KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Abarth Racing: rok 2021 zapowiada się ekscytująco



Rok 2021 w międzynarodowych sportach motorowych będzie przebiegał pod znakiem Skorpiona. Abarth Racing zaplanował i potwierdził liczne wydarzenia sportowe po sukcesach osiągniętych w ubiegłym sezonie zarówno na torze wyścigowym w mistrzostwach Formuły 4, jak i w rajdach, dzięki Abarth Rally Cup oraz zwycięstwom zdobytym w Pucharze FIA R-GT Cup.

Abarth na torze we Włoszech i w Niemczech. Coraz więcej zawodników w mistrzostwach F4 za kierownicą jednomiejscowych bolidów napędzanych silnikiem Abartha. W ubiegłym sezonie uczestniczyło w nich średnio ponad 28 kierowców na wyścig, przy maksymalnej liczbie bolidów na torze sięgającej 34. Dla włoskiej edycji mistrzostw F4 Powered by Abarth sezon 2021 będzie 8. z kolei. Napędzający bolid silnik Abartha został doceniony przez wszystkich wtajemniczonych do tego stopnia, że wybrano go w wielu krajowych seriach Formuły 4, w tym w niemieckiej edycji ADAC F4, której 7. sezon odbędzie się w 2021 roku.

Abarth 414TF 1.4 T-Jet o mocy 160 KM nadal jest jednym z najczęściej stosowanych i najbardziej niezawodnych silników w klasie przygotowawczej do zawodów wyższych kategorii. W rozpoczynającym się właśnie sezonie 2021 jednostka napędowa Abartha po raz kolejny pokazuje cały swój potencjał w serii UAE F4, w której młodzi kierowcy mogą przygotować się do nadchodzącego sezonu w najlepszy możliwy sposób.



Wśród licznych nazwisk, jakie pojawiły się na początku sezonu, jest Enzo Trulli (syn Jarno, byłego kierowcy F1), Hamda Al Qubaisi, który brał udział we włoskiej edycji w sezonie 2020, a także wielu innych zawodników rozpoczynających karierę w europejskich edycjach, m.in. Hiszpan Pepe Marti, Amerykanin Enzo Scionti i Niemiec Jonas Ried. Serie na Bliskim Wschodzie odbędą się w styczniu i lutym, a 16 maja na torach Paul Ricard w Le Castellet (Francja) i Oschersleben (Niemcy) rozpoczną się mistrzostwa, odpowiednio, Włoch F4 i ADAC F4.

Rajdowy Puchar Abartha – Rajdowe Mistrzostwa Europy: idealne połączenie po raz kolejny także w 2021 roku.

Potwierdzono również, że Abarth Racing ze swoim Abarthem 124 rally, ponownie weźmie udział w FIA-ERC, czyli w mistrzostwach Europy, w których porywające sportowe samochody z logo Skorpiona staną na starcie w 6 z 8 zaplanowanych imprezach. W edycji 2021 pojawi się bogata pula nagród. Podczas każdego rajdu zwycięzca otrzyma 10 000 euro, natomiast kierowcy, którzy uplasują się na drugim i trzecim stopniu podium otrzymają, odpowiednio, 8000 i 6000 euro. Zdobywca tytułu mistrza Rajdowego Pucharu Abartha 2021 odbierze z kolei 25 000 euro. Po zwycięstwie Andrei Mabelliniego, który również sięgnął po Puchar FIA R-GT, rywalizacja o tytuł w 2021 roku rozpocznie się od czterech imprez na asfalcie i dwóch na luźnej nawierzchni. Sezon 2021 wystartuje w dniach 6-8 maja od Rajdu Wysp Kanaryjskich. Następnie odbędą się dwa etapy szutrowe, odpowiednio, w Polsce (18-20 czerwca) i na Łotwie (1-3 lipca). Później rajdowa karuzela przeniesie się do Włoch na Rally Roma Capitale i do Czech (Barum Rally Zlín), natomiast finał sezonu będzie miał miejsce na Węgrzech, w dniach od 22 do 24 października. Teraz, gdy Rajdowy Puchar Abartha jest już potwierdzony, z pewnością nie zabraknie 124 rally w Mistrzostwach Świata WRC, gdzie zawsze mocno dawał się we znaki swoim rywalom.

Włoskie Mistrzostwa F4 Championship powered by Abarth: Paul Ricard – Le Castellet (14-16 maja); Misano Adriatico (4-6 czerwca); Vallelunga (18-20 czerwca); Imola (23-25 lipca); Red Bull Ring (10-12 września); Mugello (8-10 października); Monza (29-31 października).

ADAC F4 Championship Powered by Abarth: Oschersleben (14-16 maja); Red Bull Ring (11-13 czerwca); Zandvoort (9-11 lipca); Nürburgring (6-8 sierpnia); Lausitzring (10-12 września); Sachsenring (1-3 października); Hockenheimring (22-24 października).

Rajdowy Puchar Abartha* – Rajdowe Mistrzostwa Europy FIA: Rally Islas Canarias (Hiszpania – asfalt), 6-8 maja; Rally Poland (Polska – szuter), 18-20 czerwca; Rally Liepāja (Łotwa – szuter), 1-3 lipca; Rally di Roma Capitale (Włochy – asfalt), 23-25 lipca; Rally Barum Zlín (Czechy – asfalt), 27-29 sierpnia; Rally Hungary (Węgry – asfalt), 22-24 października.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Popularne tagi