Matsushita wykorzystał kłopoty innych…

W sobotnie popołudnie, po emocjach związanych z Formułą1, na torze Monza, do rywalizacji przystąpili kierowcy „bezpośredniego zaplecza F1”, Formuły 2.

Callum Iliot z teamu Sauber Junior niespodziewanie startował z pole position. Za jego plecami ruszali Guanyu Zhou, Nikita Mazepin i Sergio Sette Camara. Dopiero 6 był Nicholas Latifi, a 14 miejscowy faworyt, Luca Ghiotto. Lider klasyfikacji generalnej mistrzostw, Nyck de Vries został zdyskwalifikowany z „czasówki” bo nie mógł dostarczyć wymaganej po kwalifikacjach próbki paliwa. To, skończyło się w jego bolidzie na ostatnim okrążeniu.

Po starcie Callum Ilott utrzymał pozycje, problemy miał Nikita Mazepin, Rosjanin tracił kolejne pozycje i wylądował na 13 miejscu. Na drugim okrążeniu Zhou spadł na 6 pozycję. Na 3 okrążeniu odpadł Deletraz. W czołówce byli Iliot, Matushita i Sette Camara. Aleje serwisową musiał odwiedzić Mazepin (na 3 okrążeniu). Latifi walczył o 3 pozycję z Camarą, Brazylijczyk co rusz uślizgiwał swój bolid, co ułatwiło zadanie Latifiemu.

Na 5 okrążeniu mieliśmy dwie pasjonujące walki. Nicolas Latifi wyprzedził kolegę z teamu Sette Camarę w walce o 3 pozycję, natomiast Matsushita wyprzedził Ilotta, dzięki czemu przewodził wyścigowi. Już na 6 miejscu znajdował się startujący z 14 pozycji Luca Ghiotto.

Na 6 okrążeniu odpadła z wyścigu Tatiana Calderon. Kolumbijka obróciła swój samochód i wpadła w pułapkę żwirową. Na 7 okrążeniu pierwsi kierowcy pojawili się w alei serwisowej na planowanych postojach. Ilott, Zhou, Sette Camara…Wszyscy zmienili miękkie opony na mieszankę pośrednią. Okrążenie później na pit stop zjechali Matsushita, Latifi czy Nyck De Vries. Liderem wyścigu został Luca Ghiotto, który wystartował na pośredniej mieszance i nie był jeszcze u swoich mechaników. Po chwili byliśmy świadkami walki Nicolasa Latifiego z Guanyu Zhou. Była to walka o 8 pozycję. Kanadyjczyk bez pardonu atakował Chińczyka.

Ostrą walkę stoczyli też wewnętrznie kierowcy z zespołu DAMS, Nicolas Latifi próbował uporać się z Sergio Sette Camarą. Na 11 okrążeniu na drugą pozycję awansował Mick Schumaher wykorzystując błąd Jordana Kinga. Brytyjczyk wyjechał za szeroko w Parabolice i został wyprzedzony na prostej startowej. Na 14 okrążeniu doszło do kolizji. Nicolas Latifi próbował wyprzedzić Zhou, trącił prawe tylne koło Chińczyka przednim skrzydłem, co spowodowało konieczność zjechania do pitstopu, aby dokonać niezbędnych napraw. Trwało to bardzo długo, Latifi spadł aż na 13 pozycję.

Do alei zjechał również Zhou, ale dla niego oznaczało to koniec wyścigu. Tymczasem Alesi i Aitken wyprzedzili Schumachera, który miał chwilowe problemy ze swoim autem. O 8 miejsce bój toczyli Nyck De Vries oraz Sergio Sette Camara. Problemy Schumachera okazały się poważniejsze niż na początku się wydawało, zjechał do swoich mechaników i pozostawał tam przez kilka okrążeń. Karą 5 sekund Ukarany został Sergio Sette Camara. Sędziom nie umknęła sytuacja, kiedy wyjechał z toru, co pozwoliło mu zyskać przewagę prędkości na prostej startowej. Chwilę później Brazylijczyka wyprzedził De Vries.

Na 21 okrążeniu opony zmieniał Luka Ghiotto, Włoch wyjechał dopiero 7, a liderem został Jordan King. Chwile później po nowe opony zjechał również Jordan King i powrócił na tor za Seanem Gelaelem, na 8 pozycji. Po 22 okrążeniu swoich mechaników odwiedził też Jack Aitken, a prowadzenie odzyskał Matsushita. Drugi był Ilott, a trzeci de Vries. Najszybsze okrążenie uzyskał jadący na 5 miejscu Luka Ghiotto. Nyck de Vries odrabiał sukcesywnie straty i zbliżał się do Ilotta. Na 27 okrążeniu młody Holender dopiął swego i wyprzedził Brytyjczyka w walce o 2 pozycję. Na 28 okrążeniu pozycję numer 4 stracił Sette Camara na korzyść Lucy Ghiotto.

Chwilę później, Włoch zabrał się za wyprzedzanie Ilotta i bez większego wysiłku uporał się również z Brytyjczykiem. Różnica prędkości była ogromna i Ilott był bez szans na obronę. Okrążenie przed końcem wyścigu Luka Ghiotto zameldował się na 2 miejscu, w czym niewątpliwie pomogły mu miękkie opony założone na opóźnionym pitstopie.

De Vries nie miał nic do powiedzenia. Na ostatnim okrążeniu również 4 miejsce stracił Iliott na rzecz Sette Camary. Rzutem na taśmę Brazylijczyk pokonał Brytyjczyka. Wyścig wygrał Japończyk Nobuharu Matsushita z teamu CARLIN. Drugi był Luca Ghiotto, a na najniższym stopniu podium stanął Nyck de Vries. Dopiero 13 był wicelider klasyfikacji generalnej – Kanadyjczyk Nicholas Latifi. Nie zdobył dziś punktów, co obniżyło bardzo jego szanse na mistrzostwo.

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 12 sierpnia

Po raz pierwszy w swojej karierze z pole position rusza Rene Arnous. Trzecie zwycięstwo odnosi jednak Alan Jones. To jednocześnie 3. zwycięstwo Williamsa w historii.

Podczas wyścigu 1000 km de Motorsport w Toronto ginie Manfred Winkelhock (47 startów w F1).

Trzecie i ostatnie zwycięstwo w karierze odnosi Thierry Boutsen.

Starszy inżynier wyścigowy Williamsa, Dave Robson, mówi, że problemem Roberta Kubicy w sezonie 2019 może być brak rozumienia opon. „Podejrzewam, że sprowadza się to do opon. Kiedy różnice są duże, samochody są identyczne więc myślę, że o to chodzi”.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy wyścig DTM

Lausitrzing

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

godz. 11:00 – Pierwszy trening
godz. 15:00 – Drugi trening
godz. 12:00 – Trzeci trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje
godz. 15:10 – Wyścig

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:30 – 2. trening

godz. 10:45 – 1. Kwalifikacje
godz. 13:33 – 1. wyścig

godz. 10:45 – 2. kwalifikacje
godz. 13:33 – 2. wyścig

Popularne tagi