KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

rajd_rzeszowski2020_res_26

Kto zatrzyma Huttunena?



Rozgrywane w tym roku w niecałe trzy miesiące Rajdowe, Samochodowe Mistrzostwa Polski (RSMP) osiągnęły już półmetek. A czteroodcinkowy serial jeszcze bardziej przyspieszy i dwie ostatnie rundy cyklu zostaną przeprowadzone w czternaście dni. Pierwsze starcie kierowców i zespołów walczących o mistrzowskie trofea już w pierwszy weekend października podczas 48. edycji Rajdu Świdnickiego-Krause, a finałowa runda na Słowacji, w Koszycach dwa tygodnie później.

Do startu w świdnickim klasyku zgłosiły się 64 załogi, w tym aż 14 w najmocniejszych samochodach R5. Listę otwierają Jari Huttunen i Mikko Lukka (Hyundai i20 R5). Dwójkę na swoją Skodę Fabię R5 nakleją Grzegorz Grzyb i Michał Poradzisz, a z numerem „3” wystartują Łukasz Kotarba z Tomaszem Kotarbą w Citroenie C3 R5. W VW Polo GTI R5 zobaczymy Tomasza Kasperczyka i Damiana Sytego (numer 4). Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel (5), a także Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski (6) wystartują w Skodach Fabia R5.



Hyundai i20 R5 to samochód, który wybrali Łukasz Byśkiniewicz ze Zbigniewem Cieślarem (7), a także Marcin Słobodzian i Robert Hundla (8). Marek Nowak i Grzegorz Dachowski będą rywalizowali z numerem 9 (Ford Fiesta R5). Podobny samochód, ale w najnowszej specyfikacji awizują Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (10).

Daniel Chwist i Kamil Heller (11) wystartują w VW Polo GTi R5, a Adrian Chwietczuk i Jarosław Baran (12) pojadą Skodą Fabią R5. Numer 14 na Forda Fiestę R5 nakleją Adam Stec i Dariusz Zdanowicz, a w Skodzie Fabii R5 z „piętnastką” zobaczymy debiutującego w „er piątce” Łukasz Kabacińskiego i Michała Kuśnierza.

Liderem krajowego czempionatu jest Jari Huttunen pilotowany przez Mikko Lukkę. Finowie wygrali dwie pierwsze rundy na Podkarpaciu i Śląsku zapisując na swoim koncie 69, z możliwych do zdobycia 70 punktów. Jeżeli na mecie w Świdnicy ich przewaga nad drugim zawodnikiem w klasyfikacji wzrośnie do 35 „oczek”, to reprezentanci Hyundai Poland Racing będą już mogli odbierać gratulacje.

Grzegorz Grzyb i Michał Poradzisz, wiceliderzy klasyfikacji narodowego czempionatu zajmowali drugie pozycje w Rzeszowie i Chorzowie i nie zamierzają bynajmniej zrezygnować z mistrzowskich trofeów. Polska załoga notowała w obu rajdach zaledwie kilkusekundowe straty do fińskiego duetu i na wymagających dziewięciu odcinkach specjalnych na Dolnym Śląsku może przerwać zwycięską passę 26-latka z Kiuruvesi w środkowej Finlandii. Bardzo doświadczony wrocławianin zwyciężał w Świdnicy trzykrotnie i ma już w swoim sportowym CV dwie mistrzowskie korony w Polsce i aż cztery na Słowacji. W tym roku stoi przed szansą wzbogacenia kolekcji pucharów i mistrzowskich szarf.

Plany Huttunena i Grzyba może pokrzyżować kilku kierowców z krajowej czołówki. W dwóch rajdach do zdobycia jest jeszcze 70 punktów i różne scenariusze są możliwe. O czołowe lokaty będą z pewnością walczyli Tomasz Kasperczyk, Marcin Słobodzian, Łukasz Byśkiniewicz, Łukasz Kotarba i Kacper Wróblewski.

Kasperczyk, dwukrotny wicemistrz Polski po pechowej pierwszej rundzie nie zaprezentował najwyższej formy na Śląsku i nie nawiązał walki z Huttunenem i Grzybem. Do pierwszego z nich traci już 42 punkty i musi liczyć na niepowodzenie Fina.

Łukasz Byśkiniewicz imponuje równą jazdą, która przyniosła efekt w postaci trzeciego miejsca na półmetku. Warszawianin wygrał już swój pierwszy oes w mistrzostwach Polski i nie jest wykluczone, że utrzyma miejsce na podium na koniec sezonu. Marcin Słobodzian pokazał kilkakrotnie, że może nawiązać walkę z Huttunenem i Grzybem, ale brak mu jeszcze stabilizacji formy na wysokim poziomie.

Kacper Wróblewski liczy na przełamanie pechowej serii. Reprezentant ORLEN Teamu pokazał swoje możliwości w poprzednich rundach, ale w obu rajdach prześladował go pech. Może tym razem mieszkaniec Żywca włączy się do walki o czołowe lokaty i „duże” punkty?

Rywalizacja w RSMP toczy się nie tylko w klasyfikacji generalnej, ale również wśród kierowców samochodów napędzanych na jedną oś oraz w poszczególnych klasach. W „ośce” pierwszą trójkę dzielą niewielkie różnice punktowe, a lideruje Maciej Lubiak, przed Radosławem Typą, którego pilotuje mistrz Polski Szymon Gospodarczyk, a na trzecim miejscu jest Szymon Cieślak (wszyscy w Peugeotach 208 R2).

Inauguracja rajdu w sobotę, 3 października o godzinie 15:30 na stadionie w Świdnicy. Podczas dwudniowej rywalizacji na zawodników czeka 9 odcinków specjalnych o długości blisko 120 kilometrów. Zwycięzcę poznamy w niedzielę w godzinach popołudniowych.

W Świdnicy Huttunen staje przed szansą powiększenia swojego dorobku. Fin jest także liderem klasyfikacji RMF Maxxx Trophy. Reprezentant Hyundai’a ma również duże szanse, aby zostać trzecim mistrzem Polski z zagranicy po Lelio Lattarim z Włoch (1974) i Bryanie Bouffier z Francji (2007, 2008, 2009). Czy polska czołówka pokrzyżuje jego plany?

Klasyfikacja RSMP:
1. Huttunen/Lukka 69 pkt
2. Grzyb/Poradzisz 55 pkt
3. Byśkiniewicz/Cieślar 38 pkt
4. Kotarba/Kotarba 34 pkt
5. Słobodzian/Hundla 27 pkt
5. Kasperczyk/Syty 27 pkt
7. Szeja/Szeja 24 pkt
8. Jurecki/Trela 15 pkt
9. Pryczek/Pryczek 13 pkt
9. Kołtun/Pleskot 13 pkt

Klasyfikacja RMF Maxxx Trophy (Power Stage):
1. Huttunen/Lukka 9 pkt
2. Grzyb/Poradzisz 7 pkt
3. Kasperczyk/Syty 6 pkt
4. Wróblewski/Wróbel 5 pkt
5. Słobodzian/Hundla 3 pkt

Zwycięzcy odcinków specjalnych (2 rundy):
1. Huttunen 8
2. Grzyb 4
3. Kasperczyk 2
4. Byśkiniewicz 1
5. Słobodzian 1



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi