KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kubica: „Pewne rzeczy mogliśmy zrobić lepiej”. Przed Le Mans „obowiązki w F1”



W rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert Kubica podsumował dzisiejszy wyścig 4H Monza, w którym wraz z ekipą WRT zajął 4. miejsce, powiększając jednak przewagę nad rywalami w klasyfikacji generalnej serii.

„Kluczowym momentem był pierwszy safety car, który pojawił się w momencie, w którym musieliśmy zjeżdżać po paliwo. Niestety kiedy pojawia się safety car, pit-lane jest zamknięta i można tylko i wyłącznie odbyć awaryjny pit-stop z krótką dolewką trwającą 5 sekund, która daje ci możliwość przejechania za safety carem. Jak tylko safety car zjechał musieliśmy wykonać nasz standardowy pit-stop i to postawiło nas w trudnej sytuacji i musieliśmy odrabiać straty” – powiedział Kuica.

Robert opowiedział o swojej walce z gościnnie występującym w tym wyścigu zespole JOTA.

„Mieliśmy plan by przejechać bardzo długi stint więc musiałem oszczędzać i paliwo i opony, a to nie jest łatwe jadąc za kimś. Musiałem więc balansować sprawę, a oni byli bardzo szybcy na prostych i trudno było tu wyprzedzić, a generalnie wypredzanie na Monzy nie jest łatwe. Jechałem potem dbając o opony, ale potem było trochę niepewności i pewnych rzeczy nie zrobiliśmy tak jak powinniśmy byli zrobić. Jechaliśmy na 3. miejscu i powinniśmy byli zostać na nim. Utrudniliśmy sobie zadanie na dwóch ostatnich pit-stopach, straciliśmy tam 10 sekund, JOTA nas wyprzedziła i Louis nie był w stanie już tego odrobić” – dodał Polak.



Interesująco Kubica skomentował niebezpieczną sytuację z udziałem Louisa Deletraza, gdy wyprzedzał ekipę JOTA.

„Dostaliśmy ostrzeżenie i myślę, że było to dość łagodnie potraktowane i obaj kierowcy powinni się cieszyć”.

Teraz przed WRT przygotowania do 24h Le Mans. Wyścig odbędzie się 21 i 22 sierpnia.

„Wyzwanie jest ogromne i musi budzić respekt i trzeba podejść do niego z ogromnym szacunkiem. Będzie sporo nowości i to zawsze dla każdego jest duże wyzwanie. Zobaczymy. Podobnie jak tu trzeba popełniać jak najmniej błędów. Wakacje będą pracowite” – powiedział Robert, który zdradził też, że będzie miał też obowiązki związane z F1 przed 24h Le Mans. Może chodzić np. o występ w pierwszym treningu przed Grand Prix Węgier.

Kubica dziwił się też decyzji sędziów po tym jak ekipa G-Drive została popchnięta przez inne auto do boksów, gdy skończyło jej się paliwo.

Całą rozmowę z Kubicą obejrzycie tutaj.

Źródło: SS94: Świetny występ Roberta Kubicy na Monzy (wywiad)! WRT zwiększa prowadzenie, ale podium szkoda



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi