KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
perez sakhir

Z piekła do nieba – GP Sakhir z Sergio Perezem



To pierwszy kierowca, który będąc ostatnim na pierwszym okrążeniu, zdołał wygrać wyścig. Świetne i pewne wyprzedzania, genialne tempo i chłodna głowa sprawiła, że ten sukces był możliwy. Zapraszam do przejechania GP Sakhir z Sergio Perezem!

Perez przed startem dostaje informacje o oponach na których startują inni kierowcy, jest też instruowany na temat ustawień auta.

Perez zalicza dobry start, wyprzedza Leclerca, a potem udaje mu się walczyć z Bottasem i wyprzedzić Verstappena. Niestety, po otrzymaniu „strzału” od Leclerca obraca się i spada na ostatnie miejsce.

„Jedź Checo, jedź!” – woła inżynier, po chwili dodając, że wyjechał samochód bezpieczeństwa. „Czy samochód jest cały?” – pyta kierowcę i mówi, że z ich strony ciśnienia wyglądają dobrze.

„Samochód nie jedzie prosto, ale poza tym nie ma nic dużego” – mówi Perez. „Widzimy wibracje w prawym tyle” – stwierdza inżynier. „Tam zostałem uderzony”. Tak to wyglądało z jego perspektywy.



Perez zostaje ściągnięty do boksów, gdzie zmieniane są mu tylko opony. Dostaje tradycyjne polecenia przy wjeździe i wyjeździe z boksów. Gdy ustawi się w kolejce aut, pyta co wydarzyło się na starcie.

„Leclerc zablokował koła i uderzył w ciebie, nie było w tym twojej winy” – powiedział inżynier. „Ehh…” – skomentował Perez. Inżynier przedstawił mu sytuację oraz opony, na jakich jadą kierowcy przed nim.

„Gdzie jest Lance?” – pyta Perez podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa i dostaje raport. Sergio zgłosił, że może mieć uszkodzoną podłogę. Zespół potwierdził, że widzą wibracje, ale nic poważniejszego. Został jednak poproszony o pojechanie z większą prędkością i sprawdzenie ich. „Jeżeli się nie pogorszy, to powinienem dać radę” – powiedział kierowca.

Perez wyprzedza łatwo kierowców trzech najsłabszych ekip, ale na długo utknie za Albonem. Dość rzadko, ale jednak, ma podawane polecenia zmiany ustawień, podejmuje też próby ataku. Inżynier poprosił go, by dbał o lewą przednią oponę.

Perez świetnie wykorzystuje wyprzedzanie Norrisa przez Albona i awansuje o kolejne miejsce. Krótko potem Perez wyprzedza Albona i zaczyna pogoń za resztą stawki. Jest w tym momencie na 9. miejscu, 4 sekundy za Oconem. Za nim jedzie Albon i kierowca Racing Point dopytuje inżyniera, czy Alex ma dostępny system DRS.

Perez skarży się na coraz większe wibracje i zastanawia nad zjazdem do boksów. Inżynier informuje jednak, że obecnie próbują przeciągnąć nieco stint. Perez prosi też o przedstawienie kolejności.

Pytany o balans auta, Perez mówi, że traci nieco na wejściach w zakręty. Chwilę później Checo mówi, że lewa przednia opona jest już w słabym stanie i sugeruje zjazd do boksów.

„Checo, jesteśmy teraz zadowoleni ze strategii, Albon z tyłu ma większe problemy, rozumiem, że masz problemy z oponami” – odpowiada jednak inżynier.



„Uważamy, że grupa przed nami jedzie na dwa pit-stopy więc ścigamy się z Albonem, Oconem i Strollem” – mówi dwa kółka potem. Radzi też kierowcy wchodzenie z wyższą prędkością w zakręty 6. i 10. Mówi też, jak poszczególne zakręty wyglądają w porównaniu z Estebanem Oconem.

Ocon zjeżdża do boksów na 47 okrążeniu, przy wyjeździe zostaje ostrzeżony, że będzie bardzo blisko Ocona. Perezowi udaje się przed nim utrzymać i oddycha z dużą ulgą. Inżynier mówi, że może cisnąć na tych oponach. Kierowca dopytuje się też, na którym jest miejscu i otrzymuje informację, że na 10.

Gdy po odpadnięciu Latifiego zostaje wprowadzona wirtualna neutralizacja, inżynier prosi Pereza by przyspieszył i był blisko zera na delcie. Dzięki temu Sergio udaje się zbliżyć do Strolla i bardzo szybko go wyprzedzić. Niedługo potem Perez upora się z Oconem.

„Checo, jesteś obecnie na 3. miejscu, ścigamy się z tymi, którzy jechali na 2 postoje. Twoje tempo jest naprawdę mocne. Pamiętaj żeby nie blokować kół” – mówi inżynier, prosząc chwilę później Sergio o odjechanie Oconowi.

Perez pytał o stan opon i otrzymał odpowiedź, jest on dobry i ma cisnąć oraz trzymać temperaturę opon.

Gdy po wypadku Aitkena zostanie wprowadzona neutralizacja, Perez otrzymuje polecenie zmiany ustawień i jet proszony by trzymał się prawej strony na wyjściu z ostatniego zakrętu. Chwilę później zostanie wprowadzony samochód bezpieczeństwa.

„Hah, przecież do tego nie trzeba samochodu bezpieczeństwa, od czego mamy wirutalne neutralizacje?” – zgłasza Perez.

– „Duży problem Bottasa z przodu”
– „Jaki?” pyta Perez, ale nie otrzymuje odpowiedzi.
– „Jesteś teraz drugi, Bottas miał problem i jest 5. Możesz zignorować deltę. Prowadzimy teraz, Russell również zjechał” – powiedział inżynier.

„Czy ktoś z tyłu skorzystał na tym oprócz Mercedesa?” – pyta Perez i otrzymuje odpowiedź że Albon, ale kierowcy bezpośrednio za nim są w takiej samej strategii jak on. Perez pyta, ile okrążeń jeszcze zostało i dostaje odpowiedź, że 22. Jest też informowany, że oddublowywać będzie się 6 kierowców.

Perez dostaje kolejne instrukcje i informację, że Mercedesy są na 4. i 5. miejscu na oponach pośrednich więc będą bardzo szybkie. „Największym problemem podczas restartu będą zimne opony więc uważaj na ich blokowanie” – dodaje inżynier i po chwili poprawia się w kwestii opon Bottasa.

Kilka okrążeń po wznowieniu Perez dostaje informację, że 2 sekundy za nim jest Ocon. Kierowca dopytuje jednak o Mercedesy. „Russell jest 3,3 sekundy za Lance`m” – otrzymuje odpowiedź. Perez prosi o podawanie tempa na każdym okrążeniu. Komunikaty inżyniera dotyczą głównie Russella i jego kolejnych wyprzedzań.

„Na ostatnim okrążeniu Russell był tylko 0,2 sekudy szybszy, różnica teraz to 3,4 sekundy” – informuje inżynier 12 okrążeń przed końcem.

Na kolejnych kółkach Perez otrzymuje optymistyczne wieści na temat tempa Russella, które w porównaniu z nim nie jest tak świetne jak można się było spodziewać.

„Checo, Russell zjeżdża, sądzimy, że ma przebitą oponę. Ocon z tyłu jest 8 sekund za tobą, jest pół sekundy wolniejszy” – słyszy Perez.

Kierowca dostaje regularne informacje na temat tempa rywali oraz sugestie zmiany ustawień.

Po minięciu linii mety inżynier krzyczy: „Tak Checo, P1, tak!”. Perez odpowiada płaczem, po chwili zdoła z siebie wydusić: „Brak mi słów”. „Zostań przed innymi żebyś mógł się prawidłowo ustawić. Zbieraj gumę, przejdź na cool” – przypomina inżynier. „Świetna robota chłopaki” – mówi Perez.

Skoro już w tym temacie jesteśmy, oto zestawienie najciekawszych komunikatów z całego weekendu:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi