KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Wszystko sprzysięgło się przeciwko nam” – WRT podsumowuje Paul Ricard



Robert Kubica i ekipa WRT nie byli zadowoleni po rywalizacji ELMS na Paul Ricard. Długo prowadząc w wyścigu, ukończyli go ostatecznie na miejscu 5. Jak tłumaczą miejsce poza podium?

„Tym razem, w przeciwieństwie do tego, co wydarzyło się w Barcelonie i na Red Bull Ring, rzeczy nie potoczyły się po naszej myśli i musimy to zaakceptować. Szkoda, gdyż mieliśmy osiągi, ale okres neutralizacji zmienił wszystko. Zdecydowaliśmy się na nasz ostatni pit-stop okrążenie wcześniej bo traciliśmy czas w dużym ruchu i kiedy auto było w boksach, ogłoszono full course yellow. Straciliśmy już wcześniej 13 sekund przewagi z początku wyścigu ze względu na samochód bezpieczeństwa, a potem straciliśmy jeszcze 30 sekund. Ale takie są wyścigi długodystansowe” – podsumował Vincent Vosse.

Wyścig zaczął Yifey Ye, który choć popełnił błąd na starcie, miał potem bardzo dobre tempo.



„To był trudny wyścig. Mieliśmy dobry start, zrobiliśmy przewagę, a potem straciliśmy prawie wszystko za samochodem bezpieczeństwa. Nadal jednak oddawałem samochód Robertowi na dobrej pozycji. Wówczas jednak wszystko obróciło się przeciwko nam. Musimy przyjrzeć się temu, co zrobiliśmy źle by nie przydarzyło się następnym razem. Nie możemy wygrywać każdego wyścigu, ale szkoda tego, co tu się stało bo samochód był bardzo szybki. Jestem przekonany, że wrócimy mocniejsi” – dodał Yifey Ye.

Robert Kubica pojechał środkowy stint, choć miał jechać znacznie dłużej.

„Do połowy wyścigu to był dla nas dobry weekend, choć nie onzaca to, że nie było łatwo, szczególnie biorąc pod uwagę niepewność dotyczącą opon. Zarządzaliśmy dobrze w tym aspekcie w wyścigu, ale wszystko sprzysięgło się przeciwko nam w jego drugiej połowie. Ale takie są wyścigi. Piąte miejsce nie jest tym, na co liczyliśmy, ale to nadal niezłe punkty. Musimy nadal pracować i przygotować się nawet lepiej na następny wyścig” – powiedział Robert Kubica.

Louis Deletraz przejął auto w drugiej połowie wyścigu i próbował walczyć z ekipami United Autosports, ale bezskutecznie.

„Nie był to dla nas szczęśliwy dzień, to na pewno z karą i okresem full course yellow w złym momencie, ale brakowało nam też jednak nieco tempa w drugiej części wyścigu. Mimo to mamy mocne punkty i nadal się uczymy więc musimy naciskać i pozostać optymiastami” – powiedział Louis Deletraz.

Robert Kubica powiedział nieco więcej o tym wyścigu w rozmowie z Cezarym Gutowskim.



„Było parę wpadek i zmiany, które nie zadziałaby podczas wyścigu, mieliśmy też trochę pecha z full course yellow. Za tę karę 5 sekund zapłaciliśmy bardzo wysoką cenę tym, co potem wydarzyło się na torze. Zupełnie inaczej byłoby, gdyby był safety car, bo inni musieliby zjechać na przymusowy pit-stop. My mieliśmy problem podczas mojego pit-stopu i straciliśmy 5-7 sekund. Wiedziałem wtedy, że auto przed nami muszę wyprzedzić szybko i w tłoku bo ten zespół był bardzo szybki na prostej przez cały weekend” – mówił Robert.

Robert Kubica dodał też, że przez cały weekend były obawy o awarię opon i trzeba je było oszczędzać w wyścigu.

„Cały wyścig był temu podyktowany – również kierunek, w którym poszliśmy z ustawieniami. Do połowy wyścigu to działało i gdy mnie ściągnięto byłem na 1. pozycji. Zmieniono jednak strategię w trakcie wyścigu i to nie zadziałało. Widocznie analiza pewnej sytuacji była według mnie błędna. Być może na pustym torze nie stracilibyśmy tyle czasu, ale straconych pozycji nie odzyskaliśmy. Według mnie wszystko szło w miarę pod kontrolą i lepiej było liderować i sprawić żeby inni się martwili niż oddawać prowadzenie i komplikować sobie życie. Myślę, że inni mieliby problem z wyprzedzeniem nas. Mieliśmy plan nie podejmowania ryzyka i do połowy wyścigu o nim pamiętaliśmy” – dodaje Polak, wskazując na błędną według niego strategię ekipy.

Zapytany o obecność na najbliższych wyścigach F1, Robert odpowiedział, że nie będzie go na Paul Ricard, ale będzie podczas jednego z wyścigów w Austrii. Nie zdradził jednak, czy pojedzie wtedy w pierwszym treningu.

Źródło:
„Zmieniliśmy strategię, komplikując sobie życie” Robert Kubica o perypetiach wyścigu ELMS we Francji https://www.youtube.com/watch?v=L-NKoRrxXdQ

fot. Sergey Savrasov – WRT, PHOTO©JEP – WWW.JAKOBEBREY.COM



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi