Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Abarth

Abarth Racing: rok 2021 zapowiada się ekscytująco



Rok 2021 w międzynarodowych sportach motorowych będzie przebiegał pod znakiem Skorpiona. Abarth Racing zaplanował i potwierdził liczne wydarzenia sportowe po sukcesach osiągniętych w ubiegłym sezonie zarówno na torze wyścigowym w mistrzostwach Formuły 4, jak i w rajdach, dzięki Abarth Rally Cup oraz zwycięstwom zdobytym w Pucharze FIA R-GT Cup.

Abarth na torze we Włoszech i w Niemczech. Coraz więcej zawodników w mistrzostwach F4 za kierownicą jednomiejscowych bolidów napędzanych silnikiem Abartha. W ubiegłym sezonie uczestniczyło w nich średnio ponad 28 kierowców na wyścig, przy maksymalnej liczbie bolidów na torze sięgającej 34. Dla włoskiej edycji mistrzostw F4 Powered by Abarth sezon 2021 będzie 8. z kolei. Napędzający bolid silnik Abartha został doceniony przez wszystkich wtajemniczonych do tego stopnia, że wybrano go w wielu krajowych seriach Formuły 4, w tym w niemieckiej edycji ADAC F4, której 7. sezon odbędzie się w 2021 roku.

Abarth 414TF 1.4 T-Jet o mocy 160 KM nadal jest jednym z najczęściej stosowanych i najbardziej niezawodnych silników w klasie przygotowawczej do zawodów wyższych kategorii. W rozpoczynającym się właśnie sezonie 2021 jednostka napędowa Abartha po raz kolejny pokazuje cały swój potencjał w serii UAE F4, w której młodzi kierowcy mogą przygotować się do nadchodzącego sezonu w najlepszy możliwy sposób.



Wśród licznych nazwisk, jakie pojawiły się na początku sezonu, jest Enzo Trulli (syn Jarno, byłego kierowcy F1), Hamda Al Qubaisi, który brał udział we włoskiej edycji w sezonie 2020, a także wielu innych zawodników rozpoczynających karierę w europejskich edycjach, m.in. Hiszpan Pepe Marti, Amerykanin Enzo Scionti i Niemiec Jonas Ried. Serie na Bliskim Wschodzie odbędą się w styczniu i lutym, a 16 maja na torach Paul Ricard w Le Castellet (Francja) i Oschersleben (Niemcy) rozpoczną się mistrzostwa, odpowiednio, Włoch F4 i ADAC F4.

Rajdowy Puchar Abartha – Rajdowe Mistrzostwa Europy: idealne połączenie po raz kolejny także w 2021 roku.

Potwierdzono również, że Abarth Racing ze swoim Abarthem 124 rally, ponownie weźmie udział w FIA-ERC, czyli w mistrzostwach Europy, w których porywające sportowe samochody z logo Skorpiona staną na starcie w 6 z 8 zaplanowanych imprezach. W edycji 2021 pojawi się bogata pula nagród. Podczas każdego rajdu zwycięzca otrzyma 10 000 euro, natomiast kierowcy, którzy uplasują się na drugim i trzecim stopniu podium otrzymają, odpowiednio, 8000 i 6000 euro. Zdobywca tytułu mistrza Rajdowego Pucharu Abartha 2021 odbierze z kolei 25 000 euro. Po zwycięstwie Andrei Mabelliniego, który również sięgnął po Puchar FIA R-GT, rywalizacja o tytuł w 2021 roku rozpocznie się od czterech imprez na asfalcie i dwóch na luźnej nawierzchni. Sezon 2021 wystartuje w dniach 6-8 maja od Rajdu Wysp Kanaryjskich. Następnie odbędą się dwa etapy szutrowe, odpowiednio, w Polsce (18-20 czerwca) i na Łotwie (1-3 lipca). Później rajdowa karuzela przeniesie się do Włoch na Rally Roma Capitale i do Czech (Barum Rally Zlín), natomiast finał sezonu będzie miał miejsce na Węgrzech, w dniach od 22 do 24 października. Teraz, gdy Rajdowy Puchar Abartha jest już potwierdzony, z pewnością nie zabraknie 124 rally w Mistrzostwach Świata WRC, gdzie zawsze mocno dawał się we znaki swoim rywalom.

Włoskie Mistrzostwa F4 Championship powered by Abarth: Paul Ricard – Le Castellet (14-16 maja); Misano Adriatico (4-6 czerwca); Vallelunga (18-20 czerwca); Imola (23-25 lipca); Red Bull Ring (10-12 września); Mugello (8-10 października); Monza (29-31 października).

ADAC F4 Championship Powered by Abarth: Oschersleben (14-16 maja); Red Bull Ring (11-13 czerwca); Zandvoort (9-11 lipca); Nürburgring (6-8 sierpnia); Lausitzring (10-12 września); Sachsenring (1-3 października); Hockenheimring (22-24 października).

Rajdowy Puchar Abartha* – Rajdowe Mistrzostwa Europy FIA: Rally Islas Canarias (Hiszpania – asfalt), 6-8 maja; Rally Poland (Polska – szuter), 18-20 czerwca; Rally Liepāja (Łotwa – szuter), 1-3 lipca; Rally di Roma Capitale (Włochy – asfalt), 23-25 lipca; Rally Barum Zlín (Czechy – asfalt), 27-29 sierpnia; Rally Hungary (Węgry – asfalt), 22-24 października.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS - 4h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

22 – 24 października

12:50 – FP1

09:30 – FP2
15:00 – Kwalifikacje

14:00 – Wyścig F1

Popularne tagi