KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Wolałbym Orecę z ubiegłego sezonu”. „Zwycięstwo w generalce? Na papierze nie mamy szans”



Czwartek miał być bardzo ważnym dniem dla Roberta Kubicy i zespołu WRT w kontekście przygotowań do wyścigu 24h Le Mans. Póki co wszystko idzie dobrze, a Robert pozytywnie ocenia zarówno auto jak i tor.

Ekipa WRT #41 przystąpi dziś o godz. 21:00 do sesji Hyperpole, ale czwartek był ważny również pod kątem przygotowań do soboty i niedzieli.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że jesteśmy w Hyperpole i liczymy na gładką sesję. Dziś najważniejsze będzie przygotowanie samochodu do wyścigu. To będzie długi weekend i dużo może się wydarzyć i trzeba będzie minimalizować ryzyko. Musimy dziś spróbować kilku różnych rzeczy, tor się zmienia, zmieniają się warunki, ale nigdy nie wiadomo więc jest dużo czynników, które będziemy musieli dziś doświadczyć na tyle na ile się da” – mówi Robert.



Czy to, że WRT wystawia w tym wyścigu dwa auta jest według Roberta dobre?

„Mamy samochód siostrzany, ale musimy skupić się na swojej robocie. Posiadanie dwóch samochodów ma swoje plusy i minusy, ale raczej więcej plusów i ja wolałbym jak najwięcej samochodów w moim zespole bo można spróbować wiele różnych sposobów i pomysłów. Są jednak przypadki, choć nieliczne, kiedy może to być problemem”.

„Jesteśmy tu młodzi więc trzeba słuchać innych, bardziej doświadczonych i do ich wskazówek dostosowywać nasze pomysły” – dodaje Robert.

Czy według Roberta jest możliwe, żeby WRT powalczyło o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej całego wyścigu?

„Widzieliśmy kilka lat temu, że auto LMP2 prowadziło niedługo przed metą. To są wyścigi i wszystko może się zdarzyć. Na papierze nie mamy szans, ale w motorsporcie nigdy nie mów nigdy. Wygląda na to, że Hypercary nie spisują się tak, jak planowano, dlatego zastosowano swoisty Balance of Performance i spowolniono LMP2 żeby stworzyć większe różnice. Dla nas nie ma to jednak znaczenia i skupiamy się na swojej pracy i potem zobaczymy. Musimy mieć szacunek dla toru i dla tego eventu. Będzie zapewne jeszcze trudniej niż się spodziewam. Wszystko może się jednak zdarzyć” – odparł Kubica.

„Szczerze mówiąc, nie myślę o tym, jakie mamy szanse i na jakim miejscu możemy skończyć rywalizację. Wolę ukończyć wyścig na 5. miejscu mając świadomość, że zrobiliśmy wszystko co mogliśmy niż ukończyć np. na 4. miejscu, wiedząc, że popełniliśmy błędy czy podjęliśmy złe decyzje. Kiedy wiem, że wszystko poszło gładko, zawsze czuję się lepiej i to daje ci większego kopa na przyszłość” – dodał.



Czy przyjemnie jeździ mu się prototypem LMP2?

„Jeździłem w mojej karierze wieloma samochodami, każdy z nich ma swoją charakterystykę, ale myślę, że Oreca jest bardzo przyjemnym samochodem endurance do jazdy. To bardzo łagodny i spokojny samochód. Wolałbym jednak jechać nią z ubiegłego sezonu – z większą mocą, lepszymi oponami i mniejszą wagą. Tegoroczne zmiany szczególnie tu są bardzo mocno odczuwalne i odbierają nieco pikanterii jeździe” – mówi Robert.

A jak ocenia tor?

„To unikalne miejsce, niosące za sobą historię. Słyszałem o nim od wielu kierowców i szczerze mówiąc w niedzielę byłem zaskoczony, jak dużą przyczepność mieliśmy. Najmniejsza przyczepność była na regularnej nitce toru, a nie drogowej, co było dużym zaskoczeniem. Widać jednak, że jest to tor, na którym możesz sporo zyskać podejmując duże ryzyko, ale również dużo stracić. Wyzwaniem będzie nocna jazda, dotychczas miałem niewiele okazji do jazdy w takich warunkach, jednak nie jest to otoczenie, do którego jestem przyzwyczajony. Z pewnością mentalnie będzie to duże wyzwanie” – powiedział.

Robert zwracał uwagę, że jednym z większych wyzwań będzie unikanie niebezpiecznych sytuacji podczas dublowania czy przepuszczania innych aut.

„W ELMS kwestia ruchu na torze jest bardziej skomplikowana i trudniej sobie z tym radzić. Tu też trzeba jednak być cierpliwym i mieć szczęście w wyprzedzaniu wolniejszych aut bo można na tym zyskać kilka dziesiątych sekundy lub stracić 3. Trzeba to zaakceptować i przejść nad tym do porządku dziennego.”



Jak Kubica przygotowywał się do czekającego go wyzwania?

„Można dużo trenować przed tym wyścigiem, ale nie da się odzwierciedlić warunków tu panujących. Nie robiłem niczego konkretnego w ramach przygotowań do tego wyścigu. Chciałem zobaczyć, jak moje ciało zareaguje podczas wyścigu 24h Daytony, ale nie było mi to dane, bo szybko się wycofaliśmy. Z pewnością to będzie dla mnie duże wyzwanie. W wyścigach sprinterskich koncentrujesz się w jednej czy dwóch sesjach dziennie przez 2-3 godziny i to tyle. Tu trzeba będzie uzyskać koncentracje przez znacznie dłuższy czas. Mój czas poza samochodem będę starał się wykorzystać w 100% na odpoczynek” – powiedział Robert.

Kolejnym wyzwaniem będzie jazda w nocy, do której wielu okazji dotychczas nie miał.

„Moje doświadczenie z nocnych odcinków rajdowych raczej się tu nie przyda. To inna noc, tam samochód jest na trasie jakieś 20 minut, tu może przez kilka godzin. Auta rajdowe mają lepsze światła niż mamy tu, ale tam nie ma punktów odniesienia, nie ma toru. W rajdach nie ma innych samochodów i to też duża różnica” – powiedział Robert.

Zapytany o opony daje do zrozumienia, że nie są one tu takim problemem jak w F1.

„Opony pracują bardzo dobrze i nie mamy z nimi żadnych problemów, również z dogrzewaniem. Bardzo łatwo jest nimi zarządzać”.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi