KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Matsushita wykorzystał kłopoty innych…

W sobotnie popołudnie, po emocjach związanych z Formułą1, na torze Monza, do rywalizacji przystąpili kierowcy „bezpośredniego zaplecza F1”, Formuły 2.

Callum Iliot z teamu Sauber Junior niespodziewanie startował z pole position. Za jego plecami ruszali Guanyu Zhou, Nikita Mazepin i Sergio Sette Camara. Dopiero 6 był Nicholas Latifi, a 14 miejscowy faworyt, Luca Ghiotto. Lider klasyfikacji generalnej mistrzostw, Nyck de Vries został zdyskwalifikowany z „czasówki” bo nie mógł dostarczyć wymaganej po kwalifikacjach próbki paliwa. To, skończyło się w jego bolidzie na ostatnim okrążeniu.

Po starcie Callum Ilott utrzymał pozycje, problemy miał Nikita Mazepin, Rosjanin tracił kolejne pozycje i wylądował na 13 miejscu. Na drugim okrążeniu Zhou spadł na 6 pozycję. Na 3 okrążeniu odpadł Deletraz. W czołówce byli Iliot, Matushita i Sette Camara. Aleje serwisową musiał odwiedzić Mazepin (na 3 okrążeniu). Latifi walczył o 3 pozycję z Camarą, Brazylijczyk co rusz uślizgiwał swój bolid, co ułatwiło zadanie Latifiemu.

Na 5 okrążeniu mieliśmy dwie pasjonujące walki. Nicolas Latifi wyprzedził kolegę z teamu Sette Camarę w walce o 3 pozycję, natomiast Matsushita wyprzedził Ilotta, dzięki czemu przewodził wyścigowi. Już na 6 miejscu znajdował się startujący z 14 pozycji Luca Ghiotto.

Na 6 okrążeniu odpadła z wyścigu Tatiana Calderon. Kolumbijka obróciła swój samochód i wpadła w pułapkę żwirową. Na 7 okrążeniu pierwsi kierowcy pojawili się w alei serwisowej na planowanych postojach. Ilott, Zhou, Sette Camara…Wszyscy zmienili miękkie opony na mieszankę pośrednią. Okrążenie później na pit stop zjechali Matsushita, Latifi czy Nyck De Vries. Liderem wyścigu został Luca Ghiotto, który wystartował na pośredniej mieszance i nie był jeszcze u swoich mechaników. Po chwili byliśmy świadkami walki Nicolasa Latifiego z Guanyu Zhou. Była to walka o 8 pozycję. Kanadyjczyk bez pardonu atakował Chińczyka.

Ostrą walkę stoczyli też wewnętrznie kierowcy z zespołu DAMS, Nicolas Latifi próbował uporać się z Sergio Sette Camarą. Na 11 okrążeniu na drugą pozycję awansował Mick Schumaher wykorzystując błąd Jordana Kinga. Brytyjczyk wyjechał za szeroko w Parabolice i został wyprzedzony na prostej startowej. Na 14 okrążeniu doszło do kolizji. Nicolas Latifi próbował wyprzedzić Zhou, trącił prawe tylne koło Chińczyka przednim skrzydłem, co spowodowało konieczność zjechania do pitstopu, aby dokonać niezbędnych napraw. Trwało to bardzo długo, Latifi spadł aż na 13 pozycję.

Do alei zjechał również Zhou, ale dla niego oznaczało to koniec wyścigu. Tymczasem Alesi i Aitken wyprzedzili Schumachera, który miał chwilowe problemy ze swoim autem. O 8 miejsce bój toczyli Nyck De Vries oraz Sergio Sette Camara. Problemy Schumachera okazały się poważniejsze niż na początku się wydawało, zjechał do swoich mechaników i pozostawał tam przez kilka okrążeń. Karą 5 sekund Ukarany został Sergio Sette Camara. Sędziom nie umknęła sytuacja, kiedy wyjechał z toru, co pozwoliło mu zyskać przewagę prędkości na prostej startowej. Chwilę później Brazylijczyka wyprzedził De Vries.

Na 21 okrążeniu opony zmieniał Luka Ghiotto, Włoch wyjechał dopiero 7, a liderem został Jordan King. Chwile później po nowe opony zjechał również Jordan King i powrócił na tor za Seanem Gelaelem, na 8 pozycji. Po 22 okrążeniu swoich mechaników odwiedził też Jack Aitken, a prowadzenie odzyskał Matsushita. Drugi był Ilott, a trzeci de Vries. Najszybsze okrążenie uzyskał jadący na 5 miejscu Luka Ghiotto. Nyck de Vries odrabiał sukcesywnie straty i zbliżał się do Ilotta. Na 27 okrążeniu młody Holender dopiął swego i wyprzedził Brytyjczyka w walce o 2 pozycję. Na 28 okrążeniu pozycję numer 4 stracił Sette Camara na korzyść Lucy Ghiotto.

Chwilę później, Włoch zabrał się za wyprzedzanie Ilotta i bez większego wysiłku uporał się również z Brytyjczykiem. Różnica prędkości była ogromna i Ilott był bez szans na obronę. Okrążenie przed końcem wyścigu Luka Ghiotto zameldował się na 2 miejscu, w czym niewątpliwie pomogły mu miękkie opony założone na opóźnionym pitstopie.

De Vries nie miał nic do powiedzenia. Na ostatnim okrążeniu również 4 miejsce stracił Iliott na rzecz Sette Camary. Rzutem na taśmę Brazylijczyk pokonał Brytyjczyka. Wyścig wygrał Japończyk Nobuharu Matsushita z teamu CARLIN. Drugi był Luca Ghiotto, a na najniższym stopniu podium stanął Nyck de Vries. Dopiero 13 był wicelider klasyfikacji generalnej – Kanadyjczyk Nicholas Latifi. Nie zdobył dziś punktów, co obniżyło bardzo jego szanse na mistrzostwo.

blank

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi