KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Ta strategia wyglądała dziwnie, ale była dobra”



Robert Kubica w rozmowie z Maciejem Barszczakiem z TVP Sport mówi, że jego strategia podczas drugiego wyścigu na Assen była właściwa, zabrakło jednak rytmu. Powodem braku tempa była pomyłka w boksach.

Kubica zjechał do boksów bardzo szybko w niedzielnym wyścigu – już na 6. okrążeniu. Okazuje się, że taki był cel przez

„Ta strategia wyglądała dziwnie, ale na deszczu jazda bez rywali – swoim rytmem, bez blokowania i przy dobrej widoczności daje duży zysk. Ta strategia nie wyszła źle, dlatego że była zła, ale dlatego, że nie było rytmu. Zjeżdżając wcześniej trzeba ustawić ciśnienie opon bardzo nisko żeby te opony wytrzymały dłużej. Poza tym przesychający tor takie ciśnienia preferuje. Niestety, już po dwóch okrążeniach od wyjazdu zorientowałem się, że coś jest inaczej niż powinno. W komplecie, który został mi założony były inne ciśnienia niż powinny być i od tego momentu mój wyścig był trudny. Myślę, że i tak nie bylibyśmy w stanie tego, co zrobić, co zrobił Van der Linde, który miał bardzo podobną strategię, zjechał 2 okrążenia po mnie i wygrał. A na pierwszych okrążeniach był za mną. Moja sytuacja i tak była trudna, a tą sytuacją w boksach utrudniliśmy ją sobie jeszcze bardziej” – powiedział Kubica.



Pakiet, jakim dysponuje Polak jest daleki od optymalnego, a ustawianie go to loteria.

„Żeby zamaskować złą charakterystykę mojego auta, musimy je ustawiać inaczej niż inne BMW, co stawia nas w trudnej sytuacji, bo musimy szukać skrótów żeby dojść do celu, a te w motorsporcie nie działają. Auto zachowuje się inaczej. Najpierw były to moja odczucia, potem analizy, wykresy, testy, również na Assen, które to potwierdziły” – mówi Kubica.

Wygląda na to, że zawodnik ORLEN Team ART jest nieco bardziej optymistycznie nastawiony po weekendzie na Assen.

„Z jednej strony frustrujące jest to, co widzę, ale z drugiej jestem spokojny, bo wiem, że jeśli wyjdziemy z tych problemów to będziemy w stanie walczyć z najlepszymi BMW albo nawet być przed nimi”.

Źródło: TVP Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi