KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Formula 1 2021: Emilia Romagna GP

Mazepin: Techniczna strona F1 „o wiele bardziej złożona” niż oczekiwałem



Nikita Mazepin uważa, że ​​techniczna strona Formuły 1 jest „o wiele bardziej złożona” niż oczekiwano, ponieważ zmaga się z ustawieniami i ciężkim podwoziem Haasa.

Debiutujący w F1 Nikita Mazepin nie ma łatwego życia. Najwolniejsza maszyna w całej stawce nie ułatwia nauki nowego środowiska. Jakiś czas temu pojawiła się sugestia, że podwozie partnera Micka Schumachera jest cięższe. Haas zadeklarował, że nowe podwozie zostanie dostarczone Mazepinowi po wakacyjnej przerwie.

Zapytany, czego spodziewa się po wprowadzeniu lżejszego podwozia, Mazepin ujawnił, że używał go już w Monako, gdzie udało mu się ukończyć wyścig przed Schumacherem.

„Jeździłem tym samochodem tylko w Monako, zaoferowano mi go tylko na jeden wyścig” – powiedział Nikita Mazepin.



„To fizycznie matematyczna różnica. My jako kierowcy jesteśmy w sytuacji, w której musimy walczyć o każde 800 gramów lub kilogram naszej wagi, czasami pijąc trochę mniej wody, aby upewnić się, że jesteś tak lekki, jak to możliwe w kwalifikacjach”.

„Właśnie zdaję sobie sprawę, że jest to o wiele bardziej skomplikowane, niż wyobrażałem sobie na początku tego roku, jeśli chodzi o techniczną stronę”.

Sedno zmagań Mazepina z samochodem Haasa dotyczyło stabilności na wejściach w zakręty, co jak sam przyznał, było jego słabością przez całą karierę juniorską.

„Staramy się zmaksymalizować osiągi samochodu, który nie jest zbyt wydajny. Myślę, że tendencyjnie, jestem dość zły w prowadzeniu samochodów, które nie mają bardzo dużo stabilności podczas wejścia w zakręt. A tego Haas w tym roku nie ma”.

Jakub Andrusiewicz

źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum