Na początku stycznia – już jako kierowca Alfa Romeo Racing Orlen, Robert Kubica uczestniczył w przygotowaniu materiałów w ramach nowej edycji kampanii „#DobryKierowca”, przygotowywanej przez PKN Orlen.
Kampania #DobryKierowca jest prowadzona od dłuższego czasu przez PKN Orlen, ale pierwszy raz jej ambasadorem będzie Robert Kubica, któremu będą towarzyszyć „mali pomocnicy”, a zatem dzieci występujące w spotach kampanii.
Ma ona na celu promowanie zasad bezpieczeństwa na drodze. 17 stycznia w Warszawie nagrywane były pierwsze spoty video z udziałem Roberta. Łącznie zobaczymy ich cztery, trwające po 15 sekund każdy. Dotyczyć będą tworzenia korytarza życia, jazdy na suwak, pierwszeństwie pieszych przed wejściem na pasy i przestrzeganiu ograniczeń prędkości. Będą one emitowane w telewizji oraz internecie.
Kampania będzie również widoczna w prasie, Internecie i na billboardach.
Podczas tworzenia spotów, Robert jeździł już w aucie Alfy Romeo.