KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

F1: Badania co 2 dni, ogromne straty i nowy limit budżetowy

Pora na garść istotnych informacji z Formuły 1, która przeżywa obecnie spory kryzys. Widać to choćby po opublikowanych dziś wynikach finansowych za pierwszy kwartał. Zmniejszyć straty może tylko powrót do ścigania, który ma nastąpić w lipcu, a towarzyszyć będą mu szczególne środki ostrożności.

Testy co 2 dni

 

Ross Brawn chce stworzyć swoistą ekosferę w F1 podczas europejskiej części sezonu, stale kontrolując stan zdrowia tych, którzy będą uczestniczyć w weekendach wyścigowych.

Brawn opowiedział, jak ma wyglądać Formuła 1 po powrocie do ścigania. Każdy, kto wejdzie do padoku, będzie musiał najpierw przejść testy na koronawirusa. Następnie na każdym testy będą powtarzane co dwa dni. Taki stan będzie trwał przez kilka pierwszych miesięcy działania – podczas wyścigów w Europie.



W padoku ograniczone będą kontakty pomiędzy ekipami, które mają być odizolowane – każda będzie mieszkała w osobnym hotelu. Zespoły mają liczyć 70-80 osób, a ich skład ma zostać ograniczony do minimum. Nie będzie nawet zespołów prasowych.

Ross Brawn będzie też rozmawiał z szefami ekip, aby uprzedzić ich o swoich planach i prosić ich by przekazali je kierowcom.

Nowe limity

 

$145 mln – tyle od sezonu 2021 będzie wynosił limit budżetowy w Formule 1. Seria chce zmniejszać go przez kolejne 2 lata o $5 co roku, dochodząc do $135 mln w roku 2023. Początkowo miała to być kwota $175 mln.

Ograniczenia budżetowe miały wejść w życie razem z nowym regulaminem technicznym jednak teraz nowe przepisy, mocno zmieniające wygląd bolidów F1 zostały przełożone o rok. Ross Brawn mówi, że nie są planowane kolejne opóźnienia.



Duże straty

 

Dziś F1 opublikowała swój podstawowy raport finansowy za pierwszy kwartał 2020 roku. W tym okresie odwołane zostały dwa wyścigi F1 – Grand Prix Australii oraz Grand Prix Bahrajnu. Rundy te wniosły co prawda swoje wpisowe, jednak nie są one uwzględnione w raporcie.

Przychody F1 w pierwszych 3 miesiącach 2020 roku wyniosły $39 mln przy $246 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku. Pierwszy kwartał zakończył się zatem stratą w wysokości $137 mln przy stracie $47 mln w 2019.

Zespoły dostaną 100%

 

Mimo tak fatalnych wyników, nie będzie problemów z wypłatą nagród ekipom Formuły 1 za sezon 2019. Łącznie dostaną one prawie miliard dolarów, co stanowi 68% zysków serii w minionym roku. Pytanie, co z zyskami za 2020 rok.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum