KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Formula 1 2021: Portuguese GP

Wrażenia po połówce: Haas



W przerwie wakacyjnej wyścigów Formuły 1 podsumujmy pierwszą „połowę” sezonu 2021 zespołami. Który z nich rozczarował, a który spisał się nadspodziewanie dobrze? Jak ocenić zawodników? Zaczynamy od ostatniego zespołu – Haasa. W kolejnych dniach pojawią się teksty o kolejnych ekipach.

Zespół

 

Oczekiwania

Przed sezonem nikt nie miał wątpliwości, że Haasowi będzie bardzo trudno o zdobycze punktowe. Nie ukrywała tego sama ekipa, która przyznawała, że przywiezie niewiele poprawek na sezon 2021. Skończyło się na jednej po kilku wyścigach.



W pierwsze kwalifikacje sezonu pokazały, jaki będzie ten rok – pół sekundy straty do Nicholasa Latifiego dobrze nie wróżyło. W Grand Prix Wielkiej Brytanii strata Schumachera była identyczna, ale na kilkanaście sekund krótszym torze. I ta strata będzie się robiła większa.

Jak wyszło?

Wyszło chyba jeszcze gorzej niż się wszyscy spodziewali. Williams zrobił postęp, na którego Haasa nie było stać. Brak jakichkolwiek przebłysków (przynajmniej pozytywnych) ze strony kierowców i bez poprawek jest tak, jak być musiało – czyli źle.

I nawet frazesy o tym, że kierowcy muszą się uczyć, że doskwiera im brak doświadczonego kierowcy nie przemawiają do mnie bo Haas sam sobie taki los zgotował. Z jednej z najbardziej podziwianych ekip kilka lat temu, stali się tą najbardziej wyśmiewaną. Do „poziomu” Williamsa 2019 czy Saubera 2016 jednak jeszcze im trochę brakuje.

Ale oddać trzeba, że przygotowali bolid na testy na czas i nie mają dużego problemu z częściami.

Moja ocena zespołu w tym sezonie: 2/10

Przyszłość?

Haas nie ma szans na walkę nawet o 9. miejsce. By wyprzedzić Alfę musiałby się zdarzyć wyścig, w którym do mety dojechałoby 9 kierowców. Ten sezon jest dla nich stracony i podejrzewam że w tym składzie kierowców podobnie będzie z kolejnymi. Jeżeli dziś miałbym wskazać jedyny zespół, który nie jest w stanie zaskoczyć osiągami auta w 2022 roku, to byłby to właśnie Haas.



Swoją obecność w F1 świetnie zaczęli, jednak mam wrażenie, że od początku najsłabszymi punktami ekipy były kluczowe osoby – szef i kierowcy. Wcześniej najbardziej zawodziło zarządzanie na torze, teraz do tego poziomu zrównano też kierowców.

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 10.
Punkty: 0
Najwyższa pozycja na starcie: 15
Najwyższa pozycja w wyścigu: 12
Obecność w Q2: 1

Poniżej garść statystyk kierowców Haasa z tego sezonu:

 SchumacherMazepin
Pozycja1920
Punkty00
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu1214
Najwyższa pozycja na starcie1518
Wyżej w wyścigu92
Wyżej w kwalifikacjach92
Lepszy czas wyścigu110
Wizyty w Q300
Wizyty w Q21 mln funt?w0
Średnia pozycja w kwalifikacjach18.3319.36
Średnia pozycja na mecie16.4517.78
Przejechane kilometry32532662
Koszty dla zespołu$3,073 mln$0,901
Zarobki1 mln funt?w1 mln funt?w

Kierowcy

 

Mick Schumacher

Tego kierowcy naprawdę nie potrafię ocenić. Na tle mizernego Mazepina wydaje się być solidnym kierowcą, ale daleko mu do błysku. Początkowo sam chwaliłem go mówiąc, że zamiast szarżować, spokojnie uczy się F1. Ale potem przyszły takie Monako i Węgry, gdy rozbijał bolid w FP3 i nie przystępował do kwalifikacji. Mick jest wiceliderem prowadzonej przez basspro24chevy klasyfikacji „desctructors championship”, a jego wpadli kosztowały zespół ponad $3 mln.

Mick w 11 wyścigach nie zaprezentował nic, co przekonałoby mnie do niego w pełni. Fakt wyciągania za uszy i dość przeciętnej formy kwalifikacyjnej nadal rzutuje na mojej opinii o nim. Póki co Mickowi bardzo daleko do talentów, w które w ostatnich latach debiutowały w F1.



Z drugiej strony wiemy, jakim paździerzem musi jeździć Niemiec i trzeba docenić fakt, że w kwalifikacjach odstawia Mazepina na średnio 0,4 sekundy.

Być może taki był plan na Micka. Wiadomo, że jest skazany na Ferrari, a by mieć medialne uzasadnienie wstawienia go do tej ekipy, nie mógł trafić na wymagającego rywala. Śmiem twierdzić, że mógłby mieć problemy z Kimim Raikkonenem w Alfie, a wtedy byłby wizerunkowy problem. Dlatego dano mu Mazepina, którego było wiadomo, że pokona. Mick może się otrzaska, ale serio, póki co nie widzę w nim nikogo więcej niż solidnego rzemieślnika, który właśnie takim rzemiosłem zdobył mistrzostwo w F2.

Moja ocena: 5/10

Nikita Mazepin

Oczekiwania wobec niego były żadne i się potwierdziły. Mazepin jest daleko za Schumacherem w kwalifikacjach i jeszcze dalej w wyścigach. Jedyne pocieszenie jest takie, że przestał dzwonić i kosztował zespół mniej niż $1 mln.

Wiemy dlaczego Nikita jest w F1 i nie sądzę aby możliwy w jego przypadku był casus Lance Strolla, w przypadku którego niektórzy zapominają już o tym, że jest paydriverem. Dodatkowo wyniki w seriach juniorskich pokazują, że z Nikity Talent bardzo mętnej wody.

Chyba najlepszym, co Nikita może teraz zrobić to się nie rozbijać. Więcej w zespole od niego nie wymagają.

Moja ocena: 3/10

A Wy?

 

Pora na kilka pytań do Was na temat zespołu i kierowców Haasa.

Jak oceniłbyś postawę Haasa w sezonie 2021?

Pod uwagę bierzcie ogólną sytuację zespołu, ubiegły rok i możliwości ekipy - finansowe, organizacyjne i personalne 1 - Fatalna, gorzej być nie mogło 10 - Rewelacyjna, gorzej być nie mogło

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy uważasz, że Haas może w tym sezonie poprawić swoją pozycję w klasyfikacji?

Jak oceniłbyś postawę na torze Micka Schumachera w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie potencjał samochodu. 1- fatalnie, gorzej być nie mogło 10- rewelacja, lepiej być nie mogło

Jak oceniłbyś postawę na torze Nikity Mazepina w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie potencjał samochodu. 1- fatalnie, gorzej być nie mogło 10- rewelacja, lepiej być nie mogło

Haas na półmetku sezonu 2021
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi