KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Samochód bezpieczeństwa nam nie pomógł”



Kierowcy WRT podsumowali swój drugi wygrany wyścig w European Le Mans Series, zwracając uwagę na trudności, jakie mieli podczas rywalizacji na Red Bull Ring.

Yifey Ye rozpoczynał rywalizację, startując z 5. miejsca. Niestety, dość szybko spadł na pozycję 9 i wówczas mieliśmy okres neutralizacji.

„Start był gorączkowy, a był to mój pierwszy start w wyścigu więc nie chciałem popełnić błędu. Nie było łatwo zarządzać zimnymi oponami i hamulcami. Niestety zostałem zepchnięty w zakręcie 4 pierwszego okrążenia i spadłem na dół stawki. Po neutralizacji chciałem się skupić na swoim wyścigu, przebijać się bez błędów na czoło stawki. Niestety podczas pit-stopu jeden samochód jechał po fast lane i straciliśmy tam kilka sekund. Chciałem oddać moim partnerom samochód w dobrym stanie. Pogoda była bardzo zdradliwa, ale moi partnerzy i zespół zrobili wszystko perfekcyjnie. Z jednej strony cieszyłem się, że jechałem wyłącznie po suchym i ten cały chaos był za mną, ale z drugiej strony patrzenie w garażu na czasy było bardzo stresujące” – podsumował Chińczyk.



Robert Kubica przejął auto po nim i miał bardzo trudne zdanie, przede wszystkim związane z warunkami na torze.

„Zacząłem na suchym torze. Niestety miałem problem na pierwszych 12-15 okrążeniach mojego stintu i nie byłem zadowolony z mojego tempa. Mieliśmy jednak plan dotyczący opon gdyby zostało sucho więc patrzyłem perspektywicznie na tempo wyścigowe. Potem się ono poprawiało. Najpierw przyszedł mały deszcz, który przemieszczał się po torze i zostaliśmy na torze. Potem, gdy już stało się jasne, że nie możemy dłużej jechać na slickach, mieliśmy chaotyczne okrążenie zjazdowe dotyczące tego, na które opony zmienić. Podjąłem decyzję i cieszę się, że zespół się ze mną zgodził i założyliśmy pełne deszcze. Samochód bezpieczeństwa nam jednak nie pomógł, bo jechanie na zimnych oponach w takich warunkach było jak jazda po lodowisku. Kiedy warunki się poprawiły, najważniejsze dla nas było powiększenie przewagi nad G-Drive, które było na innej strategii. Myślę, że udało mi się wypracować prawie 50 sekund, ale to nadal nie było wystarczające gdy Louis przejął samochód. Nie popełniliśmy błędów, podjęliśmy dobre decyzje i wszystko wyegzekwowaliśmy dobrze. Jestem zadowolony i dowiezienie kolejnego zwycięstwa jest dobrym uczuciem” – podsumował Kubica.

Auto na metę wprowadził Louis Deletraz, który musiał stoczyć walkę z ekipą G-Drive w ostatnich minutach.

„Nie wiedziałem, że będą jeszcze zjeżdżać i byłem zaskoczony, gdy zobaczyłem go w pierwszym zakręcie, ale powiedziałem sobie, że teraz muszę walczyć i udało mi się go zmusić do błędu. Deszcz bardzo mieszał, padał mniej i bardziej więc bardzo chciałem dowieźć pierwsze lub drugie miejsce do mety. Jestem bardzo szczęśliwy, że zespół podjął takie decyzje i to również ich zasługa. Kolejny wyścig to Paul Ricard, który bardzo lubię” – powiedział Szwajcar.



Vlog

 

Zapraszam do wysłuchania vloga po dzisiejszym wyścigu. Start o godz. 17:00.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi