KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Kubica: Do awarii było komfortowo, ale takie są wyścigi



Rywalizacja Roberta Kubicy w serii DTM zaczyna przypominać coraz bardziej typowe wyścigi samochodowe – niestety, również w mniej przyjemnych kwestiach jak awarie. Polak nie był przybity po dzisiejszym wycofaniu z rywalizacji na Nurburgring.

Kubica zaliczył dobry i agresywny start, nie odpuszczając żadnemu z rywali. Nie brakowało drobnych kontaktów, ale ostatecznie udało się awansować o jedną pozycję.

“Mieliśmy awarię skrzyni biegów. Start był dobry, feeling był dobry. Wszystko szło całkiem nieźle, tempo było dobre” – stwierdził Kubica.



Gdy już jego pozycja i tempo ustabilizowały się, był 6. ale z karą za złe ustawienie na polu startowym.

Zapytany o swoją karę, Polak odpadł: “Mieliśmy 5 sekund kary za… powiedzmy nieporozumienie w komunikacji przed startem, do zajmowaliśmy pozycję na stanowisku serwisowym”.

Kierowcy DTM mają przy każdym polu wyznaczoną strefę, w której mają się zatrzymać. Aby ułatwić ustawienie, przy każdym polu narysowana jest żółta kreska, na której musi być przednie koło. Ze względu na ograniczoną widoczność kierowcy w aucie, zawsze w idealnym ustawieniu pomagają kierowcom inżynierowie, którzy mówią ile jeszcze kierowca musi podjechać na starcie. Widocznie Kubica otrzymał niedokładne informacje i zarobił karę.

Kubica planował przedłużenie stintu, jednak wówczas auto przestało zmieniać biegi – doszło do awarii skrzyni.

“Oszczędzałem opony, bo naszym planem było przejechanie dłuższego stintu. Było więc w miarę komfortowo aż do momentu pojawienia się problemu. Szkoda, ale takie są wyścigi, to zawsze może się zdarzyć. Przynajmniej był jakiś pozytyw, że kiedy samochód pracuje prawidłowo, mamy osiągi, choć nadal musimy się poprawiać” – skomentował Robert.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi