyścigach znalazło się tylko 20 różnych kierowców. Więcej statystyk na temat Grand Prix Meksyku znajdziecie tutaj.
Występy Kubicy
Robert Kubica raz uczestniczył w wyścigu o Grand Prix Meksyku i była to ciekawa rywalizacja, choć zakończona “jak zawsze”. Przypomnicie to sobie tutaj.
Opony
Pirelli przywiezie do Meksyku pośredni zestaw swoich mieszanek.
Pogoda
Teoretycznie nie ma szans na opady.
Klasyfikacje
Kierowców:
Poz | Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | ![]() | Red Bull Racing Honda | 395,5 |
2 | Lewis Hamilton | ![]() | Mercedes | 387,5 |
3 | Valtteri Bottas | ![]() | Mercedes | 226 |
4 | Sergio Perez | ![]() | Red Bull Racing | 190 |
5 | Carlos Sainz | ![]() | Ferrari | 165,5 |
6 | Lando Norris | ![]() | Mclaren Mercedes | 160 |
7 | Charles Leclerc | ![]() | Ferrari | 159 |
8 | Daniel Ricciardo | ![]() | McLaren Mercedes | 115 |
9 | Pierre Gasly | ![]() | Scuderia AlphaTauri Honda | 110 |
10 | Fernando Alonso | ![]() | Alpine | 81 |
11 | Esteban Ocon | ![]() | Alpine | 74 |
12 | Sebastian Vettel | ![]() | Aston Martin Mercedes | 43 |
13 | Lance Stroll | ![]() | Aston Martin Mercedes | 34 |
14 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Honda | 32 | |
15 | George Russell | ![]() | Williams Mercedes | 16 |
16 | Kimi Räikkönen | ![]() | Alfa Romeo Racing Ferrari | 10 |
17 | Nicholas Latifi | ![]() | Williams Mercedes | 7 |
18 | Antonio Giovinazzi | ![]() | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 |
19 | Mick Schumacher | ![]() | Haas Ferrari | 0 |
20 | Robert Kubica | Alfa Romeo Racing | 0 | |
21 | Nikita Mazepin | ![]() | Haas | 0 |
Konstruktorów:
Poz. | Zespół | Pkt | |
---|---|---|---|
1 | ![]() | RedBull Racing RBPT | 860 |
2 | ![]() | Mercedes | 409 |
3 | ![]() | Ferrari | 406 |
4 | ![]() | McLaren Mercedes | 302 |
5 | ![]() | Aston Martin Aramco Mercedes | 280 |
6 | ![]() | Alpine Renault | 120 |
7 | ![]() | Williams Mercedes | 28 |
8 | ![]() | AlphaTauri RBPT | 25 |
9 | ![]() | Alfa Romeo Ferrari | 16 |
10 | ![]() | Haas Ferrari | 12 |
Punkty karne:
Kierowca | Punkty | Najbliższe punkty wygasają... | Reprymendy |
---|---|---|---|
Max Verstappen | 8 | 30/06/25 - 2 pkt | |
Logan Sargeant | 7 | ||
Liam Lawson | 5 | 01/12/25 - 2 pkt | 1 |
Nico Hulkenberg | 4 | 30.06.25 - 2 pkt | |
Jack Doohan | 4 | 22/03/26 - 2 pkt | 1 |
Esteban Ocon | 3 | 04/05/25 - 1 pkt | |
Lando Norris | 3 | 01/12/25 - 3 pkt | |
Carlos Sainz | 3 | 06/05/25 - 1 pkt | |
Fernando Alonso | 2 | 30/06/25 - 2 pkt | |
Lance Stroll | 2 | 01/12/25 - 2 pkt | |
Oscar Piastri | 2 | 03/11/25 - 2 pkt | |
Franco Colapinto | 2 | 28/10/25 - 2 pkt | |
Oliver Bearman | 2 | 03/11/25 - 2 pkt | |
Alexander Albon | 2 | 01/12/25 - 2 pkt | |
Daniel Ricciardo | 1 | ||
George Russell | 1 | 01/12/25 - 1 pkt | |
Sergio Perez | 1 | 26/05/25 - 1 pkt | |
Yuki Tsunoda | 0 | 1 |
Wykorzystanie elementów silnika:
Kierowca | Kraj | Zespół | ICE (limit 3) | TC (3) | MGUH (3) | MGUK (3) | ES(2) | CE (2) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimi Räikkönen (Kubica) | ![]() | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Antonio Giovinazzi | ![]() | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Esteban Ocon | ![]() | Alpine | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Fernando Alonso | ![]() | Alpine | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Lance Stroll | ![]() | Aston Martin Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 |
Sebastian Vettel | ![]() | Aston Martin Mercedes | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Charles Leclerc | ![]() | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Carlos Sainz | ![]() | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Nikita Mazepin | ![]() | Haas | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Mick Schumacher | ![]() | Haas Ferrari | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Lando Norris | ![]() | Mclaren Mercedes | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Daniel Ricciardo | ![]() | McLaren Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Lewis Hamilton | ![]() | Mercedes | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Valtteri Bottas | ![]() | Mercedes | 6 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 |
Sergio Perez | ![]() | Red Bull Racing | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Max Verstappen | ![]() | Red Bull Racing Honda | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Honda | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
Pierre Gasly | ![]() | Scuderia AlphaTauri Honda | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
George Russell | ![]() | Williams Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Nicholas Latifi | ![]() | Williams Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Źródło: lightsoutblog.com, statsf1.com
Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!