KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Podia i zwycięstwa Polaków w motorsportowych seriach



Pora na kolejny raport z występów naszych rodaków w miniony weekend. Było kilka podiów i mocnych wyścigów.

Lamborghini Super Trofeo

 

W gronie 28 załóg, w tym 6 w kategorii Pro-Am, Karol Basz i Andrzej Lewandowski wygrali pierwsze kwalifikacje na torze Paul Ricard i to w klasyfikacji generalnej. Pierwszy wyścig zakończyli na 4. miejscu w generalce i 1. w Pro-Am.

Basz Lewandowski

Do drugiego wyścigu startowali z 14. miejsca (5. w Pro-Am). Dojechali na 1. miejscu, jednak po karze spadli na 2. miejsce w Pro-Am i 9. w generalce.

GT World Challenge Europe

 

Na tym samym torze Basz, wspólnie z Patrykiem Krupińskim i Christianem Klienem uczestniczyli w wyścigu 1000KM Paul Ricard. Brało w nim udział 47 załóg. Ich pierwszy występ McLarenem GT3 nie był niestety udany. W kwalifikacjach zajęli 23. miejsce. Na początku wyścigu w ich auto uderzył rywal, powodując konieczność napraw, a kolejne uszkodzenia powstały po kontakcie z… zającem przebiegającym przez tor w nocy. Skończyło się na 29. miejscu.



Porsche Sprint Challenge

 

Na Red Bull Ring odbywała się 1. runda PSC. Autemi GT4 w gronie 11 aut w tej klasie rywalizowały 2 załogi z Polakami w składzie. Bardzo dobrze spisał się Franz Dziwok, jadący w parze z Austriakiem Harim Proczyk. W kwalifikacjach zajmowali oni 5. i 4. miejsca w Pro-Am, ale w wyścigach byli na 2. oraz 3. miejscu w GT4 oraz 1. i 2. w Pro-Am. W wyścigu Endurance zajmowali 3. i 2. miejsce w Pro-Am.

Dziwok proczyk

Maciej Walenda i Tomasz Lach – nasza druga załoga w GT4 świetnie spisali się w kwalifikacjach, zajmując 2. i 3. miejsce oraz 1. i 2. w Pro-Am. W wyścigach byli na 4. i 5. miejscu w GT4 oraz 3. i 4. w Pro-Am. W wyścigu Endurance uplasowali się na 7. i 5. miejscu.

GT4 European Series

 

Na Paul Ricard 41 aut stanęło do rywalizacji w tej serii, w tym Piotr i Antoni Chodzeń, rywalizujący w Am (10 aut). W kwalifikacjach zajmowali oni 39. i 30. miejsce w kwalifikacjach (10. i 4. w Am). Pierwszy wyścig ukończyli na 28. pozycji (5. w Am), a w drugim nie dojechali do mety.



Ferrari Challenge Europe

 

20 aut wystartowało na torze w Brnie w 3. rundzie tej serii. Roman Ziemian rywalizował w kategorii Pro-Am (14 aut). W kwalifikacjach do pierwszego wyścigu był 14 (8. w Pro-Am), a ukończył go na 11. miejscu (5. w Pro-Am). W czasówce przed drugim wyścigiem był 12 (6. w Pro-Am). Dojechał w nim na 11. miejscu (7. w Pro-Am).

World Supersport

 

Oba wyścigi MŚ World Supersport w Estoril Paweł Szkopek (Yamaha MS Racing) zakończył na 23. pozycji. Jedyny Polak w mistrzostwach świata World Supersport nie powiększył dorobku punktowego, ale wykonana w Portugalii praca pozwoliła czasowo zbliżyć się do czołówki.

Paweł Szkopek ma za sobą trudny weekend na nowym dla niego torze w Estoril. Oba wyścigi przejechał na pełnym dystansie i zebrał kolejne doświadczenia. W niedzielę polski zawodnik podjął ryzyko i zmienił ustawienia w motocyklu. Dzięki temu poprawił tempo, ale nie na tyle, by nawiązać walkę z czołową 15-tką.

Supersport - WSBK Estoril 2021
Pawel Szkopek (POL)
Yamaha MS Racing
Yamaha R6
Supersport
WSBK Estoril 2021 (Circuit Estoril)
28-30.05.2021
photo: Mateusz Jagielski / PSP
www.photoPSP.com
@mj_photogp

– Po drugim wyścigu w Estoril mogę powiedzieć tylko jedno: przesadziliśmy (śmiech). Po analizie danych z wczorajszego wyścigu przestawiliśmy motocykl do porannej rozgrzewki. Z pełnym zbiornikiem paliwa i na nowych oponach, które stanowiły dla mnie problem na początku pierwszego wyścigu, byłem w stanie jechać 0,7 sek. szybciej niż w kwalifikacjach, co było bardzo dobrym czasem na nowym obiekcie. Chcieliśmy jednak pójść jeszcze krok dalej, co niosło ze sobą pewne ryzyko, ale stwierdziliśmy, że musimy je podjąć, żeby walczyć o punktowane pozycje i jeszcze przyspieszyć – powiedział Szkopek po niedzielnym wyścigu. – Niestety dla nas te ustawienia nie pozwoliły mi osiągnąć celu. Mogłem jechać szybciej niż wczoraj, ale nie tak szybko jak podczas rozgrzewki. Podczas walki z Shogo Kawasakim na pierwszym zakręcie popełniłem błąd, który kosztował mnie 4 sekundy i straciłem szansę na walkę z grupą. Na ostatnim okrążeniu dogoniłem dwóch zawodników przede mną i byłem przekonany, że będę mógł ich zaatakować na ostatnich zakrętach, ale kolejny błąd, tym razem przy redukcji biegów pozbawił mnie na to szansy. Generalnie wyjeżdżamy zadowoleni, bo czasowo zbliżamy się do czołówki. Może czasami chcemy za bardzo ten progres przyspieszyć. Niemniej jednak wszystkie złe decyzje dają nam dużo informacji na przyszłość – podsumował Szkopek.



Karting

 

W Aunay-Les-Bois odbyła się 2. runda Kartingowych Mistrzostw Europy. W kategorii OK najlepiej z naszych kierowców spisał się Tymek Kucharczyk, który w finale startował z 17. pozycji. Niestety, awaria w momencie gdy jechał na 12. miejscu sprawiła, że został ostatecznie zdyskwalifikowany.

W tej samej Kategorii Kuba Rajski był 41, a Maksymilian Angelard 60.

W OK-Junior Maciej Gładysz był 23, Jan Przyrowski 33, Gustaw Wiśniewski 47, a Maksymilian Obst 75.

Tekst przygotowałem we współpracy z racedriver.pl

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi