KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Dan Ticktum w Williamsie

Daniel Ticktum – „Przyszłe gwiazdy F1” #1



W tej serii postaram się nieco Wam przybliżać sylwetki kierowców, których w niedalekiej przyszłości możemy zobaczyć w Formule 1. Jak wiadomo tylko ci najtwardsi, obdarzeni największymi umiejętnościami wchodzą do F1. Każdy z przedstawionych w tej serii kierowców posiada wszelkie atrybuty, by w przyszłości móc jeździć w najwyższych seriach. Na pierwszy ogień postaram się Wam przybliżyć historię pewnego utalentowanego Anglika, który w pełni nie ukazał jeszcze nam swego potencjału. Mowa tu o Danielu Ticktumie.

Od samego początku pokazywał, że nie brakuje mu talentu do ścigania

Dan Ticktum urodził się ósmego czerwca 1999 roku w Londynie. Anglik rozpoczął swoją przygodę w motorsporcie oczywiście od kartingów. W wieku ośmiu lat zaczął ścigać się w „Honda Cadets with Project One Racing”. Jego największym sukcesem w tamtym czasie było zdobycie w 2010 roku drugiego miejsca w „National Super One Championship”. Po tym sukcesie Daniel przeszedł do klasy Comer Cadet. Rok 2011 to dla Dana rok niesamowity. Jako dotychczas jedyny kierowca Tictum skompletował wielki szlem w narodowych wyścigach w kategorii kadet. Rok później Daniel przeszedł już na międzynarodową scenę kartingową. Anglik wystartował w dwóch seriach: WSK Euro Series oraz WSK Master Series. W końcowych klasyfikacjach obu tych serii Ticktum plasował się na najwyższej pozycjach wśród debiutantów. W roku 2013 Ticktum dołączył do zespołu Ricky Flynn Motorsport.

 

Kartingowa klasa światowa

Sezon zakończył na drugiej lokacie w Kartingowych Mistrzostwach Europy CIK-FIA. W 2013 roku Anglik świętował również zwycięstwo w KFJ Andrea Murgetti Trophy. Ticktum rywalizował wtedy z Lando Norrisem. Warto również wspomnieć, że zawody KFJ Andrea Murgetti pare lat przed Danem wygrywał między innymi Robert Kubica. W kolejnym sezonie Ticktum zakończył zmagania WSK Masters na drugim miejscu. Anglik wziął również udział w Brytyjskiej Formule 4 gdzie reprezentował Lanan Racing.

Start w Formule MSA, który kosztował go dwuletniego zakazu ścigania



Sezon 2015 rozpoczął się dla Ticktuma bardzo dobrze. Jeżdżący w zespole Fortec Motorsport triumfował w dwóch wyścigach w Donington oraz Snetterton. Był to naprawdę fenomenalny sezon w wykonaniu Anglika. Wszystko zmieniło się jednak w przedostatniej rundzie Brytyjskiej Formuły 4 na torze Silverstone. Daniel podczas wyprzedził kilka samochodów podczas gdy na torze był samochód bezpieczeństwa. Wszystko po to, aby móc uderzyć w Ricky’ego Collarda. To właśnie przez to Ticktum otrzymał dwuletni zakaz uprawiania sportów motorowych. Sytuacja to ogólnie jest nie do końca jasna. Wideo z tego zdarzenia Wam załączam oczywiście poniżej.

Powrót po banicji

2016

W 2016 pod koniec roku Ticktumowi zakończył się okres kary. Od razu sięgnął po niego zespół Carlin. Daniel wystartował w ostatnim wyścigu sezonu F3 na torze Hockenheim. Oprócz występu w Formule 3 Anglik wystartował także po raz pierwszy w Grand Prix Macau.

2017

Sezon 2017 to bardzo był dla Daniela bardzo intensywnym. Anglik wystartował łącznie w trzech seriach: Formule Renault Eurocup, GP3 Series oraz w Formula 3 WordCup. Pod koniec roku ogłoszono, że w przyszłym sezonie Daniel będzie rywalizował w głównej Formule 3.

2018

Anglik zasiadł w samochodzie zespołu Team Motopark. Jego fenomenalna jazda przyczyniła się bardzo mocno do finalnej drugiej lokaty swojego zespołu w klasyfikacji konstruktorów. W tym roku pojechał również swój pierwszy wyścig w serii F2. Jednak niestety z powodu usterki auta Daniel nie dojechał do mety.

Super Formuła tylko przystopowała jego rozwój?

Do Super Formuły Daniel trafił poprzez jego rolę w akademii kierowców Red Bulla. Anglik w tej serii startował przez niecałe dwa sezony. Radził w niej sobie poniżej swoich oczekiwań. Po rozwiązaniu umowy z Red Bullem, Dan od razu odszedł z chińskiej Super Formuły. Czy starty w tej serii przystopowały karierę Ticktuma? Można tak powiedzieć. Moim zdaniem jego starty w F3 lub nawet F2 dałyby mu o wiele więcej.

Powrót do Formuły 2

2020

Na sezon 2020 Daniel podpisał kontrakt z zespołem DAMS. Ticktum podczas zmagań w 2020 roku pokazał, że naprawdę potrafi jeździć. Triumfował na Silverstone oraz finiszował na podium w Spielberg.

Anglik zakończył sezon F2 na jedenastym miejscu.

2021

W tym sezonie Ticktum podpisał kontrakt na starty w F2 w zespole Carlin. Na ten moment Anglik znajduje się na piątym miejscu klasyfikacji z osiemnastoma punktami na swoim koncie. Dan jest również kierowcą rezerwowym w zespole Williams.

Jakub Sawiński



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum